AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Tenker å ta opp faget på nytt neste år uansett, men redd for å plutselig få stryk😬 Anonymkode: bd75f...606
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Aldri i livet 😁 Anonymkode: d2dd3...645 1
Taluno Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Hva tenker du skjer om du får stryk, når du uansett skal ta det opp igjen? Ja, du risikerer gå ned karakterer, og du kan gå opp karakterer. Om du uansett har bestemt deg for å ta det opp igjen når du har fått en D, så skjønner jeg ikke hvorfor det skulle være krise gå ned i karakter? 4
Gjest Ghostface Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Nei, man kan risikere å få enda lavere karakter.
Taluno Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Men ja, om jeg uansett var innstilt på å ta opp faget igjen, så ville jeg ikke nølt ett sekund med å klage. I beste fall går man opp nok til ar man er fornøyd, i verste fall så fullfører man planen om å ta opp faget. Man har absolutt ikke noe som helst å tape på å klage om man uansett har planlagt ta opp faget. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 13 minutter siden, Taluno said: Hva tenker du skjer om du får stryk, når du uansett skal ta det opp igjen? Ja, du risikerer gå ned karakterer, og du kan gå opp karakterer. Om du uansett har bestemt deg for å ta det opp igjen når du har fått en D, så skjønner jeg ikke hvorfor det skulle være krise gå ned i karakter? Jeg har 10% håp om å gå opp til C. Derfor tenker jeg klage på karakter, men har hørt om mange skrekkhistorier der folk får fra C g D til stryk. Sykt hvor stor forskjell mellom sensorenes vurderinger. Anonymkode: bd75f...606
Taluno Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har 10% håp om å gå opp til C. Derfor tenker jeg klage på karakter, men har hørt om mange skrekkhistorier der folk får fra C g D til stryk. Sykt hvor stor forskjell mellom sensorenes vurderinger. Anonymkode: bd75f...606 Men hva er forskjellen? Om du lar det være en D og så tar opp neste semester, eller om du får E eller F og tar opp neste semester? Du skal jo ta den opp igjen uansett, så da forsvinner denne karakteren, så jeg skjønner ikke hva det har å si om det er en D, E eller F som skal tas opp igjen... 2
powerpuffen Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 (endret) Jeg fikk en D på min bachelor, og var fast bestemt på at jeg hadde ingenting å tape på å klage; fordi hvis jeg ble stående eller gikk ned en karakter, så skulle jeg ta eksamen på nytt. Gikk ned til E. Kontet neste semester og fikk B. Om du stryker må du ta faget på nytt uansett, så jeg mener du ikke har noe å tape her. En person i klassen min gikk fra D til A i et fag, så joda, er fullt mulig å gå andre veien også. Dette var en ren skriveeksamen, så det varierer jo kanskje fra fag til fag hvor det er fasitsvar. Det var det ikke på denne. Endret 9. februar 2022 av Lacuna 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 Be om begrunnelse før du bestemmer deg for å klage. Jeg hadde ikke klagd på en D, hvis du stryker og det skjer ett eller annet så du ikke får tatt eksamen igjen så blir det bare kluss. D er tross alt bestått. Anonymkode: e9f02...fda 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 Jeg klaget ikke på min D, planen var å ta opp faget, men jeg tenkte det var tryggere å la være å klage. Tar et annet emne som jeg skal bytte D-emnet ut med, men hvis det emnet går til helvete så får jeg bare godta D'en i det "gamle" emnet 😅 Anonymkode: 67322...462 1
powerpuffen Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 Taluno skrev (11 minutter siden): Men hva er forskjellen? Om du lar det være en D og så tar opp neste semester, eller om du får E eller F og tar opp neste semester? Du skal jo ta den opp igjen uansett, så da forsvinner denne karakteren, så jeg skjønner ikke hva det har å si om det er en D, E eller F som skal tas opp igjen... Enig med deg. Spiller ingen rolle om det er D,E eller F når man uansett skal ta det opp igjen. Man går iallfall ikke opp i karakter om man ikke klager, og går man opp en karakter jo det bare en positiv overraskelse! Med andre ord; ingenting å tape på å klage. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 Nei, ikke med mindre det er viktig for å komme inn på master. Ville heller ikke tatt det opp igjen da, bedre å fokusere på nye emner og sørge for at de blir bra så man får fullført. Anonymkode: 23caf...a51 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 Klaget en gang på en D. Var et viktig fag, jeg hadde gjort oppgaven grundig og syntes selv jeg fortjente bedre. Fikk E...😆 Anonymkode: c5b71...729
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #14 Skrevet 10. februar 2022 Har du lest begrunnelsen? Og sensorveiledning? Om du etter det mener karakteren er ufortjent ville jeg klaget. Dersom du ender opp med en stryk etter klage vil oppgaven din uansett måtte innom en tredje sensur på grunn av vesentlig karakteravvik. Angrer du underveis kan du også trekke klagen din. Anonymkode: 3ac8e...987
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå