AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har bodd her i 6 måneder, og informerte utleieren da jeg var på visning om at jeg hadde blitt ufør, men at jeg hadde fått lov av nav til å begynne å ta opp fag igjen på skolen, noe utleieren ikke sa noe på - men nå har utleier tatt kontakt med meg og sagt at jeg aldri hadde fått bodd her om han hadde visst jeg var ufør?! Utleier sa han følte seg lurt og ønsket at jeg skulle flytte ut snarest.... Jeg ble helt sjokkert. Jeg vet at jeg har informert utleier om dette, og føler nå at jeg plutselig ikke er velkommen til å bo her lengre. Jeg er en rolig person som verken drikker, røyker, fester hjemme... Så jeg vet ikke hva utleier har å klage på? Utleier sa også at det "føltes utrygt" at jeg var ufør.... Hvada feks om en person som mistet jobben hadde bodd her? Jeg er jo "sikret" økonomisk langt bedre da? Utleier prøver nå alt han kan å få meg ut herifra, og spør meg om når jeg kunne ha flyttet.... Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt, og hvilke rettigheter har jeg? Anonymkode: 05a63...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nice try. Anonymkode: f4d98...357 Troll? Anonymkode: 38f2d...d5d 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nice try. Anonymkode: f4d98...357 Det er ikke tull, jeg fortalte til og med utleier hva som var årsaken til at jeg var blitt ufør da jeg var på visning, og utleier virket hyggelig og forståelsesfull på det... Men har snudd helt om nå Anonymkode: 05a63...cc7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Utleier kan ikke under noen omstendigheter kaste deg ut på grunn av det. Anonymkode: 202b7...52b 15 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Utleier kan ikke under noen omstendigheter kaste deg ut på grunn av det. Anonymkode: 202b7...52b Takk, det var betryggende å høre, jeg begynte å lure litt nå pga utleier som plutselig ønsker meg ut Anonymkode: 05a63...cc7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Du må bestride oppsigelsen hvis det kommer. Ta opptak av alle samtaler dere har framover. Anonymkode: 48b18...796 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Utleier kan ikke under noen omstendigheter kaste deg ut på grunn av det. Anonymkode: 202b7...52b ....men vil man bo et sted man ikke er ønsket? Det ville ikke jeg. Anonymkode: 54d72...816 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ....men vil man bo et sted man ikke er ønsket? Det ville ikke jeg. Anonymkode: 54d72...816 Jeg ønsker meg ikke velkommen til å bo her lengre, og føler at utleier ser veldig ned på meg... Så jeg kommer til å finne meg et annet sted å bo, bare trodde at utleier kanskje kom til å kaste meg ut iløpet av måneden pga jeg er ufør, sånn helt uten videre. Er veldig ubehagelig siden utleier bor rett over meg Ts Anonymkode: 05a63...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 33 minutter siden, AnonymBruker said: Nice try. Anonymkode: f4d98...357 Er det virkelig så vanskelig å tro på at det faktisk finnes slike huseiere/mennesker i samfunnet? Om ja, så burde du virkelig ta deg en tur ut i verden. Anonymkode: bb4f1...2a6 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 Ts det samme skjedde meg med en tidligere utleier så fort han fant ut at jeg var ufør så fikk jeg beskjeden om å flytte. K43 Anonymkode: 12590...a71 2
Silva Pluvialis Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 Han henger sikkert på KG og bruker dagene til å hetse uføre. Neida. Joda. For en gjøk. Jeg skjønner veldig godt at du ikke føler deg velkommen og ønsker å flytte. Han er ikke en du vil ha som utleier. 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ønsker meg ikke velkommen til å bo her lengre, og føler at utleier ser veldig ned på meg... Så jeg kommer til å finne meg et annet sted å bo, bare trodde at utleier kanskje kom til å kaste meg ut iløpet av måneden pga jeg er ufør, sånn helt uten videre. Er veldig ubehagelig siden utleier bor rett over meg Ts Anonymkode: 05a63...cc7 Skjønner at du ikke vil bo der lengre, men hadde bodd der på trass en stund fremover først hvis jeg var deg. Meld deg også inn i leieboerforeningen hvis du ikke allerede er medlem. Utleier kan ikke på noen måte kaste deg ut på dette grunnlaget. Når jeg så flyttet etter en stund så hadde jeg advart andre mot ustabil og tydeligvis senil utleier. Anonymkode: 24545...b04 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts det samme skjedde meg med en tidligere utleier så fort han fant ut at jeg var ufør så fikk jeg beskjeden om å flytte. K43 Anonymkode: 12590...a71 Så jeg er ikke alene om dette, hjelpes... Måtte du flytte? Eller valgte du selv å flytte ut? Jeg kan ikke forstå at det er en gyldig grunn eller lov til å be noen om å flytte? Anonymkode: 05a63...cc7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #15 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så jeg er ikke alene om dette, hjelpes... Måtte du flytte? Eller valgte du selv å flytte ut? Jeg kan ikke forstå at det er en gyldig grunn eller lov til å be noen om å flytte? Anonymkode: 05a63...cc7 Strømmen begynte plutselig og kutte, internettet ble koblet ut flere timer av gangen så Jeg valgte selv å flytte når jeg skjønte jeg ikke var ønsket, fikk mye stygge blikk av han og kona hver gange jeg gikk til butikken var skikkelig ekkelt. jeg bodde i sokkelleilighet så det var ingen måte og unngå de på. Han kan nok ikke kaste deg ut, men hvem vil vel bo et sted der de ikke vil ha deg?. Håper du finner en ny leilighet så fort som mulig. Anonymkode: 12590...a71 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #16 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Strømmen begynte plutselig og kutte, internettet ble koblet ut flere timer av gangen så Jeg valgte selv å flytte når jeg skjønte jeg ikke var ønsket, fikk mye stygge blikk av han og kona hver gange jeg gikk til butikken var skikkelig ekkelt. jeg bodde i sokkelleilighet så det var ingen måte og unngå de på. Han kan nok ikke kaste deg ut, men hvem vil vel bo et sted der de ikke vil ha deg?. Håper du finner en ny leilighet så fort som mulig. Anonymkode: 12590...a71 For noen folk😔 Bare synd at sånne skal få det som de vil, og som gjør det lett for dem å fortsette med ulovligheter. Anonymkode: 24545...b04 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #17 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Strømmen begynte plutselig og kutte, internettet ble koblet ut flere timer av gangen så Jeg valgte selv å flytte når jeg skjønte jeg ikke var ønsket, fikk mye stygge blikk av han og kona hver gange jeg gikk til butikken var skikkelig ekkelt. jeg bodde i sokkelleilighet så det var ingen måte og unngå de på. Han kan nok ikke kaste deg ut, men hvem vil vel bo et sted der de ikke vil ha deg?. Håper du finner en ny leilighet så fort som mulig. Anonymkode: 12590...a71 Åhjelp, hva er det som feiler folk! Snakk om å være stygg mot noen kun fordi man er ufør, fælt å høre at du ble behandlet slik! Nei du har helt rett, og mange takk! Anonymkode: 05a63...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #18 Skrevet 10. februar 2022 Så utrolig trist å høre. Han må ha en skriftlig oppsigelse til deg, med gyldig grunn. Og han må følge regler for oppsigelse ift frister. Vanligvis 3 mnd oppsigelsesfrist, med mindre noe annet er avtalt. Anonymkode: 98bfe...fba 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #19 Skrevet 10. februar 2022 Du bør finne deg et nytt sted å bo, med en stabil utleier. Anonymkode: fc9e9...58e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #20 Skrevet 10. februar 2022 Du fikk lov av NAV til å ta opp fag? Næmmen så heldig du var da som fikk lov til noe alle uføre får lov til og som NAV ikke har noe med👹 Anonymkode: 115e7...da5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå