Gå til innhold

Du som har hjemmekontor: hvor jobber du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker hjemmekontor, men dedsverre er det tilbake på kontoret for oss nå. Jeg vurderer å søke ny jobb, da en jobb hvor jeg kan ha omtrent fast hjemmekontor. 

Hvor jobber du som har hjemmekontor? 

Anonymkode: ebdaf...9ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kan du da/hvilken utdanning har du? Det er vel mest interessant å få svar fra de som jobber innen samme fagfelt som deg.

Anonymkode: baae7...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva kan du da/hvilken utdanning har du? Det er vel mest interessant å få svar fra de som jobber innen samme fagfelt som deg.

Anonymkode: baae7...0a9

Jeg er sykepleier, men jobber som koordinator av tjenester. Har jobbet med mennesker hele livet, så vanskelig å finne noe med hjemmekontor. 

Jeg har også videreutdanning innen ledelse, så ser for meg noe administrativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er sykepleier, men jobber som koordinator av tjenester. Har jobbet med mennesker hele livet, så vanskelig å finne noe med hjemmekontor. 

Jeg har også videreutdanning innen ledelse, så ser for meg noe administrativt.

Jeg jobber i staten og vi får ha 40 % hjemmekontor nå, så om det er nok ville jeg sett på administrative stillinger innenfor høyere utdanning og ulike direktorat.

Anonymkode: c9d3d...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare bransje man må se på. Også helt samme type jobb kan ha ulike policyer om hjemmekontor. 

Jeg jobber som systemutvikler, og alt jeg gjør, kan jeg gjøre hjemmefra. Likevel har min nåværende arbeidsgiver krav om at vi har å pelle oss på jobb... Mens andre i helt samme type jobb får sitte helt eller delvis hjemme. 

Det er opp til arbeidsgiver om man får sitte hjemme.

Anonymkode: 412c3...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke bare bransje man må se på. Også helt samme type jobb kan ha ulike policyer om hjemmekontor. 

Jeg jobber som systemutvikler, og alt jeg gjør, kan jeg gjøre hjemmefra. Likevel har min nåværende arbeidsgiver krav om at vi har å pelle oss på jobb... Mens andre i helt samme type jobb får sitte helt eller delvis hjemme. 

Det er opp til arbeidsgiver om man får sitte hjemme.

Nettopp. Derfor jeg lurer på hvor folk jobber, ikke hva de jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Derfor jeg lurer på hvor folk jobber, ikke hva de jobber med.

Mener du virkelig "Hvilkte firma"..? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "hvor". For det hjelper deg jo ganske lite å vite hvilket firma/by osv jeg jobber i, du tenker vel ikke å flytte..? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsulent / ingeniør. 

Har også inntrykk av at det er veldig vanlig innen IT.

FINN har en egen rute du kan huke av for på hjemmekontor.

Anonymkode: fe441...d40

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg rusler ut igjen av tråden siden "soverommet" nok ikke er det svaret TS er på jakt etter. 

"Hva slags bransje" ville nok vært et mer forklarende spørsmål.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet vernepleier men har hjemmekontor. Har hatt et fysisk kontor men var der ikke hver dag. Jobber innen helseteknologi. 

Anonymkode: 94c9f...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Mener du virkelig "Hvilkte firma"..? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "hvor". For det hjelper deg jo ganske lite å vite hvilket firma/by osv jeg jobber i, du tenker vel ikke å flytte..? 

Det betyr ikke noe siden jeg spør om hjemmekontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i Tietoevry. Jeg vet ikke om alle avdelinger i firmaet har lik policy for hjemmekontor da. Min avdeling har en ganske fleksibel hybridløsning der man kan velge mye selv, men jeg jobber i en veldig teknisk og selvstendig stilling. Ser for meg at andre stillinger har større krav til oppmøte på kontor og hos kunder. Kommer også litt an på om man jobber kunderettet og hvilke kunder man da har, jeg hadde feks inntil nylig en kunde jeg pleide å jobbe 20% med som krevde fysisk oppmøte. 

Tietoevry er en IT-bedrift men de ansetter også mange uten IT-utdannelse til feks administrative stillinger, prosjektlederstillinger, rådgivere +++ (Tror firmaet leverer en del IT-systemer til helsesektoren så feks en rådgiverstilling for det kan kanskje din bakgrunn være relevant for)

På finn.no kan du huke av for hjemmekontor forresten :) Men usikker på om det er da stillinger som er 100% hjemmekontor bare eller hvordan de som legger ut stillinger registererer det (mange har jo hybridløsninger)

Anonymkode: c34be...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber jeg i et forsikringsselskap og begynner i bank i april. Kan bestemme dette med hjemmekontor stort sett selv så lenge det ikke er fysiske kundemøter og eller andre møter. De oppfordrer uansett til å møte opp på kontoret for å sosialiseres og samarbeide mer, men vi har ingen krav.

Anonymkode: cbbe4...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som rådgiver arealplanlegger i kommune og får to dager hjemmekontor i uken etter korona. Mange må kjøre 1time + til jobben så dette er grunnen.

Anonymkode: d8c49...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hybrid blir vanlig mange steder. Jeg jobber i et globalt firma med norsk kontor. Kan velge selv egentlig. 

Anonymkode: c1861...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorarbeider/dataregistrerer, Vi får hjemmekontor inntil videre. 

Anonymkode: 106b3...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber innen IT i et stort konsern, vi har frivillig ordning for hjemmekontor der man da ikke har eget kontor på lokasjonen man hører til men bruker hotseat "førstemann til mølla" om man er på kontoret. Avtalen er at man er tilgjengelig på kontoret ved særskilt behov.

Anonymkode: e0a99...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Konsulent / ingeniør. 

Har også inntrykk av at det er veldig vanlig innen IT.

FINN har en egen rute du kan huke av for på hjemmekontor.

Anonymkode: fe441...d40

Jeg satte opp autosøk på «kun hjemmekontor» for en tid tilbake, og må si at det dukker opp svært lite der. 🤔

Anonymkode: aa9ef...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...