Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har familie spredt over hele landet. Skal snart ha vårt første barn, og vet at det er mange i familien som har lyst til å "følge med" på de første årene.

Den letteste måten å gjøre dette på er å dele bilder fra hverdagen over internett. Men - jeg ønsker ikke å legge de ut på Facebook, og jeg ønsker ikke å dele de i en familiechat. Førstnevnte fordi det kun skal være for familie og ikke venner og bekjente, og sistnevnte fordi jeg ønsker ikke å "tvinge" folk til å se på bildene (syns selv det er litt irriterende å få tilsendt titalls bilder av nevøer og nieser direkte i en chat fordi da føler jeg det forventes at jeg skal se og svare).

Jeg vurderer derfor å lage en privat IG-konto hvor det utelukkende er nærmeste familiemedlemmer som får følge. Da kan den enkelte selv velge når de evt. ønsker å se bilder, og de som ikke bryr seg de trenger ikke å ta stilling til det.

Hva tenker andre om dette? Er veldig åpen for at dette ikke er evt. ikke er innafor, så bare kjør på med meninger!

Anonymkode: 9a130...807

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du antar at alle er interessert i følge, og at alle har ig. 

IG blir forhåpentligvis stengt snart, sammen med fb.

Anonymkode: a7cbf...863

• Liker 1
Skrevet

Hva med å gi tilgang til en mappe på onedrive eller liknende?

Skrevet
Skogkløver skrev (2 minutter siden):

Hva med å gi tilgang til en mappe på onedrive eller liknende?

Ja, har vurdert det - men det kommer ikke til å fungere for enkelte av besteforeldrene/oldeforeldrene. Instagram er lettere for de fordi dette har de allerede.

- ts

Skrevet

Vi har private familiegrupper på facebook. Kan det fungere?

Anonymkode: 44022...516

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har private familiegrupper på facebook. Kan det fungere?

Anonymkode: 44022...516

Hmm, ja, det var en god ide. Det skal vi se på. Takk for tipset!

- ts

Skrevet

Jeg ser ikke hvordan privat IG konto skal være noe verre enn privat fb gruppe. Tenker faktisk at privat IG konto gir familie og venner et mye større rom med valgfrihet på hvorvidt de vil følge/like/kommentere. Ville gått for det 😄

Anonymkode: ea93b...086

• Liker 4
Skrevet

Eller om du har alle sammen på snap, så kan du lage en privat snapstory som du legger til de utvalgte du vil skal se bildene. 
Du legger ut bilder på den storyen, også kan de som har lyst velge å se bildene selv eller ignorere. Det er sånn jeg har gjort det. Har en privat insta også, men har flere i familien på snap enn insta.

Skrevet
Tuppeluri skrev (9 timer siden):

Eller om du har alle sammen på snap, så kan du lage en privat snapstory som du legger til de utvalgte du vil skal se bildene. 
Du legger ut bilder på den storyen, også kan de som har lyst velge å se bildene selv eller ignorere. Det er sånn jeg har gjort det. Har en privat insta også, men har flere i familien på snap enn insta.

Det var også en god ide, men det er mange som ikke er på snapchat. Tror det enten blir privat FB-gruppe eller privay IG 😊

- ts

Skrevet

Hva er galt med å legge det ut på IG om det er privat?

Anonymkode: 805f4...2b5

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det høres veldig lurt ut jeg, om familiemedlemmene det er snakk om har IG :) Da kan man legge ut både bilder og story også :) 

Anonymkode: 492f8...ff4

Skrevet

Enig i at privat IG er en bra løsning. :) 

Anonymkode: 6938f...375

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...