Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 33 år. Har slitt veldig med ensomhet over en lengre periode og har få mennesker rundt meg. Lang historie. 

Jeg søkte en støttekontakt i sommer, og fikk nylig innvilget det. 

Har møtt personen et par ganger, og inntrykket er bra det. Det skal sies at jeg selv har noen utfordringer jeg sliter med, som angst og psykisk helse. 

Jeg har avbrutt eller utsatt avtalene et par ganger, og unnskyldt meg for det. Men har stilt opp ellers. Tar selvkritikk for dette, men har ikke hørt noe om at det har vært noe problem. Fått forståelse for det. 

Støttekontakten har selv noen utfordringer knyttet til helsa, og har vært åpen om det. 

Nå skal denne støttekontakten plutselig ha en pause? Pga helsen. Jeg forstår jo det at man kan ha sine utfordringer, men hvorfor i det hele tatt søke om å være det, om du ikke kan ta på deg oppgaven av å møte et menneske et par timer i uka?. 

Jeg synes helt ærlig at det blir veldig useriøst, og nå vet jeg jo ikke hva som skjer videre. Personen skal også bort for en periode utpå våren på noe privat knyttet til helsen sin. 

Er det slik at en bare kan melde seg ut eller ta pause når man har dette som en jobb? Tjener personen penger på dette når jeg da ikke får mine timer innvilget?

Noen som vet og har erfaring angående dette med støttekontakt, så tar jeg gjerne i mot råd her.  På forhånd Takk! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry for at jeg sier det men du virker en smule egosentrisk her. Hun skal forstå at du har problemer, men du forstår eller aksepterer ikke at hun har det, og forventer at hun setter deg høyere enn selv selv? 

Anonymkode: 13adc...af3

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sorry for at jeg sier det men du virker en smule egosentrisk her. Hun skal forstå at du har problemer, men du forstår eller aksepterer ikke at hun har det, og forventer at hun setter deg høyere enn selv selv? 

Anonymkode: 13adc...af3

Selvfølgelig forstår jeg det.. Det skrev jeg jo og. Men jeg synes det er skikkelig dumt. Spesielt når man skal bort igjen på våren. Da er det jo helt klart at det går utover meg og. Jeg søkte om dette for en grunn. 

Skrevet

Siden dette er helserelatert er det ikke sikkert hun visste at det kom til å bli sånn da hun tok på seg oppdraget som støttekontakt. Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg, men samtidig må støttekontakter ta vare på sin egen helse. Du kan jo høre med de som innvilget støttekontakt om de har mulighet til å sette inn en vikar? I så fall må du jo forholde deg til to personer, og det kan kanskje være litt slitsomt for deg, men det er kanskje bedre enn at det ikke er noen når hun er borte? 

Når det gjelder hva støttekontakter tjener, så regner jeg med hun får sykepenger hvis hun er sykemeldt. Hvis hun ikke er sykemeldt tjener hun nok ikke noe hvis hun ikke kommer på jobb. 

Anonymkode: d6df9...d66

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...