Gå til innhold

Bør barnet være hjemme fra skolen? Hvilke regler gjelder nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet våknet opp og klager over vondt i halsen. Hva er regelen nå egentlig, er dette grunn til å holde barnet hjemme?

Anonymkode: 42677...dda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold hjemme. Nyoppståtte symptomer = være hjemme

Anonymkode: 3a57d...887

• Liker 6
Skrevet

Ja. Ved symptomer holder du barnet hjemme og tar en hurtigtest. 

Anonymkode: 7d98f...f3c

• Liker 1
Skrevet

Vi holder barna hjemme ved symptomer.

Tar hurtigtest,fordi ene barnet har påvist korona.

Tar ingen sjanser.

God bedring❤

Skrevet

Jeg sender ved halsvondt, noe man ofte har på morgenen. Har også sendt forkjølede barn. Orker ikke mer av dette styret, de får ringe hvis det er for ille, så lenge barna selv ikke har det vondt så lever vi som normalt. 

(Tester med vilje ikke før dag tre med symptomer, slik at vi ikke får mer enn et døgn i isolasjon hvis det skulle være korona, isolasjonstiden regnes jo fra symptomstart.)

Anonymkode: 07512...14d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sender ved halsvondt, noe man ofte har på morgenen. Har også sendt forkjølede barn. Orker ikke mer av dette styret, de får ringe hvis det er for ille, så lenge barna selv ikke har det vondt så lever vi som normalt. 

(Tester med vilje ikke før dag tre med symptomer, slik at vi ikke får mer enn et døgn i isolasjon hvis det skulle være korona, isolasjonstiden regnes jo fra symptomstart.)

Så det er om og gjøre å oppdage korona senest mulig, slik at du får mindre hjemmetid?  Ego… 

• Liker 8
Skrevet
Tone83 skrev (2 minutter siden):

Så det er om og gjøre å oppdage korona senest mulig, slik at du får mindre hjemmetid?  Ego… 

Nå er jo planen at vi skal gå mer og mer over til å se på dette som en vanlig, mild forkjølelse. At noen reagerer på det kraftigere enn andre, gjelder også for mye annet som er smittsomt, men som vi ikke har et samfunnsomveltende regime for: sesonginfluensa, omgangssyke, kyssesyke osv.

Jeg tenker at det er de som fortsatt vil ha strenge regler og tiltak som må endre holdning, ikke de som har beina på jorden og ser at normale tider er på vei.

• Liker 1
Skrevet

Folkens! Jeg spør hva 

MorTil2 skrev (1 minutt siden):

Nå er jo planen at vi skal gå mer og mer over til å se på dette som en vanlig, mild forkjølelse. At noen reagerer på det kraftigere enn andre, gjelder også for mye annet som er smittsomt, men som vi ikke har et samfunnsomveltende regime for: sesonginfluensa, omgangssyke, kyssesyke osv.

Jeg tenker at det er de som fortsatt vil ha strenge regler og tiltak som må endre holdning, ikke de som har beina på jorden og ser at normale tider er på vei.

Jeg spør hva regelen er her! Godt mulig at normale tider er på vei, men det er ikke det jeg forholder meg til for øyeblikket.

hva er regelen i forhold til barn og sykdom pr nå? Synes det var vanskelig å finne noe oppdatert hos fhi.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folkens! Jeg spør hva 

Jeg spør hva regelen er her! Godt mulig at normale tider er på vei, men det er ikke det jeg forholder meg til for øyeblikket.

hva er regelen i forhold til barn og sykdom pr nå? Synes det var vanskelig å finne noe oppdatert hos fhi.

Og regelen er å holde hjemme ved nyoppstått symptomer og ta test kun ved symptomer

• Liker 3
Skrevet
Boblerone skrev (2 minutter siden):

Og regelen er å holde hjemme ved nyoppstått symptomer og ta test kun ved symptomer

Ok, takk for svar❤ har du link til hvor jeg kan finne info om dette?

Skrevet
flusa skrev (23 minutter siden):

Vi holder barna hjemme ved symptomer.

Tar hurtigtest,fordi ene barnet har påvist korona.

Tar ingen sjanser.

God bedring❤

Med covid i hus skal dere teste dere daglig opp til 9 dager uansett 

• Liker 1
Skrevet
coralgol skrev (1 minutt siden):

Ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok, takk for svar❤ har du link til hvor jeg kan finne info om dette?

1BED8591-21FA-44B4-A07B-7955072EB723.thumb.png.034b39659bc4d372444f71ff66125d1d.png

Skrevet
coralgol skrev (9 minutter siden):

Ikke barna. De skal kun testes ved symptomer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fire dager isolasjon fra symptomstart endrer jo ikke lengden på isolasjon om testen er positiv dag en to eller tre.

Skrevet
Boblerone skrev (1 time siden):

Og jeg svarer på en kommentar.

Om du kun vil ha informasjon,så se heller FHI eller Helsenorge enn KG.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her er det bare om å gjøre og spre mest mulig smitte fordi du ikke gidder ta ansvar?! Har ikke ord for hvor egoistisk og umoralsk dette er…

Anonymkode: ae8a1...d88

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge skal man holde hjemme ved ny oppståtte symptomer? Som hoste, vondt i halsen, snørr.

Har selv holdt hjemme i 1 dag, hvis det da ikke har blitt verre og det er negativ test på morgenen så sender jeg på skolen.

Anonymkode: 4e6ea...9ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...