Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå er jeg godt vel inn i 2 termin, og det er helt sykt hvor mye forskjellig jeg craver fra uke til uke! Har dere det sånn også? 
Min første termin handlet alt om skrekkfilm, sjømat og gelé. Nå spiser jeg bare egg og spekemat. Frokost, lunsj og middag. Kan ikke tenke meg noe verre enn å spise gelé nå så her endres det fort😂

lurer veldig på hvordan det er for dere andre😊

Endret av eggeglass
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egg og spekemat 😂 bedre lykke neste gang lille troll..

Anonymkode: 06b6f...671

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Egg og spekemat 😂 bedre lykke neste gang lille troll..

Anonymkode: 06b6f...671

Altså hva er problemet ditt?

• Liker 1
Skrevet

Er også i 2 termin og har fått helt dilla på firkløver sjokolade, likte den ikke spesielt før

Anonymkode: b6d40...13d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er også i 2 termin og har fått helt dilla på firkløver sjokolade, likte den ikke spesielt før

Ikke sant! Det er så rart! Men føler du det endrer seg eller har det vært firkløver siden dag 1? 

Skrevet
17 minutter siden, eggeglass said:

Ikke sant! Det er så rart! Men føler du det endrer seg eller har det vært firkløver siden dag 1? 

Firkløver suget startet for ca 3-4 uker siden, før det hadde jeg ikke cravings på noe spesielt

Skrevet
eggeglass skrev (1 time siden):

Nå er jeg godt vel inn i 2 termin, og det er helt sykt hvor mye forskjellig jeg craver fra uke til uke! Har dere det sånn også? 
Min første termin handlet alt om skrekkfilm, sjømat og gelé. Nå spiser jeg bare egg og spekemat. Frokost, lunsj og middag. Kan ikke tenke meg noe verre enn å spise gelé nå så her endres det fort😂

lurer veldig på hvordan det er for dere andre😊

Haha, særlig. Nice try. 😅

Anonymkode: 15b14...e64

• Liker 3
Skrevet

Har ingen sånne cravings jeg, uke 33.

Anonymkode: 6da52...f70

Skrevet

Gravide bør unngå spekemat 

• Nyttig 2
Skrevet

Skrekkfilm faktisk 

Anonymkode: 7013f...3cf

• Liker 1
Skrevet
Anonymous 91 skrev (3 timer siden):

Gravide bør unngå spekemat 

Rettelse: Gravide bør unngå ikke-varmebehandlet spekemat..

Gravide kan helt fint spise spekemat, så lenge den er varmebehandlet. Trenger ikke hoppe på de meste negative konklusjonene... 

Anonymkode: b7101...7d7

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde ekstrem craving etter lakris (som man ikke skal spise i store mengder som gravid) og rødvin (som jeg aldri drikker til vanlig - og ei heller da jeg var gravid, noe man tydeligvis må spesifisere her ;) )

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gravide kan helt fint spise spekemat, så lenge den er varmebehandlet. Trenger ikke hoppe på de meste negative konklusjonene... 

Så lenge den er varmebehandlet i stekeovn, så skal det gå bra ja. Men ikke rett fra pakken.  Var ikke ment negativt heller fra min side. Jeg har nettopp vært gravid selv så var ment som et godt råd..

Skrevet
Anonymous 91 skrev (Akkurat nå):

Så lenge den er varmebehandlet i stekeovn, så skal det gå bra ja. Men ikke rett fra pakken.  Var ikke ment negativt heller fra min side. Jeg har nettopp vært gravid selv så var ment som et godt råd..

Så lenge den er varmet opp til over 70 grader, er det helt ufarlig, enten det nå er i steikeovnen, mikroen, på steikepannen, eller hva som helst. På pizza, på skiven, eller bare steike og gnøvle.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge den er varmet opp til over 70 grader, er det helt ufarlig, enten det nå er i steikeovnen, mikroen, på steikepannen, eller hva som helst. På pizza, på skiven, eller bare steike og gnøvle.

Jeg ville ikke gjort det om det ikke er varmet i stekeovn. men værsego.

Jeg sa bare at det bør unngås. Er ikke vits å hakke på meg og rette på meg av den grunn.

Skrevet

Isabella ispinner fra Hennig Olsen. Forsøkte pinup fra Diplom is (helt like), det hjalp ikke. Måtte være Isabella.

Anonymkode: 48a6f...97e

Skrevet

Er litt usikker på om TS troller når vedkommende sier spekemat og "1.termin" MEN anyways: jeg har egentlig ingen cravings eller ting jeg "må" ha, men har blitt veldig glad i sjokolademelk 🥳

Anonymkode: 87dae...b7a

• Liker 1
Skrevet
Anonymous 91 skrev (11 minutter siden):

Jeg ville ikke gjort det om det ikke er varmet i stekeovn. men værsego.

Jeg sa bare at det bør unngås. Er ikke vits å hakke på meg og rette på meg av den grunn.

Hvorfor i alle dager må ting innom steikeovnen..? Bakteriene drepes ved en viss temperatur. Man trenger ikke steike i steikeovnen for å oppnå en slik temperatur.. Les på helsenorge. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er litt usikker på om TS troller når vedkommende sier spekemat og "1.termin" MEN anyways: jeg har egentlig ingen cravings eller ting jeg "må" ha, men har blitt veldig glad i sjokolademelk 🥳

Anonymkode: 87dae...b7a

Som sagt: spekemat er helt ok i varmebehandlet form. På samme måte som at blåmuggost er helt ok så lenge den er varmebehandlet, og øl er helt ok så lenge den er alkoholfri.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk! Det er så godt å se at flere er informert om dette👏🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...