Gå til innhold

Bo sammen etter brudd, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i ett forhold som ikke har vært bra på en god stund. Vi er samboere og har ett barn sammen. Jeg føler forholdet tok slutt den dagen vi fikk barn ( ca 4 år siden). Og jeg føler forholdet er mer som venner enn kjærester.  Vi finner aldri på noe sammen, har ingen felles interesser, og sover ikke en gang sammen lenger. Han er en utrolig grei fyr og hverdagskabalen og greit opp. Men jeg savner kjæresten min. Eller rettere sagt EN kjæreste. 
Ja jeg vet jeg kan gå i fra Han og at vi går hver vår vei. Men jeg vil at vi fremdeles skal være en familie. 

Det er lurer på er om det går an å bo sammen etter ett evt brudd? Har noen gjort dette? kan det funke? 

Anonymkode: f98cd...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?😅

Gjest Suzanne
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er i ett forhold som ikke har vært bra på en god stund. Vi er samboere og har ett barn sammen. Jeg føler forholdet tok slutt den dagen vi fikk barn ( ca 4 år siden). Og jeg føler forholdet er mer som venner enn kjærester.  Vi finner aldri på noe sammen, har ingen felles interesser, og sover ikke en gang sammen lenger. Han er en utrolig grei fyr og hverdagskabalen og greit opp. Men jeg savner kjæresten min. Eller rettere sagt EN kjæreste. 
Ja jeg vet jeg kan gå i fra Han og at vi går hver vår vei. Men jeg vil at vi fremdeles skal være en familie. 

Det er lurer på er om det går an å bo sammen etter ett evt brudd? Har noen gjort dette? kan det funke? 

Jeg har prøvd. Venner har prøvd. Det gikk ikke. Det er en veldig dårlig idė. 

Skrevet

Jeg har prøvd, andre har prøvd, det er så jævla hemmende. Det er som å stå med ene benet i grava, ikke helt død og ikke helt levende. 

Ikke, sier jeg bare. 

Anonymkode: 564fe...5f3

• Liker 2
Skrevet

Det klusses til når dere dater nye. Og det er ikke kult at daten bor med eksen. Ville ikke møtt noen som bor med en eks. No way.

Anonymkode: 2de77...b59

Gjest Blondie65
Skrevet

Nei.

Men hvorfor tar dere ikke en tur på familievernkontoret og prøver på reparasjon før brudd?

Skrevet

Jeg og min x bodde sammen i noen år etter bruddet. Hovedsakelig var det pga hans økonomi som gjorde det. 

Det fungerte greit, men klart en blir jo litt på stedet hvil. Og for særlig vårt eldste barn hadde det nok vært mye bedre om vi ikke hadde gjort det på den måten.

Må også si at det var ikke dater for meg og han som kom hjem til oss. Når vi traff andre så var det ikke hjemme.

Men, det er bare å forsøke en stund. Ordningen trenger ikke vare for alltid.

Anonymkode: 2ed24...8aa

Skrevet

Å bo sammen i et bofellesskap for barnas skyld? Du kommer ihvertfall ikke til å få deg ny kjæreste. For dette er verdens dårligste unnskyldning for å «være sammen for barnas skyld» ikke kast bort livet ditt på dette.

Anonymkode: 45184...493

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Jeg og exen gjorde dette i 6 mnd. Ble bare mere krangel og irritasjon. Det gikk ikke. 

Anonymkode: 0c97b...8af

Skrevet

Hvorfor en gang prøve? Har du tenkt på hva som vil skje når en av dere møter en ny?

Tror det er bedre for barna å vite hva som skjer enn å få vite at de har blitt lurt trill rundt. Og for deres egen del og, til å kunne gå videre.

Anonymkode: 2893f...8b7

Skrevet

Hvorfor spør du om det? Du vil jo være sammen med ham? 

Skrevet

Tenker jo ikke at det er en løsning som skal vare for evig. Og nei skjønner Jo at om vi møter noen kan det bli problematisk. Men det er nok en stund til.

Men føler ting ikke ville føles så pressende om vi kan gå fra kjærester til venner som bor og oppdrar ett barn sammen. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...