AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Feks. lærer jeg fort hva mannen liker og ikke liker. Hvis han har en dårlig dag, eller jeg synes ting er litt dårlig mellom oss, kan jeg komme med et kompliment jeg vet han nesten blir rørt av. Jeg sitter forholdsvis likegyldig når jeg sier eller skriver det, og mener det kanskje ikke bokstavelig, eller jeg legger på litt mer enn jeg egentlig føler. Jeg gjør dette med mange ting, feks. under sex kan jeg si at jeg elsker kroppen hans, men egentlig er den jo bare en kropp, det er jo HAN jeg elsker, ikke kroppen i seg selv. Hvis jeg kobler ut når vi er sammen, feks. hvis jeg tenker på noe helt annet, og han spør hva det er, er det noen ganger jeg svarer at "nei jeg blir bare satt ut av hvor kjekk du er", mens jeg egentlig lurte på hva jeg skulle ha til middag eller hvilken farge jeg skal male stua i. Hvis han har en bukse jeg ikke liker så godt, så passer jeg på å komplimentere alle de andre klærne hans, for da bruker han jo de mer. Og har vi vært litt "av" med kontakten kan jeg plutselig skrive litt sexy, eller foreslå noe innen sex som jeg vet han blir gira av. Jeg vet på en måte hva som gjør at jeg har han på kroken, og jeg bruker det. Det er vel manipulasjon slik jeg har forstått det? Føler meg litt slu, er dette vanlig? Jeg har litt dårlig kontakt med følelsene mine, og ønsker jo gjerne at han skal føle seg bra, men ofte når jeg har sagt sånt så tenker jeg på etterpå at "ops, jeg mente det jo kanskje ikke helt slik, men ser jo hvor glad han ble". Er det mange som gir sterkere komplimenter enn dere egentlig føler, for den andres skyld? Anonymkode: 94be1...909
Gjest AnomynBruker Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 Jeg synes ikke dette er manipulasjon jeg. Du får han jo til å føle seg vel. Det er pent gjort av deg😊
NiceOrNothing Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Feks. lærer jeg fort hva mannen liker og ikke liker. Hvis han har en dårlig dag, eller jeg synes ting er litt dårlig mellom oss, kan jeg komme med et kompliment jeg vet han nesten blir rørt av. Jeg sitter forholdsvis likegyldig når jeg sier eller skriver det, og mener det kanskje ikke bokstavelig, eller jeg legger på litt mer enn jeg egentlig føler. Jeg gjør dette med mange ting, feks. under sex kan jeg si at jeg elsker kroppen hans, men egentlig er den jo bare en kropp, det er jo HAN jeg elsker, ikke kroppen i seg selv. Hvis jeg kobler ut når vi er sammen, feks. hvis jeg tenker på noe helt annet, og han spør hva det er, er det noen ganger jeg svarer at "nei jeg blir bare satt ut av hvor kjekk du er", mens jeg egentlig lurte på hva jeg skulle ha til middag eller hvilken farge jeg skal male stua i. Hvis han har en bukse jeg ikke liker så godt, så passer jeg på å komplimentere alle de andre klærne hans, for da bruker han jo de mer. Og har vi vært litt "av" med kontakten kan jeg plutselig skrive litt sexy, eller foreslå noe innen sex som jeg vet han blir gira av. Jeg vet på en måte hva som gjør at jeg har han på kroken, og jeg bruker det. Det er vel manipulasjon slik jeg har forstått det? Føler meg litt slu, er dette vanlig? Jeg har litt dårlig kontakt med følelsene mine, og ønsker jo gjerne at han skal føle seg bra, men ofte når jeg har sagt sånt så tenker jeg på etterpå at "ops, jeg mente det jo kanskje ikke helt slik, men ser jo hvor glad han ble". Er det mange som gir sterkere komplimenter enn dere egentlig føler, for den andres skyld? Anonymkode: 94be1...909 Alle kan kunsten å manipulere. Forskjellen er bare om man manipulerer positivt eller negativt . Så lenge man manipulerer positivt , for å få et menneske til å føle seg bedre , eller påvirke en situasjon positivt , er det greit , syns jeg ☺️ 6 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #4 Skrevet 10. februar 2022 Syntes ikke du er slu! Du gjør jo hverdagen deres bedre? Og det ang klærne er jo klart manipulering, men helt innafor 😂😂 Anonymkode: fb798...9c3 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #5 Skrevet 10. februar 2022 tja, for meg er det ille. Men det du beskriver er ikke uvanlig. Det er mange som er falske. Det at du føler deg slu sier kanskje at du har gått over strek. Du kan starte med å 1) ikke gi komplimenter du ikke mener 2) slutt å lyv når du kopler av samtalen, vær ærlig eller le det bort 3) ikke bruk sex som våpen. Anonymkode: f1c79...c53 13 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #6 Skrevet 10. februar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: tja, for meg er det ille. Men det du beskriver er ikke uvanlig. Det er mange som er falske. Det at du føler deg slu sier kanskje at du har gått over strek. Du kan starte med å 1) ikke gi komplimenter du ikke mener 2) slutt å lyv når du kopler av samtalen, vær ærlig eller le det bort 3) ikke bruk sex som våpen. Anonymkode: f1c79...c53 Jeg er faktisk enig her, dette oppleves som falskt for meg. Anonymkode: aa312...89f 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Skrevet 10. februar 2022 Hørtes utrolig slitsomt og falskt ut. Anonymkode: 8dd2d...560 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #8 Skrevet 10. februar 2022 En dag klikker det for dem at du ikke mener det og likegyldigheten bak det. Eksen min var som deg, det faller på plass til slutt, og da skjønner han alt du sa og hvorfor det føltes litt rart for ham, fordi det var ikke ekte. Anonymkode: b69c8...e8c 11
Isambard Skrevet 10. februar 2022 #9 Skrevet 10. februar 2022 (endret) Dette er så mild og godartet manipulasjon at jeg heller vil kalle det sosial intelligens. Endret 10. februar 2022 av Isambard 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #10 Skrevet 10. februar 2022 Det jeg reagerer mest på er når du skriver "Hvis jeg kobler ut når vi er sammen, feks. hvis jeg tenker på noe helt annet, og han spør hva det er, er det noen ganger jeg svarer at "nei jeg blir bare satt ut av hvor kjekk du er", mens jeg egentlig lurte på hva jeg skulle ha til middag eller hvilken farge jeg skal male stua i." Det ville jeg opplevd som veldig falskt, og meningsløst. Har også sett folk gjøre sånn og mankan iblant SE at det var noe annet de tenkte på, men at de plutselig skal smiske seg til litt godvilje hos den andre. Skjønner ikke poenget. Anonymkode: 8d4c8...f6c 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 Det er ikke manipulasjon, men når det ikke er helt ektefølt så blir det kanskje litt mye. Du får han til å føle seg bra, men spørs om du på sikt vil klare å opprettholde det. Jeg ville kanskje fortsatt, men i litt mer dempet form. Under sex osv er det jo bare en boost så det er bra. Sånn til vanlig hadde jeg dempet det. Anonymkode: 76c36...877 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 Dette er å være snill og omsorgsfull i mine øyne. Anonymkode: 6b87a...414 1
Isambard Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det jeg reagerer mest på er når du skriver "Hvis jeg kobler ut når vi er sammen, feks. hvis jeg tenker på noe helt annet, og han spør hva det er, er det noen ganger jeg svarer at "nei jeg blir bare satt ut av hvor kjekk du er", mens jeg egentlig lurte på hva jeg skulle ha til middag eller hvilken farge jeg skal male stua i." Anonymkode: 8d4c8...f6c Ja, den var litt drøy... Jeg ser ikke det store problemet, men man skal ikke undervurdere at partneren også skjønner hva som foregår, selv om det ikke uttales. Hvis man overdriver komplimentene hele tiden så blir nok partneren litt likegyldig eller til og med lei. Jeg ville allikevel heller vært sammen med TS enn en kvinne som presiserte at hun "Jeg elsker deg, men ikke kroppen din spesielt.". Den type ærlighet trenger jeg ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #14 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det jeg reagerer mest på er når du skriver "Hvis jeg kobler ut når vi er sammen, feks. hvis jeg tenker på noe helt annet, og han spør hva det er, er det noen ganger jeg svarer at "nei jeg blir bare satt ut av hvor kjekk du er", mens jeg egentlig lurte på hva jeg skulle ha til middag eller hvilken farge jeg skal male stua i." Det ville jeg opplevd som veldig falskt, og meningsløst. Har også sett folk gjøre sånn og mankan iblant SE at det var noe annet de tenkte på, men at de plutselig skal smiske seg til litt godvilje hos den andre. Skjønner ikke poenget. Anonymkode: 8d4c8...f6c I akkurat det tilfellet så er det jo ofte man kan se at man tenkte på noe annet, og da sier jeg det jo med et glimt i øyet, hvor han ofte svarer at "neeeeida, du tenkte på noe annet duu" mens han erter borti meg med fingeren eller noe sånt, og jeg svarer neinei mens jeg ler eller blunker litt eller noe. Men noen ganger går det gjennom også altså. Men er det veldig opplagt, så sitter jeg ikke og påstår noe annet uten at det er tydelig at jeg tuller litt. Anonymkode: 94be1...909
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #15 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er ikke manipulasjon, men når det ikke er helt ektefølt så blir det kanskje litt mye. Du får han til å føle seg bra, men spørs om du på sikt vil klare å opprettholde det. Jeg ville kanskje fortsatt, men i litt mer dempet form. Under sex osv er det jo bare en boost så det er bra. Sånn til vanlig hadde jeg dempet det. Anonymkode: 76c36...877 Jeg synes det virker som han har dårlig selvtillit, og at han kanskje trenger dette? Var i et fem år langt forhold sist, og jeg gjorde det samme da, helt til vi nærmer oss slutten på forholdet. Anonymkode: 94be1...909
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #16 Skrevet 10. februar 2022 Enig i at det kan være litt farlig å overdrive, at de tingene du sier blir for langt unna sannheten. Det blir vondt for han å oppdage at det ikke er særlig ektefølt og da kan han komme til å stille spørsmål ved hele relasjonen. Har du bare latt som om du likte meg og synes jeg er fin? Var båndet mellom oss overfladisk og tilgjort? Det er en balansegang mellom positiv forsterking og å oppmuntre ting du liker og vil ha mer av, og å være falsk og fremstå som en annen enn du er. Men du skriver at du har dårlig kontakt med deg selv og egne følelser, så ikke sikkert du evner noe dypere på en måte? Hvordan er det i forhold til familie og venner, er det tilsvarende der? Anonymkode: d5217...b39 2
Flintis Skrevet 10. februar 2022 #17 Skrevet 10. februar 2022 Jeg synes det er greit å oppmuntre kjæresten når han er nedfor etter en hard dag, men på en ærlig måte. Du lurer dere begge med å fremstå som noe du ikke er. Dette setter forholdet i fare. Si at du mener buksa er stygg og hvorfor og hvordan en bukse er fin. Gi gjerne komplimenter for skjorta om den er fin. Da finner dere ut hvilken smak dere har og da har dere noe å diskutere. Da blir det mer interessant. 2
Isambard Skrevet 10. februar 2022 #18 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): I akkurat det tilfellet så er det jo ofte man kan se at man tenkte på noe annet, og da sier jeg det jo med et glimt i øyet, hvor han ofte svarer at "neeeeida, du tenkte på noe annet duu" mens han erter borti meg med fingeren eller noe sånt, og jeg svarer neinei mens jeg ler eller blunker litt eller noe. Men noen ganger går det gjennom også altså. Men er det veldig opplagt, så sitter jeg ikke og påstår noe annet uten at det er tydelig at jeg tuller litt. Anonymkode: 94be1...909 Dette høres bare ut som flørt. 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #19 Skrevet 10. februar 2022 Mannen min gjør det samme som deg. Etter mange år sammen vet jeg hvordan han er, følgelig er ikke komplimentene hans verdt noe som helst. Jeg blir bare irritert. Det er mulig at de ektefølte komplimentene går med i dragsuget. Anonymkode: 76a06...bd6 2 6
Gjest Marte79 Skrevet 10. februar 2022 #20 Skrevet 10. februar 2022 Det er ikke manipulasjon, det er påvirkning. Manipulasjon hadde vært noe du gjør for at DU skal ha det bedre, samt at en annen får noe negativ/ulempe fra dette. Du derimot påvirker kjæresten for at dere to skal ha det bedre. Ser ikke noe negativt med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå