AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Er 34 uker på vei og har fått litt vann i kroppen den siste tiden, spesielt i armer/fingre. Våkner om morgenen med kjempestive fingre, og i dag er armene også ekle, noe som kommer av at vannet øker trykket mot enkelte nerver. Har vært til kontroll hos jordmor og alt ser fint ut, så det er ingen grunn til å mistenke svangerskapsforgiftning. Noen som har tips til hva som kan hjelpe? Som jeg kan gjøre innenfor husets fire vegger? Anonymkode: 7628e...591
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 Høres ikke logisk ut, men drikk mer vann! Jo mer du drikker, jo mer vil kroppen kvitte seg med overskuddsvann. Ellers er jo koffein vanndrivende, men det skal du vel kanskje ikke ha nå? Anonymkode: ce3c7...2a6 1
mereo Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 Beina høyt, drikk mye vann og unngå salt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #4 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Høres ikke logisk ut, men drikk mer vann! Jo mer du drikker, jo mer vil kroppen kvitte seg med overskuddsvann. Ellers er jo koffein vanndrivende, men det skal du vel kanskje ikke ha nå? Anonymkode: ce3c7...2a6 Har hørt det, men blir ikke vannet bare erstattet da? 😅 Synes jeg drikker en del vann allerede, men skal prøve å drikke mer. Anonymkode: 7628e...591
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #5 Skrevet 10. februar 2022 For meg ble det verre om jeg spiste mye karbohydrater, så prøvde å kutte ut en del. Anonymkode: ec31b...720
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #6 Skrevet 10. februar 2022 Drikk vann, spis måltider med mye proteiner, og unngå salt fikk jeg beskjed på! For meg hjalp det å være litt kald også 🤷🏻♀️ Anonymkode: a4a1b...964
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Skrevet 10. februar 2022 Kan du få vanndrivende hos legen? Anonymkode: dc521...c6c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #8 Skrevet 10. februar 2022 De beste tipsene har du fått allerede. I tillegg vil jeg anbefale tøy og bøy på skuldre, armer og hender. Bevegelighet og sirkulasjon er også viktig. Hvis det blir ordentlig ille kan det hjelpe med taping med kinesiologitape for å hjelpe lymfeknutene å drenere vannet. Jeg ble tapet av ergoterapeut etter første fødsel pga mengder med vann i armene og hendene. Anonymkode: 4560e...906 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå