AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har lenge hatt en dårlig magefølelse angående naboene. Så en dag bestemte jeg meg for å se i kikehullet når de kom hjem. Da ser jeg faren dytte barnet ned på gulvet og sparket barnet like utenfor inngangsdøren deres. Så smelte han døren igjen, mens barnet lå igjen utenfor og gren. Før jeg fikk sjansen til å ta innover meg hva som skjedde kom faren ut igjen og dro barnet inn. Jeg var helt rystet over hva jeg så, og tenkte naturligvis å melde inn til barnevernet. Problemet er at jeg bor med en forelder som nå har nektet meg å melde inn til barnevernet. Dagene har gått, og jeg har begynt å tvile på om det var virkelig det jeg så. Det var trossalt gjennom et kikehull, som ikke gir beste innsyn. Men det er en del andre ting og som gjør at jeg lender mer mot at det var riktig det jeg så. Burde jeg vente å se om jeg fanger opp litt mer. Eller burde jeg ringe med engang. Jeg er litt bekymret i og med at jeg har blitt nektet å gjøre det, og at det vil bli veldig tydelig hvem som har meldt inn. Men barna kommer i første rekke for meg. Anonymkode: 3cf35...0f1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Dette er alvorlig vold, du må melde. Anonymkode: 5aff1...7b5 22 1 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er alvorlig vold, du må melde. Anonymkode: 5aff1...7b5 Selvom jeg ikke er 100% sikker på om det var riktig det jeg så? Jeg mener at han dyttet barnet hardt ned på gulvet. Bare sånn plutselig. Så sparket han veldig lett. Så ikke ut som det var et hardt spark. Men det er jo helt grusomt uansett!! Anonymkode: 3cf35...0f1 2
Festlig Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Neste gang du treffer på naboen så kan si fra om hvis du ser han bruker vold mot barnet en gang, til så varsler du Barnevernet. Men jeg ble litt nysjerrig på samboeren din. Hvorfor mener han at det er greit å snu ryggen til den situasjonen ? 5
Eryn Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Hva går den dårlige magefølelsen ut på da ellers?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er alvorlig vold, du må melde. Anonymkode: 5aff1...7b5 Dette barnet virker som h*n har adhd. Det virker som de har problemer å kontrollere barnet. Men vold er jo ikke løsningen. Anonymkode: 3cf35...0f1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Selvsagt melder du fra! Hvem iallverden ser at et barn blir utsatt for vold uten å gripe inn eller gjøre noe?? Jeg er rystet! Anonymkode: 0b2d7...8ac 18
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 Du veit det at adhd kan til forveksling være likt omsorgssvikt? Les litt om det du. Anonymkode: a3cf8...2c7 8 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette barnet virker som h*n har adhd. Det virker som de har problemer å kontrollere barnet. Men vold er jo ikke løsningen. Anonymkode: 3cf35...0f1 Det spiller ingen rolle hva slags diagnose barnet har, om det kommer fra andre kulturer eller har en sliten alenemor/far. ALLE barn har rett på samme tryggheten og vernet mot vold! Anonymkode: 170b1...e00 21
Festlig Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du veit det at adhd kan til forveksling være likt omsorgssvikt? Les litt om det du. Anonymkode: a3cf8...2c7 Har en lov å bruke vold da mener du ? 4
minister-mio Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du veit det at adhd kan til forveksling være likt omsorgssvikt? Les litt om det du. Anonymkode: a3cf8...2c7 Det er ikke snakk om omsorgssvikt, men vold
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 Festlig skrev (2 minutter siden): Neste gang du treffer på naboen så kan si fra om hvis du ser han bruker vold mot barnet en gang, til så varsler du Barnevernet. Men jeg ble litt nysjerrig på samboeren din. Hvorfor mener han at det er greit å snu ryggen til den situasjonen ? Nei det er min forelder som er redd for at hva naboen kan gjøre om han skulle finne ut at det er oss som har meldt inn. Vi kjenner ikke naboen, bare har en dårlig magefølelse som jeg sa. Jeg bryr meg ikke. Barna kommer først. Anonymkode: 3cf35...0f1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvom jeg ikke er 100% sikker på om det var riktig det jeg så? Jeg mener at han dyttet barnet hardt ned på gulvet. Bare sånn plutselig. Så sparket han veldig lett. Så ikke ut som det var et hardt spark. Men det er jo helt grusomt uansett!! Anonymkode: 3cf35...0f1 Er vanlig at man kan tvile på om det man så er sant eller ikke. Men du så det så ville absolutt meldt fra. Anonymkode: 385da...141 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 Ikke gjør noe overilt ts. Du så bare gjennom et kikkehull. Anonymkode: c5861...80f 4 1
Gjest Blinkie Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 Ja. Du kontakter barnevernet. Vold mot barn er ikke greit uansett. Stakkars barn som opplever å bli sparket etter
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette barnet virker som h*n har adhd. Det virker som de har problemer å kontrollere barnet. Men vold er jo ikke løsningen. Anonymkode: 3cf35...0f1 Forskning viser at barn med spesielle behov er mer utsatt for vold, dessverre. Håper du melder, det er ikke du som skal etterforske hva som skjer i familien og du må ikke ha bevis. Barnevernet skal vurdere om de vil undersøke meldingen, og evt gjennomføre en undersøkelse. Dette barnet trenger hjelp, og far trenger hjelp til å slutte å utøve vold. Anonymkode: 5aff1...7b5 7 1
Festlig Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det er min forelder som er redd for at hva naboen kan gjøre om han skulle finne ut at det er oss som har meldt inn. Vi kjenner ikke naboen, bare har en dårlig magefølelse som jeg sa. Jeg bryr meg ikke. Barna kommer først. Anonymkode: 3cf35...0f1 Er din forelder redd for at naboen går til angrep på dere om dere varsler ? Ring og snakk med Barnevernet og be om råd 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 Så du at han dyttet ungen så den falt? Kan ungen heller ha vært full av trass, og «kollapset» foran inngangsdøren fordi den ikke fikk viljen sin? Anonymkode: 1a6b7...494 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvsagt melder du fra! Hvem iallverden ser at et barn blir utsatt for vold uten å gripe inn eller gjøre noe?? Jeg er rystet! Anonymkode: 0b2d7...8ac Jeg skal melde I fra i morgen. Jeg bare begynte å bli usikker på om det var riktig det jeg så. Hva hvis faren tok hånden ut for å hente nøkkel ut av lommen. Og feks barna i det øyeblikket kastet seg ned på gulvet. Jeg vet det er lite sannsynlig, men hjernen min begynner å tenke slik og bli usikker. Men man melder uansett om man er usikker sant? Anonymkode: 3cf35...0f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå