Gå til innhold

Kan jeg nekte far å la barna møte damene hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nei, det er absolutt ingen sjalusi inne i bildet. Det var jeg som dro fra han. Bruddet var fryktelig stygt og far var svært deprimert i en lang periode. Det har vært slutt mellom far og meg i 2,5 år og jeg har hatt én kjæreste i 1,5 år. Far derimot, har hatt en haug med damer på denne tiden. Han har forlovet seg 2 ganger, blitt samboer 3 ganger og giftet seg 1 gang. De har nylig separert seg. Han drar med seg ungene, helt ukritisk, gjennom dette her. Synes det går over stokk og stein. Jeg som har gutter ønsker ikke at de skal vokse opp med at kvinner er bruk-og-kast! Etter separasjonen med hun siste fruen ønsker jeg å sette ned foten når det gjelder at barna skal møte en ny kvinne. De skal ha vært sammen i minst 6 måneder. Er dette noe jeg kan kreve? 

Anonymkode: 87f29...5fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: dc3ac...509

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke kreve det, nei. Men om han ikke selv innser at han bør skjerme barna bør du vurdere om han klarer å se barnas behov for stabilitet og innkalle far til møte på familievernkontoret 

Anonymkode: bef97...c98

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Desverre lite du kan gjøre om ikke far er helt udugelig som forelder.

Anonymkode: 00ae4...584

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og nei, det er absolutt ingen sjalusi inne i bildet. Det var jeg som dro fra han. Bruddet var fryktelig stygt og far var svært deprimert i en lang periode. Det har vært slutt mellom far og meg i 2,5 år og jeg har hatt én kjæreste i 1,5 år. Far derimot, har hatt en haug med damer på denne tiden. Han har forlovet seg 2 ganger, blitt samboer 3 ganger og giftet seg 1 gang. De har nylig separert seg. Han drar med seg ungene, helt ukritisk, gjennom dette her. Synes det går over stokk og stein. Jeg som har gutter ønsker ikke at de skal vokse opp med at kvinner er bruk-og-kast! Etter separasjonen med hun siste fruen ønsker jeg å sette ned foten når det gjelder at barna skal møte en ny kvinne. De skal ha vært sammen i minst 6 måneder. Er dette noe jeg kan kreve? 

Anonymkode: 87f29...5fe

Hvordan har faren rukket å hatt 3 samboere, forlovet seg 2 ganger og giftet og skilt seg i løpet av 2,5 år og i tillegg vært dypt deprimert oppi det hele?

Er dette med 2 damer eller flere?

Anonymkode: 9d64a...710

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Du kan ikke kreve, men du kan lufte bekymringen for han om at dette kan påvirke barna negativt. 

Anonymkode: 9b987...168

Skrevet

Ville ikke nektet, men informert om bekymringen din til eksen. Vil han ikke endre seg så vil han ikke.  

Anonymkode: 13de3...4c5

Skrevet

Selvsagt ikke 🤦‍♀️ du kan ikke nekte andre mennesker noen ting. Kun politi og domstol som kan det, men det burde du visst hvis du er gammel nok til å ha barn 🤦‍♀️🙄 ( og også dere andre som har svart )

Anonymkode: d3bae...cd8

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 1f986...de7

Skrevet

Nei, du kan ikke det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan har faren rukket å hatt 3 samboere, forlovet seg 2 ganger og giftet og skilt seg i løpet av 2,5 år og i tillegg vært dypt deprimert oppi det hele?

Ja dette lurer jeg på å gitt

Anonymkode: 00573...65f

• Liker 3
Skrevet

I sånne tilfeller burde det absolutt vært LOV. Herregud, han kan jo ikke holde på sånn!🤦‍♀️ Han må jo fatte det selv? Tror du og han rett og slett bare må sette dere ned og prate sammen ang det, få inn at det kan ikke holde på sånn.

Anonymkode: 8cd1d...3a7

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er utrolig hva enkelte mannfolk (og sikkert kvinner og) rekker på kort tid. Nå er ikke jeg ts, men eksen min var helt lik. Han hadde fem samboere på tre år. Forlover med tre av dem og skulle prøve å få barn med to av dem på den tida. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns også det er rart hva han rakk over som svært deprimert, men en depresjon er ikke fo alle likt. 

Men nei du kan ikke nekte far noe som helst hva gjelder hans sosiale liv. Men er enig med personen som sa at du burde hente inn hjelp utenfra om det du skriver er sant. 

Anonymkode: 6e3d6...71e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selvsagt ikke 🤦‍♀️ du kan ikke nekte andre mennesker noen ting. Kun politi og domstol som kan det, men det burde du visst hvis du er gammel nok til å ha barn 🤦‍♀️🙄 ( og også dere andre som har svart )

Anonymkode: d3bae...cd8

Oj, nå var du kul!

Anonymkode: f8b00...b6a

• Liker 4
Skrevet

Nei🙈

Anonymkode: b220c...fe1

Skrevet

Kan godt hende guttene dine tblir påvirket motsatt av hva du frykter og heller tenker at de ikke vil bli som faren når det kommer til damer og forhold..

Anonymkode: b220c...fe1

Skrevet

Nei. Men du kan ta det opp med han som to voksne mennesker. Og dersom han ikke endrer adferd så må du vurdere å ta det opp på FVK.

Skrevet

Nei, det kan du selvfølgelig ikke gjøre. Du bestemmer ikke over far eller hvordan han skal oppdra deres felles barn. Dere kan snakke sammen og du kan ytre din bekymring og be ham tenke seg om, men du har heldigvis ingen makt her. Dette er jo hovedfordelen med å skille seg, at man slipper at motparten blander seg inn i alt mulig! 

Anonymkode: d7705...ba8

Skrevet

Greit at gutta dine lærer hva slags dritt kjærringer damer kan være vel. :)

Anonymkode: 8b40a...541

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...