AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Er i uke 7 nå, og har vært plagsomt kvalmt i ca to uker. Om morgenen og dagen er det ganske greit, men på ettermiddag og kveld blir det helt jævlig. Når jeg kommer hjem fra jobb, klarer jeg så vidt å lage middag til de to barna, og så må jeg bare legge meg på sofaen eller i senga. Orker knapt å gjøre noe jobbrelatert på kveldene lenger. Er lærer, så har jo ikke egentlig fri noengang og det gjør det verre å føle at jeg alltid er bakpå disse siste ukene. Om kvelden bruker jeg lang tid på å sovne fordi jeg er kvalm og har vondt i magen også tidvis, føles litt som om jeg er kjempesulten selv om jeg har spist mer enn nok… Så når jeg på kvelden prøver å sovne, som nå snart, føler jeg meg helt fortvilet over å måtte dra på jobb neste dag, fatter ikke hvordan jeg skal klare det. Men så våkner jeg, og føles heldigvis litt bedre tidlig på dagen, så klarer å komme meg gjennom arbeidsdagen på et vis, men er på sofaen eller i senga hele kvelden fordi jeg er kvalm og sliten. Er redd for å kaste opp, lei av å være kvalm. Husker ikke hvor lenge jeg var kvalm forrige gang, er flere år siden. Må jeg regne med å føle det sånn helt til uke 12? Virker helt uutholdelig den tanken… Hva gjør dere andre som sliter med kvalme? Hva gjør at dere holder ut? Noe som gjør det lettere, i så fall hva? Føler meg desperat nesten, gruer meg til hver ettermiddag og kveld. Tenkte å bestille ingefærkapsler, men så leste jeg at det kan øke abortfaren….er det mulig. Hva kan hjelpe? 😩 Anonymkode: ab0e2...c2a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Prøv postafen reseptfritt fra apoteket. Hvis det ikke funker så får du en annen kvalmestillende medisin reseptbelagt fra lege 👍🏻 Anonymkode: aefbb...a17 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Kalde ting hjalp her. Smoothie (Lollipop-smoothie fra Baker Hansen, only!), vann med masse isbiter, agurksalat, kalde nudler med ketchup, cornflakes med iskald melk og sukker. Levde på det frem til uke 20 🤢sorry hvis du blir mer kvalm av å lese det her. Og ta ting rooolig. Sov når du kan og ligg på spfaen når du trenger det. De andre kidsa klarer seg med det du orker fikse for en kort periode. be venner pg familie pver så de kn underholde kidsa. Anonymkode: 1f8cf...03b 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Prøv postafen reseptfritt fra apoteket. Hvis det ikke funker så får du en annen kvalmestillende medisin reseptbelagt fra lege 👍🏻 Anonymkode: aefbb...a17 Takk for tips! Kjøper det på apoteket i morgen. Håper virkelig det hjelper. Anonymkode: ab0e2...c2a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kalde ting hjalp her. Smoothie (Lollipop-smoothie fra Baker Hansen, only!), vann med masse isbiter, agurksalat, kalde nudler med ketchup, cornflakes med iskald melk og sukker. Levde på det frem til uke 20 🤢sorry hvis du blir mer kvalm av å lese det her. Og ta ting rooolig. Sov når du kan og ligg på spfaen når du trenger det. De andre kidsa klarer seg med det du orker fikse for en kort periode. be venner pg familie pver så de kn underholde kidsa. Anonymkode: 1f8cf...03b Isbiter med vann har jeg prøvd, hjelper litt. Nudler ble jeg litt ekstra kvalm av å lese bare! 🙃🤢 Smoothie fremkaller ingen kvalme følelser heldigvis, prøver på det. Hittil har jeg nesten kun spist knekkebrød med brun geitost, med appelsinjuice til, men føler kvalme mer og mer bare jeg tenker på det. Uff. Håper postafen kan hjelpe også. Anonymkode: ab0e2...c2a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er i uke 7 nå, og har vært plagsomt kvalmt i ca to uker. Om morgenen og dagen er det ganske greit, men på ettermiddag og kveld blir det helt jævlig. Når jeg kommer hjem fra jobb, klarer jeg så vidt å lage middag til de to barna, og så må jeg bare legge meg på sofaen eller i senga. Orker knapt å gjøre noe jobbrelatert på kveldene lenger. Er lærer, så har jo ikke egentlig fri noengang og det gjør det verre å føle at jeg alltid er bakpå disse siste ukene. Om kvelden bruker jeg lang tid på å sovne fordi jeg er kvalm og har vondt i magen også tidvis, føles litt som om jeg er kjempesulten selv om jeg har spist mer enn nok… Så når jeg på kvelden prøver å sovne, som nå snart, føler jeg meg helt fortvilet over å måtte dra på jobb neste dag, fatter ikke hvordan jeg skal klare det. Men så våkner jeg, og føles heldigvis litt bedre tidlig på dagen, så klarer å komme meg gjennom arbeidsdagen på et vis, men er på sofaen eller i senga hele kvelden fordi jeg er kvalm og sliten. Er redd for å kaste opp, lei av å være kvalm. Husker ikke hvor lenge jeg var kvalm forrige gang, er flere år siden. Må jeg regne med å føle det sånn helt til uke 12? Virker helt uutholdelig den tanken… Hva gjør dere andre som sliter med kvalme? Hva gjør at dere holder ut? Noe som gjør det lettere, i så fall hva? Føler meg desperat nesten, gruer meg til hver ettermiddag og kveld. Tenkte å bestille ingefærkapsler, men så leste jeg at det kan øke abortfaren….er det mulig. Hva kan hjelpe? 😩 Anonymkode: ab0e2...c2a Gå på legen å få resept på kvalmestillende. Alle andre råd er kjærringråd (Les; bullshit/placebo) Anonymkode: 39784...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har hyperemesis. Det som hjelper er å drikke vann med isbiter eller Farris naturell, spise hver 2. Time og postafen. Jeg blir svært kvalm av søte ting (is, smoothie, syltetøy...). Det som hjelper er f. Eks kaviar, skive med smør og egg med salg på eller varmmat. Men tomatsaus må jeg holde meg unna, da det også oppleves som søtt. Jeg tar også postafen, har svært god effekt av det. Er helt trygt å ta (les gjerne på relis.no sine sider), og hjelper så godt på. Ta vare på deg selv! Anonymkode: 02419...a69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå