Gå til innhold

Er en avtale gyldig om refinansiering når jeg ikke har signert tilbudet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk via Lendo tilbud som jeg godtok om refinansiering med en bank. Fikk derretter beskjed om å logge inn i den nye banken og lese vilkårene, og signere. Jeg ombestemte meg etter å ha lest vilkårene. Årsaken er at jeg har et kredittkort som jeg ville refinansiere,  men jeg har ikke noe kapital, og trenger å ha kortet som backup dersom det kommer en uforutsigbar viktig utgift. Det står i avtalevilkår at pengene betales direkte til forrige långiver. Dvs at jeg mister muligheten til å bruke kredittkortet etter det? 

Noen som vet? 

Kan jeg da trekke avtalen? Har jeg ikke lov å ha kredittkort etter refinansiering? 

Anonymkode: 97f0d...c28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke har signert avtalen med banken, er det ikke inngått noen avtale. Du har fått et tilbud og du har selvsagt anledning til å takke nei til tilbudet etter å ha lest vilkårene.

Står det i vilkårene at du mister muligheten til å bruke kredittkortet eller står det bare at banken betaler ned saldoen på kortet?

Anonymkode: a83c3...185

Skrevet

Som han over meg skriver så har du kun fått et tilbud. Ingen avtale er inngått enda. 

Men jeg vil legge til at om du refinansierer et forbrukslån så er det veldig dumt å fortsette å benytte kredittkortet. Da vil du snart bli nødt til å refinansiere igjen, og det er ikke sikkert det er like enkelt. 

Klipp kortet og ikke bruk mer enn du har inn fremover, er mitt råd til deg. 

Anonymkode: 7cc2b...b67

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Du må signere for at avtalen skal være gyldig.

Jeg har et kredittkort som gir meg bonus ved bruk. Dette har et relativt lavt beløp og kan også brukes som krisekort. Å ha et kredittkort med mer i kreditt enn du kan betale ned i måneden er å utsette seg selv for fristelser til å bruke det. Det har du jo alt erfart siden du nå er i gang med refinansiering av det.

Skrevet

Du har lov til å ha kredittkort etter refinansiering. De betaler bare ned gjelden som avtalt, de sier ikke opp kredittkortet ditt.

Men sånn bare for å si noe du har hørt tusen ganger før: hva anser du som "uforutsigbare viktig utgift"? Det er mulig du anser litt for mye som dette, og derfor ikke bør ha kredittkort. Om noe virkelig helt sinnsykt KRISE skjer som at katten din blir kidnappet mot løsepenger, så får du tatt opp forbrukslån på ett minutt. Du kan sikkert øke det du har nå med et tastetrykk. Ryker vaskemaskinen så har man Klarna/avbetaling. Det kan være du skal prøve å leve uten kredittkort, for å gjøre terskelen for å ta opp gjeld høyere.

Det kan gjøre vondt å ikke kunne kaste penger på alle problemer med en gang, eller måtte si nei til en middag med venner etc, men det er enda vondere å ha stor gjeld. Jeg ville nok sett om jeg klarte å leve helt uten kredittkort imens jeg betalte ned gjelden. Endre litt livsstil. Prøv og spare litt på siden også.

Anonymkode: 4f8cb...8e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...