AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Hei! Er ufør og sliter litt med å få gjort det jeg bør få gjort i løpet av en dag, har ikke klart å lage meg en grei dagsplan. Har ikke noe behandling men er på trening minimum 2 ganger, bor aleine. Siden jeg bor aleine syns jeg det blir litt vanskelig å ha en grei plan. Er a-menneske så kommer meg greit opp om morgenen og i seng før 23 på kvelden. Så, dere andre som er hjemmeværende. Hvordan legger dere opp dagen og uka? Spesielle dager dere tar husarbeid eller litt hver dag? Hva annet fyller dere tiden med? Anonymkode: 9be9f...456
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Jeg er tidvis veldig dårlig så har ingen spesiell plan. Prøver å rydde og vaske de dagene jeg føler meg ok, og slakker litt av i dårlige perioder. Anonymkode: b2292...be7 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er tidvis veldig dårlig så har ingen spesiell plan. Prøver å rydde og vaske de dagene jeg føler meg ok, og slakker litt av i dårlige perioder. Anonymkode: b2292...be7 Er psykisk syk. For meg så kan formen variere litt både i løpet av dagen, uka og måneden. Så må nok legge inn litt pauser i løpet av en dag for ikke å bli helt kaputt. Bor du aleine? Anonymkode: 9be9f...456
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Prøver å gjøre en fornuftig ting hver dag men det er ikke alle dager det går. Det kan være en liten ting som å vaske klær eller rydde kjøkkenbenken. Av og til har jeg en god dag og da går jeg en tur og gjør litt ekstra hjemme. Anonymkode: 7bb64...a85 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Typisk ukedag for meg er. Jeg står opp rundt kl 09, drar å trener, rydder og handler litt, stikker innom mamma på kaffe, tar imot ungene etter skolen, spiser middag. På kveldene blir det mye scrapbooking. Anonymkode: 93967...dc0
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Er psykisk syk. For meg så kan formen variere litt både i løpet av dagen, uka og måneden. Så må nok legge inn litt pauser i løpet av en dag for ikke å bli helt kaputt. Bor du aleine? Anonymkode: 9be9f...456 Nei, bor med mannen min som heldigvis hjelper til litt ekstra om jeg er dårlig. Det viktigste jeg har lært med årene er å ikke være så hard med meg selv Anonymkode: b2292...be7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 dette varierer veldig for jeg har to typer dager. Den ene dagen er sånn her: 0700-0800 : står opp, for blir vekt av barn 0830-0900: leverer barn i barnehage 0930 - 1100/11.30: Jeg sover som regel Resten av dagen varierer. Tar inn og ut av oppvask hver dag + vasker kjøkkenbenk. Klesvask flere dager I uka. Ellers smårydder jeg litt hver dag. Lager middag de dagene jeg leverer barn, siden mannen henter. De dagene han leverer, så er det jeg som henter og han som lager middag. Ellers blir det mye tv titting de dagene jeg ikke skal noe spesielt. Er sosial av og til, en gang i mnd til legen. Ellers går jeg feks ut og handler. Etter middagen er spist, så prioriterer jeg å leke/være sammen med barnet mitt mest mulig. Etter barnet er lagt så rydder jeg kjøkken, og ser på tv, eller gamer. Legger meg gjerne sent. 0200 ca, men sovner gjerne ikke før tidligst kl 03. ... de dagene jeg ikke skal levere barn i bhg så sover jeg til 11 kanskje. Anonymkode: 51f1a...2a2
Purple_Pixiedust Skrevet 10. februar 2022 #8 Skrevet 10. februar 2022 En typisk dag for meg er slik, forutsatt at jeg ikke er I en dårlig periode, da klarer jeg ikke alt det: 0700: Står opp 1030: Frokost 1100: Går tur i dagslys, og kombinerer eventuelt med å handle 1230: Lunsj 1400: Husarbeid 1600: Lager middag 1830: Trening inne 1930: kveldsmat 2200: Legger meg Så er det TV, podcast og strikking innimellom der. Pluss at det går sjeldent mer enn en måned mellom hver innleggelse i psykiatrien og funksjonsnivået mtp å klare alt dette daler gjerne litt gradvis i forkant av at jeg får behov for innleggelse. Er sosial 3-4 ganger hver måned, men det er bare vennen min som kommer hvor vi lager mat og ser på film.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå