Gå til innhold

Hvorfor hetses familier som reiser på all inclusive ferie til «syden»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, har aldri hørt noe om at folk som drar på all-inclusive er white-trash og hetses 😅 her hvor jeg bor (middels stor by) reiser alle småbarnsfamilier til syden på hoteller med bamseklubb og barnebasseng 😂 synes ikke du skal ta deg nær av sånne kommentarer, de folka dere omgir dere med høres triste og snobbete ut 😂

Anonymkode: 3497e...376

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vil gjerne at TS kommer med eksempler på at de blir hetset. 

Kritikk er ikke hets (eller hat). Begynner å bli drittlei at folk slenger rundt seg med begrepene hets og hat. 

Så TS: Eksempler på hets? 

Anonymkode: 3f595...8da

Det er da helt unødvendig å kritisere andres ferievalg? Det burde være totalt irrelevant hvor andre reiser eller ikke reiser i feriene sine, og unødvendig å kommentere. 

Anonymkode: 82d6b...0ac

Skrevet

Jeg forstår dere godt. Har ikke barn selv, og drar på helt andre type turer nå. Men den dagen jeg får barn… Ja, da vil jeg ha det enkelt!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er da helt unødvendig å kritisere andres ferievalg? Det burde være totalt irrelevant hvor andre reiser eller ikke reiser i feriene sine, og unødvendig å kommentere. 

Nei, det er faktisk viktig at man bruker stemmen sin! Ikke fordi det er så forferdelig med all inclusive, men hvis alle hadde tenkt som TS, og bare gitt blanke blaffen i miljøet så hade vi ikke hatt noe mer jordklode i løpet av kortere tid enn det forskere mener. 

Flyskam er et ord folk flest burde reflektere over, og ja... Kanskje til og med skamme seg litt. 

Anonymkode: 4fd92...75d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en av de som velger å reise på all inklusive ferier, gjerne til «syden». Vi er to voksne og to barn på 7 år og 4 år . Vi har ikke hytte, velger derfor å reise vekk i vinterferien og påskeferien, i tillegg til sommerferien. Nå er det endelig lov å dra på tur igjen, og vi skal ha en etterlengtet ferie i «syden» på flott hotell, all inklusive og bare kose oss. Når jeg reiser vekk liker jeg å ha det behagelig og kose meg. Det siste jeg vil er å bo på ett sted med lavere standard enn hjemme, må jeg lage mat selv er deg også nedtur. Ferie for meg er avslapning, kos og å nyte livet. Da må 5 -stjerners, sol og varme til. 

Både jeg og mannen har mastergrader og gode jobber. Vi har vært på mange fine storbyturer, reist til Asia og Afrika, den gangen vi var barnløse. Nå er det ikke mulig for oss å reise på den måten lenger, med barn. Som barnefamilier velger vi all inklusiv, da vet vi at det er buffet der ungene garantert finner noe de liker å spise. Vi velger også barnevennlige hoteller med bamseklubb og aktiviteter for barn. 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal hetses for å dra på sånne ferier! Vi tørr nesten ikke å si det høyt til familie og venner, før lav kulturell kapital og «hvite trash» stemplet kommer på banen. Hvorfor kan vi ikke selv velge hva vi velger å gjøre? En vanlig hyttetur/campingferie for oss er mer straff enn ferie. 

Anonymkode: fbc7b...efa

Lyst å komme med noen anbefalinger til stedet å reise?

Anonymkode: 7a0f7...b76

Skrevet

Forstår ikke helt at dere blir hetset av det, det er jo supert å ha All inclusive 👍 Masse god og allsidig mat servert på et sølvfat 😉 Kjekt for ungene med masse spennende som sjokoladefontene og gode desserter. Bare gi blaffen i hva andre synes da vel. Kos dere

Anonymkode: 33e02...52e

Skrevet

Jeg elsker å finne nye restauranter å spise på og planlegger gjerne før vi reiser. Jeg synes ofte all inklusive er lite variert og litt kjedelig mat. Men velg for all det det som passer best for dere, det er jo det ferie er til for. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er faktisk viktig at man bruker stemmen sin! Ikke fordi det er så forferdelig med all inclusive, men hvis alle hadde tenkt som TS, og bare gitt blanke blaffen i miljøet så hade vi ikke hatt noe mer jordklode i løpet av kortere tid enn det forskere mener. 

Flyskam er et ord folk flest burde reflektere over, og ja... Kanskje til og med skamme seg litt. 

Anonymkode: 4fd92...75d

Det er ingen ting som tyder på at det er av hensyn til miljøet at ts får kritikk for sine ferievalg. 

Skrevet

Fordi det stortsett er bygdetullinger og folk fra lavere samfunnsklasser som drar på harrytur til syden. Fordi de ikke har vært andre plasser, eller opplevd andre ting enn Antalya og Scotsman på Karl Johan. Det er samme type folk som også heier på Liverpool og kaller barna sine Ynwa. 

Folk er forskjellige. Noe er mindre sofistikerte enn andre. 

Og slike turer er aldri billigere enn å reise på en selvplanlagt tur til en plass som ikke er stappfull av andre turister. 

Anonymkode: ef0d6...37a

• Liker 2
Skrevet

Den gangen vi for første gang reiser til Syden blir det "all inclusive", kanskje på tide siden vi begge er 43 å har aldri vært lenge syd enn Legoland😂

Anonymkode: 763b8...f67

Skrevet
-venter- skrev (1 time siden):

Jeg hetser ikke slike som TS, men undrer meg ofte litt over de som reiser på ferie uten å ha opplevd noe mat og kultur. Uten å ha lagt igjen ei krone nærmest hos lokalbefolkningen. Det er for meg rart. 

Men hvor mye «mat og kultur» får du med deg med flere småbarn på slep? Det er jo ikke som om du får gått lange turer på museum eller guidede turer i gamle kirker. Når vi har ferie er vi helt utslitte, vi vil ha mest mulig avslapping for pengene. Når barna blir større og vi er over verste kneika, så gleder jeg meg til en annen type ferie, men det å drasse med seg småbarn på «voksenaktiviteter» er ikke noe givende for noen. 

Anonymkode: 1e53e...88b

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hvor mye «mat og kultur» får du med deg med flere småbarn på slep? Det er jo ikke som om du får gått lange turer på museum eller guidede turer i gamle kirker. Når vi har ferie er vi helt utslitte, vi vil ha mest mulig avslapping for pengene. Når barna blir større og vi er over verste kneika, så gleder jeg meg til en annen type ferie, men det å drasse med seg småbarn på «voksenaktiviteter» er ikke noe givende for noen. 

Joda, vi går på museer, i kirker og katedraler, lærer lokal historie mm når vi er på tur. De lærer også fra de er ganske små å oppføre seg på restaurant. Også får ungene is og lovnad om noe de ønsker en annen dag. Ferien skal være for alle, ikke bare ungene. Det gir oss minner og opplevelser vi kan minnes tilbake på resten av året. 

Endret av -venter-
  • Liker 6
Skrevet

Ikke for å hetse (eller "hate på" 😉 ) noen, men jeg ser faktisk litt ned på folk som skal til Syden. 

Jeg ser ikke ned på folk som skal til Spania eller Hellas (tar litt forbehold om Tyrkia). All inclusive eller ikke. 

Men Syden-begrepet for meg er ganske harry. 

Anonymkode: 3f595...8da

Skrevet
-venter- skrev (10 minutter siden):

Joda, vi går på museer, i kirker og katedraler, lærer lokal historie mm når vi er på tur. De lærer også fra de er ganske små å oppføre seg på restaurant. Også får ungene is og lovnad om noe de ønsker en annen dag. Ferien skal være for alle, ikke bare ungene. Det gir oss minner og opplevelser vi kan minnes tilbake på resten av året. 

Jeg har ikke lyst til å bruke den skarve ferien jeg har på å måtte jobbe beinhardt for at ungene mine skal «oppføre seg ordentlig» på en aktivitet de absolutt ikke har lyst til å være med på og som på ingen måte er tilrettelagt dem. Når vi har ferie vil vi slappe mest mulig av, og la hverdagskranglingen ligge. 

Nettopp, derfor velger vi avslapping for de voksne, og barneaktiviteter for barna. De minnene vi hadde fått med oss fra å «besøke Louvre» med en 1,5 åring og en 3 åring tørr jeg ikke tenke på🙂🔫

• Liker 5
Skrevet

Man kan si mye om at charterferier med all inclusive er sjarmløst med null kulturell opplevelse, men aller verst av alt er at det utarmer lokalmiljøet. Jeg er både lei meg og sjokkert over at ingen ser ut til å bry seg om dette aspektet i det hele tatt og det sier virkelig alt om et menneske når man mener at eget behov for sol og buffetmat overgår behovene til de menneskene dette går utover.

Pengene man betaler går i lommene til rike vestlige og med unntak av luselønn til ansatte går ingenting som helst tilbake til lokalsamfunnet. Charterindustrien okkuperer de fine områdene i landet, bygger digre ferieanlegg som ødelegger for innbyggerne, rett og slett utnytter alt det som er bra med et område, men uten å tilføre verken noe positivt eller penger igjen til stedet eller de som bor det. I stedet er målet bare å tjene grovt på dumme turister som synes det er helt topp å ligge ved bassenget og spise pølser og pommes frites to uker i strekk. Det er rett og slett ikke mulig å være et intelligent menneske med et minimum av forståelse for det som foregår utenfor stuedøra si og samtidig velge slike ferier. 

Anonymkode: 5f932...975

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er en av de som velger å reise på all inklusive ferier, gjerne til «syden». Vi er to voksne og to barn på 7 år og 4 år . Vi har ikke hytte, velger derfor å reise vekk i vinterferien og påskeferien, i tillegg til sommerferien. Nå er det endelig lov å dra på tur igjen, og vi skal ha en etterlengtet ferie i «syden» på flott hotell, all inklusive og bare kose oss. Når jeg reiser vekk liker jeg å ha det behagelig og kose meg. Det siste jeg vil er å bo på ett sted med lavere standard enn hjemme, må jeg lage mat selv er deg også nedtur. Ferie for meg er avslapning, kos og å nyte livet. Da må 5 -stjerners, sol og varme til. 

Både jeg og mannen har mastergrader og gode jobber. Vi har vært på mange fine storbyturer, reist til Asia og Afrika, den gangen vi var barnløse. Nå er det ikke mulig for oss å reise på den måten lenger, med barn. Som barnefamilier velger vi all inklusiv, da vet vi at det er buffet der ungene garantert finner noe de liker å spise. Vi velger også barnevennlige hoteller med bamseklubb og aktiviteter for barn. 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal hetses for å dra på sånne ferier! Vi tørr nesten ikke å si det høyt til familie og venner, før lav kulturell kapital og «hvite trash» stemplet kommer på banen. Hvorfor kan vi ikke selv velge hva vi velger å gjøre? En vanlig hyttetur/campingferie for oss er mer straff enn ferie. 

Anonymkode: fbc7b...efa

Folk er forskjellige.

Har reist på slik ferie en gang, og det holdt for meg.

Men skjønner godt at det kan være tipp topp ferie for mange andre, er jo en grunn til at tilbudet finnes

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med små barn er det helt perfekt! Dog skjønner jeg ikke folk uten barn som gjør det. Da ville jeg heller spist på et nytt sted hver kveld og fått litt mer følelse av stedet og kulturen.

Om jeg er interessert i kultur drar jeg helst på storbyferie. Men noen ganger har også vi uten barn behov for en uke på å lade opp, og ikke gjøre annet enn å ligge ved bassenget, lese og spise, i et vær som er stabilt og varmt, da er all inclusive med 18-årsgrense perfekt.

Forstår også at barnefamilier ønsker det samme, og derfor drar på all inclusive tilpasset barn.

Anonymkode: 65835...b73

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det går helt fint, er nå pga bla google faktisk blitt enklere å enklere å finne barnevennlige museer, og utflukter når en er på tur

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om jeg er interessert i kultur drar jeg helst på storbyferie. Men noen ganger har også vi uten barn behov for en uke på å lade opp, og ikke gjøre annet enn å ligge ved bassenget, lese og spise, i et vær som er stabilt og varmt, da er all inclusive med 18-årsgrense perfekt.

Forstår også at barnefamilier ønsker det samme, og derfor drar på all inclusive tilpasset barn.

Anonymkode: 65835...b73

Men alt det kan du jo gjøre uten å spise på hotellet hver dag? Har du ikke lyst på litt variasjon? Hver sin smak da, men jeg kan ikke se for meg at vi kommer til å dra på all inclusive når barna er mindre krevende. Etter en hel dag med KUN avslapping så høres en rolig voksenmiddag på en lokal restaurant mye mer fristende ut enn hotellet. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har ikke lyst til å bruke den skarve ferien jeg har på å måtte jobbe beinhardt for at ungene mine skal «oppføre seg ordentlig» på en aktivitet de absolutt ikke har lyst til å være med på og som på ingen måte er tilrettelagt dem. Når vi har ferie vil vi slappe mest mulig av, og la hverdagskranglingen ligge. 

Nettopp, derfor velger vi avslapping for de voksne, og barneaktiviteter for barna. De minnene vi hadde fått med oss fra å «besøke Louvre» med en 1,5 åring og en 3 åring tørr jeg ikke tenke på🙂🔫

Når de er så små kan det være lurt å ha de i vogn om en skal besøke steder som louvre, og en har jo gjerne med seg vogn uansett når en reiser med så små

Når det kommer til oppdragelsen så er det noe en trener på hjemme.

Mine vet at om de ikke oppfører seg så går vi fra restauranten/kafeen/utstillingen/teaterforestillingen/kinoen/butikken/kiosken osv

Før vi går inn så går vi gjennom reglene, så får de spørsmål slik at jeg er sikker på at de har fått det med seg. Frem til de er gamle nok til at de klarer det uten gjennomgangen. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...