Gjest Linny111 Skrevet 10. februar 2022 #21 Skrevet 10. februar 2022 Labrador. 1-3 timer midt på dagen. 20-30 min på kvelden. Får også gå ut i hagen og tisse flere ganger om dagen. Langturen er i skogen og den korte turen rundt nabolaget og til en liten inngjerdet gressplen hun før løpe litt rundt i.
Michaelhe Skrevet 10. februar 2022 #22 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg bare lurer på hvor mange lengre turer en hund må/bør ha gjennom en dag? Forstår at det er forskjell på hunderaser her, men tenker på en hund som ligger på mosjon nivå på middels. Hvis en er i full jobb er det da innafor med en kortere tissetur på morgen, lengre tur på ettermiddag og en noe kortere tur på kveld? Anonymkode: e921c...ff6 Det er faktisk hunden som bestemmer både når jeg må ut, og hvor lang turen blir. Han er gammel og nervøs. Det er visse ting han ikke liker. EN dråpe regn, og så blir turen på hundre meter. Han kommuniserer med blikk. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #23 Skrevet 10. februar 2022 Kvinne87Rogaland skrev (10 timer siden): Hunden kan ikke bare få en tissetur om morgenen. De fleste hunder bæsjer mer enn én gang per dag. Jeg sier ikke at du må gå en time hver morgen, men ta en runde så hunden får tømt seg. Jeg har en eldre og ganske lat hund. Men han bæsjer aldri med mindre han får gått litt og finner et "egnet sted". Han er meget regelmessig, og bæsjer om morgenen og på ettermiddagsturen etter mat HVER dag, uten unntak. Så jeg går en liten runde (10-15 min) om morgenen, en lengre tur etter jobb (30 min til 1,5 time) og så får han tisse i hagen før leggetid. Så går vi lengre fjellturer i helgene hvis det er vær. Hunder trenger rutiner og forutsigbarhet, for kroppen og tarmene sin del. Og psyken Beklager dårlig formulering fra meg. Jeg kunne skrevet do tur eller bare liten tur. Med tur på morgenen så er det tur på ca 15 min jeg mener. Da får han gjort både nr 1 og 2. 👍😊 Anonymkode: e921c...ff6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #24 Skrevet 10. februar 2022 Har en liten hund som ikke trenger så mye mosjon. På hverdager blir det tissetur om morgenen, 30 minutter etter jobb, 30-45 minutter tidlig kveld og tissetur før leggetid. I helgene går vi gjerne 30 minutter den første turen også. Anonymkode: d3e0a...0bf
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #25 Skrevet 10. februar 2022 Jeg tenker at alle hunder uansett størrelse (så lenge de er friske) burde få minst en time sammenhengende tur utpå dagen. Mine får bare kort luftetur på morgningen, men alltid 1-2 timer tur i skogen (helst løse) på ettermiddagen, og så en runde i nabolaget på kveldstur hvor de får tømt seg godt før natta. Anonymkode: 45f74...a0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå