Gå til innhold

Spm om når en har brukt opp alle 36 betalingsutsettelser fra lånekassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 15 år fullførte jeg bachelor. Brukte opp de 36 betalingsutsettelser (som er maks utsettelser) fra lånekassen da før jeg begynte betale lån pr mnd. Har fortsatt ikke nedbetalt hele studentlånet. 

Når jeg nå startet på ny utdannelse, har snart fullført master, og jeg er ferdig med utdannelsen, eller om jeg ikke skulle få det til. Mottar lån/stipend. Og skal begynne å betale. Får jeg da nye 36 betalingsutsettelser, eller er det uansett brukt opp? 

Jeg tenker ikke på betalingsutsettelse som alle får som gjelder til desember 2022. 

Finner ikke ut av dette noe sted. Noen som vet? 

Anonymkode: b0318...ad9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du får ikke nye utsettelser. Er de brukt opp så er de brukt opp. 

Anonymkode: 10637...7fb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Får jeg da nye 36 betalingsutsettelser

Nei.

Anonymkode: 6c7d2...b38

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For ca 15 år fullførte jeg bachelor. Brukte opp de 36 betalingsutsettelser (som er maks utsettelser) fra lånekassen da før jeg begynte betale lån pr mnd. Har fortsatt ikke nedbetalt hele studentlånet. 

Når jeg nå startet på ny utdannelse, har snart fullført master, og jeg er ferdig med utdannelsen, eller om jeg ikke skulle få det til. Mottar lån/stipend. Og skal begynne å betale. Får jeg da nye 36 betalingsutsettelser, eller er det uansett brukt opp? 

Jeg tenker ikke på betalingsutsettelse som alle får som gjelder til desember 2022. 

Finner ikke ut av dette noe sted. Noen som vet? 

Har vært gjennom det samme og fikk da beskjed om at man ikke får 36 nye betalingsutsettelser.

Anonymkode: b875c...d85

Skrevet

Tusen takk for svar : ) Jeg regnet med at det var sånn, men fant ingen tydelig info om det. 

Men tror dere fortsatt at man ikke må begynne å betale på studielånet med en gang man er ferdig? Eller skulle være i verste fall uheldig eller bli syk og ikke klare fullføre? Er det fortsatt sånn at man har ett år (eller var det tre?) før man må betale pr mnd? Eller er «det også brukt opp» ? 

Skrevet

Du får første regning 6mnd etter du har fullført studiet. Da blir det månedlig betaling. Sålenge du er student med rett til å få støtte slipper du å betale. Så om du fremdeles har rett på støtte og kan melde deg som student, får du litt utsettese på den måten. Men hvorfor har du rota bort så mye tid på å betale ned lånet ditt? Mulig du trenger hjelp til økonomiske prioriteringer mer enn måter å utsette regningen på igjen og igjen. Lånekassen har noen saftige pålegg på regningen om du ikke betaler. 

Anonymkode: bea06...cda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...