AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Følger man samfunnsdebatten i USA er det stadig et argument som går igjen fra liberale, wokere og fargede: hvite mennesker kan ikke utsettes for rasisme. Dette begrunnes med at rasisme er systemisk, det vil si at bare de som er undertrykte kan oppleve rasisme. Videre hevdes det at det at når hvite utsettes for hatkriminalitet, så er det begrunnet i diskriminering, ikke rasisme. Hva mener dere, kan hvite oppleve rasisme? Anonymkode: 95d4b...764 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Ja, men det snakkes ikke høyt om.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Ja. Leste nettopp en eldre tråd her der en dame spøy ut masse hat mot hvite menn. Anonymkode: 94d35...f02 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Nei, vi hvite skal gå på nåler for alle svarte, gule, rød og brune må vite. Så vi hvite kan ikke oppleve noe sånt, er du gal. Anonymkode: 7d2c3...da3 11
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Per definisjon, ja, men mange bruker sin egen definisjon som er at man må være en minoritet for å oppleve rasisme Anonymkode: f427b...f65 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Per definisjon, ja, men mange bruker sin egen definisjon som er at man må være en minoritet for å oppleve rasisme Anonymkode: f427b...f65 Og ja, som du sier så bruker mange bare definisjonen for systematisk rasisme, men det er forskjell på "vanlig" rasisme (noe alle kan oppleve), og systematisk rasisme Anonymkode: f427b...f65 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Jeg var i Zimbabwe, vil si 99% av afrikanere der er imøtekommende og hyggelig, men jeg opplevde at 2 stk bare såg på meg med avsky og fnyste Anonymkode: 2bb3e...ce4 2
Djungelvrål Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 Spør en tilfeldig blond jente som går på en ungdomskole hvor det også går mange innvandrergutter. 25 5
Miranda Bailey Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 Selvsagt. Man kan oppleve rasisme på grunn av både hudfarge, nasjonalitet og etnisitet. Men i USA har de bare ett fokus, og det er rase. 14 7
Entern Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 Miranda Bailey skrev (Akkurat nå): Selvsagt. Man kan oppleve rasisme på grunn av både hudfarge, nasjonalitet og etnisitet. Men i USA har de bare ett fokus, og det er rase. Godt sagt!👍👍 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener dere, kan hvite oppleve rasisme? Anonymkode: 95d4b...764 Selvfølgelig. Selv om noen mennesker påstår at man ikke kan det, så betyr det ikke at det ikke er sant. Akkurat som at ikke alle kvinner er horer, menn er incels, trygdede er svindlere og muslimer er terrorister. Anonymkode: 67fec...42a 7
Blomsterpotta Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 Javisst, om de VIL la seg krenkes kan de jo det. Har da fått slengt etter meg ting og tang i sydligere strøk, men jeg lar meg ikke krenkes. Kommer veldig langt om man ikke tar til seg alt mulig som blir sagt og gjort i verste mening. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 3 minutter siden, Blomsterpotta said: Javisst, om de VIL la seg krenkes kan de jo det. Har da fått slengt etter meg ting og tang i sydligere strøk, men jeg lar meg ikke krenkes. Kommer veldig langt om man ikke tar til seg alt mulig som blir sagt og gjort i verste mening. Men det betyr fortsatt ikke at ikke hvite kan utsettes for rasisme. Anonymkode: 67fec...42a 8
Blomsterpotta Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det betyr fortsatt ikke at ikke hvite kan utsettes for rasisme. Anonymkode: 67fec...42a Er ikke det jeg skrev heller.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 Spør norsk romfolk, reisende ( tater). De der ut som deg og meg, men det er ikke mange generasjoner siden de ble tvagssterilisert Anonymkode: 0054e...ded 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 Absolutt!! Mine barn opplevde mye rasisme på barneskolen fra muslimske elever. Årsaken var alltid at de var «kristne» og hvite. De ble mobbet for at de var «Haram». Fikk ikke delta i bursdager, ble mobbet for maten de spiste, for at sønnen min ikke var omskåret, de ble kaldt «poteter» osv osv. fullstendig uholdbart og frustrerende! islam var alltid årsaken 😡 Anonymkode: aafb4...21a 15 1
TLR Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Følger man samfunnsdebatten i USA er det stadig et argument som går igjen fra liberale, wokere og fargede: hvite mennesker kan ikke utsettes for rasisme. Dette begrunnes med at rasisme er systemisk, det vil si at bare de som er undertrykte kan oppleve rasisme. Videre hevdes det at det at når hvite utsettes for hatkriminalitet, så er det begrunnet i diskriminering, ikke rasisme. Hva mener dere, kan hvite oppleve rasisme? Anonymkode: 95d4b...764 Ja
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: islam var alltid årsaken 😡 Anonymkode: aafb4...21a Sikker på at det ikke var barna som mobbet, som var årsaken, eventuelt deres foreldre? Eller mener du at religionen mobbet dine barn? Anonymkode: 67fec...42a 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå