Gå til innhold

Høyere leververdier asat, alat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått registrert asat og alat over normalen på blodprøvene. Hvor mye eller lite må egentlig til for at disse slår ut? Trodde kanskje en måtte drikke alkohol jevnt og ha i seg masse tabletter får at leververdiene skulle slå ut. Er nokså ung ennå, tidlig i 40 åra, er i aktivitet, spiser vanlig og sundt.  Ja, jeg nyter alkohol og rødvin til et godt måltid, så det har nok blitt en flaske rødvin på helg, så si 4-5 fl rødvin i mnd. Det eneste jeg har i meg av tabletter er ca 4-5 paracet en gang i mnd ved smertefulle magesmerter. Og en annen tabl pga kronisk sykdom. Mistenker at denne sykdommen faktisk kan forårsake dette.. Men ville høre litt rundt dette med leververdier. 🤔 Jeg tror ikke jeg hadde hatt i meg noe paracet før blodprøven. Kanskje drukket noen glass rødvin 3-4 dager før ca. 

Anonymkode: 56aae...eb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katten min fikk høye verdier av en infeksjon mest sannsynlig. Men hun er en katt da. 

Hva sier legen? 

Anonymkode: 5b7eb...7a0

Skrevet

Legen sin at mine medisiner er grunnen til at ledernivåene mine er akkurat over normalen. Jeg ville hørt om det kan være tilfellet med dine også.

Anonymkode: d7b6c...577

Skrevet

Jeg drikker mer enn deg og har normale leververdier. Skyldes sikkert den kroniske sykdommen?

Anonymkode: 54144...4c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...