AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Har ei venninne som heldigvis sjeldent drikker, men når hun gjør det, så blir hun helt gal av seg, og slik har hun vært i alle år. De gangene hun har vært i forhold, så blir hun notorisk utro i fylla. Etter en vis mengde alkohol, så blir hun som en annen person! Hun plukker opp det minste hint av interesse fra mannfolk, og tar "alt", for å si det sånn. Dersom en fremmed fyr hun aldri har snakket med spør om hun skal være med i taxi hjem til han, så hopper hun i taxien - til tross for at hun har sett fyren i 15 sekunder. Alt dette mens hun er, og ser, veldig full ut. Det er synd, for hun er en HELT annerledes person edru. Veldig stille og rolig av seg, så vidt hun snakker med andre mannfolk da. Og de ganene hun har type, så er hun skikkelig forholds-menneske. Men dette kan ødelegges på en kveld, skulle hun bikke over en vis promillegrense. Jeg skjønner ikke hvorfor noen folk blir som dette - altså at personligheten kan endres til en slik grad. Skikkelig Dr. Jekyll and Mr. Hyde. Anonymkode: e4b4b...c30
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Har lurt på det samme, men en jeg vet om fikk påvist Dia 1 nylig og da var det litt forklarende. Anonymkode: e38ea...1b1
Juniper Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Noen tåler ikke alkohol. De får fram det aller verste i dem. Enkelte vil sloss, enkelte lager masse drama og enkelte mister komplett gangsynet i forhold til sex. Eneste rådet er vel at man må ta det på alvor og faktisk unngå alkohol fullstendig. Men mulig venninna di ikke vil høre det.
Silva Pluvialis Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Det jeg stusser enda mer på er at disse menneskene ikke blir så skremt av seg selv at det ikke gjentar seg? Føler de ikke at de mister helt kontroll på seg selv?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har sluttet å drikke. Pleide å drikke en del før og det er mer eller mindre grunnen til alt galt som har skjedd i livet mitt. Ble aggressiv, sa dumme ting, dreit meg egentlig bare ut. Kan nå i etterkant se at mye av aggressiviteten min hadde rot i at jeg ikke hadde det bra med meg selv noe som virkelig kom ut i form av aggresjon når jeg drakk. Så grunnen til hvorfor folk blir gale når de drikker er bare en gjenspeiling av hvordan de har det inni hodet sitt til vanlig, bare at når man drikker(mye) så mister man de hemningene og man utøver deretter, det er min opplevelse av det. Anonymkode: e152c...5ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Bodde i kollektiv med en som alltid drakk for mye på fylla uansett om det var på byen eller i en middag. Hun fikk som regel black out og husket ingenting av det som hadde skjedd. Flere ganger slo hun seg i fylla. Typ falt ned en trapp, trynet på magen (Hun måtte faktisk operere pga sistnevnte). Hun var aldri ''frekk'' slik jeg oppfattet henne. Husker en gang jeg var alene hjemme og satt og så på tv. Hun hadde da med seg en fyr hun hadde vært på tinderdate med, noe som går helt fint. Det jeg imidlertid IKKE likte så godt var da hun fant ut at hun og fyren skulle røyke hasj inne mens de satt i sofaen ved siden av meg. De åpnet opp vinduet riktignok, men jeg satt jo 1 meter unna og bare ''jaja her blir jeg passiv høy''. Da jeg fortalte henne om dette dagen etterpå kunne hun ikke huske noe som helst av det. De hadde heller ikke drukket særlig mye på daten, det var snakk om et par cidere. Men min roomie kunne få helt blackout av bare litt alkohol. Anonymkode: e4e5a...8b2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Gikk på skolen med ei som absolutt ikke tålte NOE alkohol. En øl og hun skiftet fullstendig personlighet og mistet alle grenser; stjal fra venner og butikker, kalte vennene stygge ting, sloss med politiet, klinte/pulte hvemsomhelst hvorsomhelst osv. Skulle jo absolutt blitt avholds de som mister kontrollen så fullstendig:\ For hun led jo etterpå av handlingene sine. Anonymkode: bd3e2...2eb
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Det er kanskje det at man mister hemninger og i tillegg kan hvordan man har det komme frem, men ikke alle mister hemninger i like stor grad. Det å drikke når man har det veldig dårlig er ikke alltid så lurt. Det var en periode der jeg var veldig deprimert og drakk litt for mye en gang. Da kom alt frem og jeg ble helt suicidal. Etter det tok det lang tid før jeg drakk mer enn en øl eller et glass vin. Jeg drikker meg ikke full ofte bare for å ha det sagt, men ble ganske skremt av hvordan jeg ble den gangen. Vet om andre som blir aggressive i fylla og var på fest hos en som begynte å knuse ting i leiligheten sin. Han virket i edru tilstand som en rolig fyr, men det var nok sikkert på overflaten. Anonymkode: 0a792...3f2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 For noen år siden bodde det en fyr med meg og eksen som var sånn. Vi var på middagsselskap hos et vennepar og han fikk bli med. Det var rolig og fint, folk drakk litt, men ikke kjempemye. Plutselig ble han helt rar. Begynte å kaste ting rundt i leiligheten og løpe rundt og være kvalm med folk. Gutta prøvde å stoppe ham, men da begynte han å slåss med dem og det ble ordentlig skummelt. Til slutt tok han taxi langt hjem og betalte med pengene jeg hadde fått av mormor i bursdagsgave og hadde gjemt i leiligheten. Jeg nektet å ha noe med ham å gjøre igjen. Kan ikke skjønne at sånne folk drikker! Anonymkode: 68687...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå