AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Det ene øret mitt knitrer, som om det er vått eller klissete langt nedi, inni. Noen som har vært borti dette? Ørebetennelse? Anonymkode: 6ccc8...426
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Har det innimellom, men ikke vedvarende. Anonymkode: 01ee7...d5d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Det er ørevoks Anonymkode: 5ec57...45c 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Jeg hadde det. Var ørevoks. Anonymkode: e9242...229
Plotty Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 (endret) Du kan ha ørevoks som sitter tett inntil trommehinna, IKKE pirk med qtips det kan gjøre vondt verre. Kjøp deg waxol eller annen olje på apoteket. det mykner og løser opp voksen. Du kan gjenta behandlingen flere dager. Hvis det ikke hjelper så ta deg en tur til legen. De kan også hjelpe til med å skylle øret for å få ut voksen. Endret 9. februar 2022 av Plotty 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Plotty skrev (Akkurat nå): Du kan ha ørevoks som sitter tett inntil trommehinna, pirk med qtips det kan gjøre vondt verre. Kjøp deg waxol eller annen olje på apoteket. det mykner og løser opp voksen. Du kan gjenta behandlingen flere dager. Hvis det ikke hjelper så ta deg en tur til legen. De kan også hjelpe til med å skylle øret for å få ut voksen. Trenger ikke kjøpe dyr olje på apoteket. Vanlig matolje funker vel så bra. Anonymkode: 01ee7...d5d 2 1
Plotty Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Trenger ikke kjøpe dyr olje på apoteket. Vanlig matolje funker vel så bra. Anonymkode: 01ee7...d5d Trenger vel ikke, men hvis man kjøper den på apoteket så vet man jo ivertfall at oljen man putter i øret er helt ren. også kan det jo være litt vanskelig å "dosere" riktig med den oljen man har hjemme. Den voks sprayen man kan kjøpe på apoteket inneholder stoffer som hjelper til å løse opp voksen. Endret 9. februar 2022 av Plotty 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Tinnitus. Skaff deg henvisning til hørselsentralen Anonymkode: fa2af...358
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 Plotty skrev (2 timer siden): Trenger vel ikke, men hvis man kjøper den på apoteket så vet man jo ivertfall at oljen man putter i øret er helt ren. også kan det jo være litt vanskelig å "dosere" riktig med den oljen man har hjemme. Den voks sprayen man kan kjøpe på apoteket inneholder stoffer som hjelper til å løse opp voksen. Gammel myte. Ingenting tyder på at dette har noen effekt. Anonymkode: 48f67...ca7 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 Plotty skrev (2 timer siden): Du kan ha ørevoks som sitter tett inntil trommehinna, IKKE pirk med qtips det kan gjøre vondt verre. Kjøp deg waxol eller annen olje på apoteket. det mykner og løser opp voksen. Du kan gjenta behandlingen flere dager. Hvis det ikke hjelper så ta deg en tur til legen. De kan også hjelpe til med å skylle øret for å få ut voksen. Du får kjøpt øreballong å skylle med på apoteket. Effektivt. Anonymkode: b3d0c...367
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 Jeg har hatt det og det var streptokokker så jeg fikk to typer dråper jeg måtte ta. Anonymkode: 4fe59...c85
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har hatt det og det var streptokokker så jeg fikk to typer dråper jeg måtte ta. Anonymkode: 4fe59...c85 Takk for svar! Prøver Vaxol nå, så får jeg se om det blir en legetur etterhvert. Anonymkode: 6ccc8...426
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Takk for svar! Prøver Vaxol nå, så får jeg se om det blir en legetur etterhvert. Anonymkode: 6ccc8...426 Jeg var hos lege mange ganger, gikk med streptokokker i mange år. Var hos spesialist og først da fikk jeg hjelp. Anonymkode: 4fe59...c85
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #14 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Prøver Vaxol nå, så får jeg se om det blir en legetur etterhvert. Anonymkode: 6ccc8...426 Har du vaxol allerede? Hvis ikke prøv med vanlig matolje som står på kjøkkenet ditt, det holder i lange baner! Om du fremdeles er våken kan du ha i nå og la det virke natten gjennom! Anonymkode: aaa81...e6f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #15 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du vaxol allerede? Hvis ikke prøv med vanlig matolje som står på kjøkkenet ditt, det holder i lange baner! Om du fremdeles er våken kan du ha i nå og la det virke natten gjennom! Anonymkode: aaa81...e6f Hun bør først sjekke at det ikke er streptokokker for er det det vil matolje gjøre vondt verre. Anonymkode: 4fe59...c85
Gjest Shawtyella Skrevet 11. februar 2022 #16 Skrevet 11. februar 2022 Plotty skrev (På 9.2.2022 den 21.42): Du kan ha ørevoks som sitter tett inntil trommehinna, IKKE pirk med qtips det kan gjøre vondt verre. Kjøp deg waxol eller annen olje på apoteket. det mykner og løser opp voksen. Du kan gjenta behandlingen flere dager. Hvis det ikke hjelper så ta deg en tur til legen. De kan også hjelpe til med å skylle øret for å få ut voksen. ^^^denne kommentaren Til ts: Jeg hadde en steinhard vokspropp inne ved trommehinna. Den gjorde meg svimmel, og jeg fikk trykk i hodet av den, samt at det knitra når jeg spiste/åpnet munnen. Ble sendt til ØNH henvisning, men gadd ikke vente så jeg drypte 4 dråper olivenolje hver morgen, viktig å ligge med det i 15-30 min, for så å prøve å skylle ut med sprøyte eller ballong (fås på apotek). Hvis det ikke kommer ut av at du skyller, så fortsett å dryppe øret i 3-4 dager og gå å skyll det hos legen. Det tar bare noen minutter. Du skal skylle ganske hardt med sånn sprøyte, og man skal nærmest bli svimmel når man treffer ordentlig, skjønte jeg. Waxol er vel bare dyr versjon av vanlig olje hjemmefra? Eller tar jeg feil? Legevakta ba meg bruke matolje.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #17 Skrevet 11. februar 2022 Plotty skrev (På 9.2.2022 den 21.45): Trenger vel ikke, men hvis man kjøper den på apoteket så vet man jo ivertfall at oljen man putter i øret er helt ren. også kan det jo være litt vanskelig å "dosere" riktig med den oljen man har hjemme. Den voks sprayen man kan kjøpe på apoteket inneholder stoffer som hjelper til å løse opp voksen. Hvordan kan man unngå å dosere riktig? Det kan vel ikke bli mer enn fullt? 🤦♀️ er ikke matolje , som man altså kan spise helt ren? I forhold til olje man kan bruke i øret? 🤔 Har du noe informasjon om hvor du har tilegnet deg denne kunnskapen? Anonymkode: 952ed...136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå