AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Jeg får altså ikke babyen til å sove i egen seng. Samsoving er det absolutt beste for meg og baby. Partneren min har sovet på sofaen i et halvt år nå, fordi han røyker og bruker sovemedisin, og vi har bare en 1,50 seng. Men hvis vi kjøper en større seng, så det er god plass til alle tre, kan partner da ligge ytterst og jeg i midten og baby innerst? Jeg har lest at ingen av foreldrene skal røyke eller bruke sterke medisiner, men hvorfor det egentlig? Anonymkode: 91f30...d50
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Røyke fordi det sitter i porene, nikotin er gift. Sovemedisiner fordi man sover tyngre og risikerer å rulle over babyen uten å merke det. Sånn ca. Anonymkode: 92a9d...0d7 7 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Røyke fordi det sitter i porene, nikotin er gift. Sovemedisiner fordi man sover tyngre og risikerer å rulle over babyen uten å merke det. Sånn ca. Anonymkode: 92a9d...0d7 Men når jeg ligger mellom partner og baby? Da vil han ikke kunne rulle over, og de har ikke fysisk kontakt. Ts Anonymkode: 91f30...d50
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Nikotin sitter i tøy, hår og hud. Mikropartikler kan flakse. Hvorfor kan ikke samboer slutte å røyke for baby`s skyld? Trodde oppegående foreldre gjør det beste for barna? Penger og helse spart også Anonymkode: 85ac7...6ff 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nikotin sitter i tøy, hår og hud. Mikropartikler kan flakse. Hvorfor kan ikke samboer slutte å røyke for baby`s skyld? Trodde oppegående foreldre gjør det beste for barna? Penger og helse spart også Anonymkode: 85ac7...6ff Han skal slutte, men det er ikke aktuelt akkurat nå av gode grunner. Vil ikke utdype hvorfor, men akkurat nå trenger han å røyke (høres sikkert rart ut for de som ikke forstår). Han kan heller ikke slutte på sovemedisin uten å miste vettet. Vet at man kan svette ut nikotin på natta, men når man ligger et stykke unna baby? Kan dette bevege seg i lufta mot baby? Anonymkode: 91f30...d50
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Snakk med helsestasjonen, så får du svar fra fagfolk. Anonymkode: c961b...47d 4
Akkar Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Hvis du ammer er det lett for å sovne under amming og da ligger plutselig babyen mellom deg og partner. En som ikke har drukket eller går på medisiner sover ikke så tungt, derfor er det ikke trygg samsoving å drikke/bruke medisiner. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Akkar skrev (Akkurat nå): Hvis du ammer er det lett for å sovne under amming og da ligger plutselig babyen mellom deg og partner. En som ikke har drukket eller går på medisiner sover ikke så tungt, derfor er det ikke trygg samsoving å drikke/bruke medisiner. Jeg kommer ikke til å amme liggende med baby mellom meg og far. Ts Anonymkode: 91f30...d50
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han skal slutte, men det er ikke aktuelt akkurat nå av gode grunner. Vil ikke utdype hvorfor, men akkurat nå trenger han å røyke (høres sikkert rart ut for de som ikke forstår). Han kan heller ikke slutte på sovemedisin uten å miste vettet. Vet at man kan svette ut nikotin på natta, men når man ligger et stykke unna baby? Kan dette bevege seg i lufta mot baby? Anonymkode: 91f30...d50 Det finnes ikke gode grunner for å droppe å røyke! Anonymkode: 65d92...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes ikke gode grunner for å droppe å røyke! Anonymkode: 65d92...dc9 Med en gang mente jeg! Anonymkode: 65d92...dc9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med en gang mente jeg! Anonymkode: 65d92...dc9 Herlighet, altså, det jeg mener er at det ikke finnes gode grunner for å ikke droppe røyken med en gang! Anonymkode: 65d92...dc9 2
Splittbinders Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 (endret) Anbefalingene er helt klare. For trygg samsoving anbefales det ingen av de voksne røyker, bruke medisiner, har drukket, er syke etc. Jeg hadde i alle fall ikke tatt sjansen på å hatt han i samme seng som meg og baby. Endret 9. februar 2022 av Splittbinders 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 Kjøp heller en ok gjesteseng. Anonymkode: a7844...933 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Han skal slutte, men det er ikke aktuelt akkurat nå av gode grunner. Vil ikke utdype hvorfor, men akkurat nå trenger han å røyke (høres sikkert rart ut for de som ikke forstår). Han kan heller ikke slutte på sovemedisin uten å miste vettet. Vet at man kan svette ut nikotin på natta, men når man ligger et stykke unna baby? Kan dette bevege seg i lufta mot baby? Anonymkode: 91f30...d50 Gode grunner 🤣 Anonymkode: 95339...442
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Herlighet, altså, det jeg mener er at det ikke finnes gode grunner for å ikke droppe røyken med en gang! Anonymkode: 65d92...dc9 Jo, det gjør faktisk det. Det er en avhengighet, som vil gi abstinenser og påvirke en fysisk og psykisk. Hvis en person allerede er langt nedfor, eller i en medisinsk situasjon som påfører kroppen mye stress, vil faktisk avslutte røykingen forsterke symptomer. Anonymkode: c961b...47d 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, det gjør faktisk det. Det er en avhengighet, som vil gi abstinenser og påvirke en fysisk og psykisk. Hvis en person allerede er langt nedfor, eller i en medisinsk situasjon som påfører kroppen mye stress, vil faktisk avslutte røykingen forsterke symptomer. Anonymkode: c961b...47d Nei, det finnes aldri gode grunner for å fortsette røyking. ALDRI. Anonymkode: 95339...442 3
Kakaoen Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 Har dere ikke er rom til som mannen kan sove på heller? Tror jeg heller hadde vurdert det en periode, så slipper han å sove på sofaen 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Herlighet, altså, det jeg mener er at det ikke finnes gode grunner for å ikke droppe røyken med en gang! Anonymkode: 65d92...dc9 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gode grunner 🤣 Anonymkode: 95339...442 Det å slutte å røyke vil ha helsegevinster, men det betyr ikke at det ikke kan finnes grunner til at det ikke er så lurt at partneren til ts utsetter seg for den mentale og fysiske påkjenningen det kan være. Til ts: har dere et ekstra rom som kan være gjesterom med ei god seng? Dette er en kort periode av livet, men han må jo få slippe å sove på sofaen. Vi har ei 120-seng på barnerommet der jeg samsov fra babyen begynte å bevege mye på seg og mannen ble holdt våken, fram til jeg slutta å amme på natta. Etter det har en av oss sovet der med barnet i perioder med mye oppvåkninger på natt. Anonymkode: 46919...e9f 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, det finnes aldri gode grunner for å fortsette røyking. ALDRI. Anonymkode: 95339...442 Jo, det gjør det. Jeg sliter med en alvorlig lidelse og vil slutte å røyke, men har blitt anbefalt av både fastlege og psykolog å vente til jeg er mer stabil før jeg slutter å røyke, fordi tilstanden min vil sannsynligvis forverres av stresset og abstinensene. Ikke uttal deg om ting du ikke kan noe om... 😒 Anonymkode: c30b2...8a4 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 Jeg røyka fra jeg var 12 til jeg var 31.. Prøvde å slutte i flere år men hadde ikke viljestyrken til det. Abstinenser vil jeg ikke påstå at jeg hadde. Jeg fikk sig etter røyken, noen ganger sterkt andre ganger som et vindkast. Jeg røyka mellom 10-20 til dagen. Var jeg flink i med å holde meg nedi ti så røyka jeg kjapt 20 dagen etterpå.. Anonymkode: bfb32...220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå