Maleficenta Skrevet 10. februar 2022 #101 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er en av de som velger å reise på all inklusive ferier, gjerne til «syden». Vi er to voksne og to barn på 7 år og 4 år . Vi har ikke hytte, velger derfor å reise vekk i vinterferien og påskeferien, i tillegg til sommerferien. Nå er det endelig lov å dra på tur igjen, og vi skal ha en etterlengtet ferie i «syden» på flott hotell, all inklusive og bare kose oss. Når jeg reiser vekk liker jeg å ha det behagelig og kose meg. Det siste jeg vil er å bo på ett sted med lavere standard enn hjemme, må jeg lage mat selv er deg også nedtur. Ferie for meg er avslapning, kos og å nyte livet. Da må 5 -stjerners, sol og varme til. Både jeg og mannen har mastergrader og gode jobber. Vi har vært på mange fine storbyturer, reist til Asia og Afrika, den gangen vi var barnløse. Nå er det ikke mulig for oss å reise på den måten lenger, med barn. Som barnefamilier velger vi all inklusiv, da vet vi at det er buffet der ungene garantert finner noe de liker å spise. Vi velger også barnevennlige hoteller med bamseklubb og aktiviteter for barn. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal hetses for å dra på sånne ferier! Vi tørr nesten ikke å si det høyt til familie og venner, før lav kulturell kapital og «hvite trash» stemplet kommer på banen. Hvorfor kan vi ikke selv velge hva vi velger å gjøre? En vanlig hyttetur/campingferie for oss er mer straff enn ferie. Anonymkode: fbc7b...efa forstår ikke problemet. Er ikke enkelt å reise med små barn så da må man velge ferie som er barnevennlige og da er syden med all inclusive hotell perfekt reisemål 1
Gjest Blondie65 Skrevet 10. februar 2022 #102 Skrevet 10. februar 2022 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre velger av ferie eller hva folk synes om mine valg. Men jeg kunne aldri tenke meg å bo på all-inclusive selv. Både fordi jeg har jobbet i bransjen og sett hva som serveres som all-inclusive mat og fordi jeg ønsker at lokalmiljøet med lokale eiere skal få drive firmaene sine, og ikke store internasjonale konsern som ikke bryr seg om plassen de har bygget massivt hotell. For øvrig reiser jeg også på en typisk sydentur en gang pr år uten at jeg dermed tråkker i turisme. Jeg har imidlertid ikke noe i mot at det er flere personer enn meg på hotellet eller stranden, men man må jo ikke velge de stedene eller hotellene som er gigantomaniske. Jeg forstår for øvrig at foreldre med barn ønsker lettvinte ferier, der en ikke trenger å tenke på alt. Det er også slik at en ikke må velge all-inlcusive eller koke maten selv, det finnes faktisk fantastiske lokale restauranter på de aller fleste sydendestinasjoner i kort gå avstand fra de fleste hoteller. De som ønsker å påtvinge andre flyskam har jeg ingenting til overs for.
Momma Skrevet 10. februar 2022 #103 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts er borte Anonymkode: 96a68...059 Hun er på ferie. All inclusive unntatt KG. 3
Fru Uperfekt Skrevet 11. februar 2022 #104 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 8.40): Nå er det forbudt med vogn på de fleste museer, og : åringen hadde vel tålt maks 10 minutter uansett. og dette lærte de i det de kom ut, 1 og 3 åringen din var ferdig «dressert?» og ettåringen din stirrer deg dypt inn i øynene dine og svarer «ja dette har jeg både fått med meg og kommer til å huske restennav oppholdet, om jeg får lyst til å avvike fra planen, så bare undertrykker jeg mine egne impulser og minner meg selv på hva min mor har sagt»😂 Anonymkode: 1e53e...88b 1) Merkelig siden de fleste museer faktisk tillater barnevogn 2) Mine sitter rolig i vogn 3) Jeg dresserer ikke barn jeg oppdrar de 4) Skjønner at du prøver deg på humor, men du feiler. En 1 åring tar en med seg ut om de er utålmodige men de og kan lære seg ting ved eksponering 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #105 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 16.47): Jeg er en av de som velger å reise på all inklusive ferier, gjerne til «syden». Vi er to voksne og to barn på 7 år og 4 år . Vi har ikke hytte, velger derfor å reise vekk i vinterferien og påskeferien, i tillegg til sommerferien. Nå er det endelig lov å dra på tur igjen, og vi skal ha en etterlengtet ferie i «syden» på flott hotell, all inklusive og bare kose oss. Når jeg reiser vekk liker jeg å ha det behagelig og kose meg. Det siste jeg vil er å bo på ett sted med lavere standard enn hjemme, må jeg lage mat selv er deg også nedtur. Ferie for meg er avslapning, kos og å nyte livet. Da må 5 -stjerners, sol og varme til. Både jeg og mannen har mastergrader og gode jobber. Vi har vært på mange fine storbyturer, reist til Asia og Afrika, den gangen vi var barnløse. Nå er det ikke mulig for oss å reise på den måten lenger, med barn. Som barnefamilier velger vi all inklusiv, da vet vi at det er buffet der ungene garantert finner noe de liker å spise. Vi velger også barnevennlige hoteller med bamseklubb og aktiviteter for barn. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal hetses for å dra på sånne ferier! Vi tørr nesten ikke å si det høyt til familie og venner, før lav kulturell kapital og «hvite trash» stemplet kommer på banen. Hvorfor kan vi ikke selv velge hva vi velger å gjøre? En vanlig hyttetur/campingferie for oss er mer straff enn ferie. Anonymkode: fbc7b...efa Denfiner hets, er du snill. Jeg er så utrolig lei utvanning av språket vårt. Ord mister sin betydning når man bruke de så feil som her. For øvrig bør voksne mennesker heve seg over hva andre mener om deres ferievalg. Anonymkode: ffd65...783 1
Tvist Skrevet 11. februar 2022 #106 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 11.11): Tre utenlandsferier i året? Takk og adjø til jordkloden. Skulle ønske flyturer ble skattet 500% så reiseglade nordmenn med mye penger ikke fikk råd til å fly så uhorvelig mye. For noen miljøsvin vi har her i landet. Planlegg heller en skikkelig reise en gang hvert 2. eller 3. år og finn på noe annet i mellomtiden. Norge er også et veldig fint land! Anonymkode: cef1b...78c Eller så kan man reise med tog. Skal også ta toget nedover i Europa i sommer. Da blir reisen også en del av opplevelsen.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #107 Skrevet 11. februar 2022 Mange som er flinke til å komme med gode svar. Jeg har hengt meg så opp i hetsen TS får. Må være kjipt å være utsatt for det. Er det en form for mobbing? Opplevd det i andre settinger? Anonymkode: 8e99c...993 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #108 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2/9/2022 den 20.31): Flyskam er et ord folk flest burde reflektere over, og ja... Kanskje til og med skamme seg litt. Anonymkode: 4fd92...75d Kommer aldri til og skamme meg over at jeg bruker fly for og komme meg til et varmere land ...... aldri Anonymkode: dbcb1...962
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #109 Skrevet 11. februar 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer aldri til og skamme meg over at jeg bruker fly for og komme meg til et varmere land ...... aldri Anonymkode: dbcb1...962 Men du kommer til å skamme deg over å fly til kalde land? Anonymkode: 76dca...d78
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #110 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2/9/2022 den 16.47): Jeg er en av de som velger å reise på all inklusive ferier, gjerne til «syden». Vi er to voksne og to barn på 7 år og 4 år . Vi har ikke hytte, velger derfor å reise vekk i vinterferien og påskeferien, i tillegg til sommerferien. Nå er det endelig lov å dra på tur igjen, og vi skal ha en etterlengtet ferie i «syden» på flott hotell, all inklusive og bare kose oss. Når jeg reiser vekk liker jeg å ha det behagelig og kose meg. Det siste jeg vil er å bo på ett sted med lavere standard enn hjemme, må jeg lage mat selv er deg også nedtur. Ferie for meg er avslapning, kos og å nyte livet. Da må 5 -stjerners, sol og varme til. Både jeg og mannen har mastergrader og gode jobber. Vi har vært på mange fine storbyturer, reist til Asia og Afrika, den gangen vi var barnløse. Nå er det ikke mulig for oss å reise på den måten lenger, med barn. Som barnefamilier velger vi all inklusiv, da vet vi at det er buffet der ungene garantert finner noe de liker å spise. Vi velger også barnevennlige hoteller med bamseklubb og aktiviteter for barn. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal hetses for å dra på sånne ferier! Vi tørr nesten ikke å si det høyt til familie og venner, før lav kulturell kapital og «hvite trash» stemplet kommer på banen. Hvorfor kan vi ikke selv velge hva vi velger å gjøre? En vanlig hyttetur/campingferie for oss er mer straff enn ferie. Anonymkode: fbc7b...efa Hva andre mener eller sier sriter jeg i! Vi liker veldig godt all inclusive. Store gode buffeter der alle finner noe de liker og alle blir fornøyd. Bade og kose oss dagen lang og gå å spise når det er mat. All inclusive er digg! Anonymkode: 7682a...609
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #111 Skrevet 13. februar 2022 jeg leste en tråd her på Kvinneguden for en stund siden (men har ikke peiling på om denne tråden ble slettet, eller ikke) hvor en forelder ønsket å reise til "syden" sammen med spedbarnet sitt. Men en så liten unge har jo selvfølgelig null og niks "glede" av en slik reise. Dette var vel utelukkende fordi foreldrene ønsker å "slikke sol" gå på fylla og feire. Men i tråd-starter sitt tilfelle i denne tråden, så er ungene selvfølgelig langt eldre og med "all inclusive" får ungene kanskje litt forskjellige ting å holde på med i løpet av ferien. Anonymkode: 40046...60e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå