angie Skrevet 24. oktober 2005 #1 Skrevet 24. oktober 2005 For noen uker siden fikk jeg noe utslett lignende greier i underlivet. Ikke inne i kjønnsleppene. Jeg trodde jeg kanskje jeg var blitt smittet av en kjønnssykdom, så jeg gikk til lege for å sjekke. Han sa det så ut som sånn "sår" en får når en barberer seg nedentil. Jeg slo meg til ro med det, men nå har dette "utslettet" spredd seg til hele kroppen. Har ikke så mye av det, men det er liksom på hele kroppen. Jeg lurer veldig på hva dette kan være. "Utslettet" er rundt, 2-4 mm, det er liksom en tørr "skorpe". Om jeg klorer av "skorpen", blør jeg littegrann og så blir det skikkelig rødt før det blir som det var før jeg begynte å klore på det. Jeg skal til legen igjen , men det er ikke før i neste uke. Så jeg lurer litt på om det er noen her inne som kanskje vet hva dette er. Har sett i forskjellige legebøker, men har ikke sett noe som kan minne meg om det jeg har.
Gjest vimse Skrevet 24. oktober 2005 #2 Skrevet 24. oktober 2005 Hei! Hmm, vanskelig å si når man ikke har sett det, men jeg tenkte eksem på et vis? Jeg har og sånne som dukker opp av og til, men de blør ikke, men de klør Har aldri behandlet de, for har regnet med at det kunne være en reaksjon på noe, jeg får f.eks elveblestutslett når jeg bader i klorvann, og kan minne litt om det. Hadde jeg vært deg, hvis dette fortsetter, ville jeg tatt kontakt med en spesialist i hudsykdommer, hvis ikke legen din kan hjelpe deg.
Iceglow Skrevet 24. oktober 2005 #3 Skrevet 24. oktober 2005 Har du skiftet merke på noe avdette: Såpe, lotion, bind, klær, vaskemiddel, deodorant, tampong, sikkert mye annet og jeg ikke kommer på. Endret kosthold? Tatt noen medisiner (også de uten resept, naturmidler og lignende), drukket mye alkohol? På et vis kan det minne om en type psoriasis jeg har lest om, spesielt om det klør lite eller ingenting.
moka Skrevet 24. oktober 2005 #4 Skrevet 24. oktober 2005 sjelden man får psoriasis på hele kroppen er det ikke?
Iceglow Skrevet 24. oktober 2005 #5 Skrevet 24. oktober 2005 sjelden man får psoriasis på hele kroppen er det ikke? ← Jeg tror du har rett, men jeg har svært lite kunnskap om psoriasis, det var kun en tanke som slo meg. Ser på tidligere tråder av angie at du har seborroisk eksem? Kan det være den som har endret karakter? Som sagt, jeg kan lite, jeg bare brain-stormer her, ta det opp med legen når du kommer deg til han
angie Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2005 Takker for svar Jeg har selv vært inne på tanken at det kan være seboreisk eksem, men jeg leste en plass at den eksemtypen begrenser seg til ansiktet. Det er mulig jeg husker feil der En tid tilbake skiftet jeg dusjsåpe. Men jeg kan liksom ikke se for meg at det er det som har "skylden". Jeg vasker meg ikke nedentil med vanlig dusjsåpe, liksom. Ikke har jeg endret kostholdet heller. For ett par mnd siden begynte jeg å drikke kaffe med sitronsaft som hjelper mot migrenen min. Jeg håper inderlig ikke at det er det som er årsaken! Det var nemlig en 2-3 uker etter jeg begynte med det dette "utslettet" kom. Jeg får bare vente og se hva legen min sier
Iceglow Skrevet 25. oktober 2005 #7 Skrevet 25. oktober 2005 http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=8478 (hehe, lommelegen, typisk lettvindt løsning ) “Seborroisk eksem kan forekomme andre steder på kroppen enn hodebunnen og ansiktet. Det er vanlig på brystet, i armhulene, i lyskene og andre steder der huden kan være litt fet” http://www.allergiviten.no/index.asp?G=146...&P=2786&ID=6398 “Hos noen opptrer plagsomt -og ofte betent - utslett i randen av øyelokkene. Brukes tett undertøy, kan det også komme utslett i skrittet. Hos eldre har eksemet lett for å spre seg fra hudfolder ut over store deler av kroppen.” På meg virker det ikke som det er Seborroisk eksem, pga om jeg forstår deg rett så har du dette utslettet på steder hvor det ikke er folder på huden? Får håpe legen finner ut av det, ble nesten litt nysgjerrig selv på hva dette kan være Men kaffe med sitronsaft? Interessant råd
angie Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2005 Nå har "utslettet" på en måte spredd seg. Har fått det på lår og legger også Men det er jo ingenting jeg kan gjøre med det før jeg har vært hos legen. Kaffe med sitronsaft funker faktisk mot migrene! Jeg har hatt migrene i 10-12 år, og jeg har hatt migreneanfall flere ganger i uken. Jeg har vel det i og for seg ennå, men kaffe med sitron fjerner smertene. Har faktisk fått et nytt liv, liksom.
Iceglow Skrevet 26. oktober 2005 #9 Skrevet 26. oktober 2005 Det høres underlig ut at den kaffe/sitron miksen skal være skyld i dette, om du ikke har reagert på sitrus tidligere. Du får ha lykke til hos legen, får håpe han finner ut av hva det er
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå