Gå til innhold

Hvorfor hetses familier som reiser på all inclusive ferie til «syden»?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke lyst til å bruke den skarve ferien jeg har på å måtte jobbe beinhardt for at ungene mine skal «oppføre seg ordentlig» på en aktivitet de absolutt ikke har lyst til å være med på og som på ingen måte er tilrettelagt dem. Når vi har ferie vil vi slappe mest mulig av, og la hverdagskranglingen ligge. 

Nettopp, derfor velger vi avslapping for de voksne, og barneaktiviteter for barna. De minnene vi hadde fått med oss fra å «besøke Louvre» med en 1,5 åring og en 3 åring tørr jeg ikke tenke på🙂🔫

Anonymkode: 1e53e...88b

Bæresele for den minste og sannsynligvis endel for den eldste også. Mye er gjort da. Unger elsker å bare få være med. Men nå er mine barn vant med å være med fra de er veldig små. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er bereiste backpackere, før vi fikk barn. Nå er det kun barnevennlig som bamseklubb etc som hadde vært aktuelt om vi skulle dra på lengre tur. 

Voksenturer kan vi gjøre senere i livet igjen! 

Synes dere velger smart og riktig! 

Anonymkode: 02de6...547

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men alt det kan du jo gjøre uten å spise på hotellet hver dag? Har du ikke lyst på litt variasjon? Hver sin smak da, men jeg kan ikke se for meg at vi kommer til å dra på all inclusive når barna er mindre krevende. Etter en hel dag med KUN avslapping så høres en rolig voksenmiddag på en lokal restaurant mye mer fristende ut enn hotellet. 

Nei. Hotellene vi bor på har uansett mange spisesteder. Kan ha buffet en kveld, gresk en kveld, asiatisk osv. I og med at vi bor på voksenhotell er jo også alle middagene voksenmiddag, og med pent antrekk. Skal jeg lade opp orker jeg ikke å farte rundt for å finne et rolig spisested som kanskje har ok mat. 

Drar jeg til syden er det rett og slett for å late meg, ikke for å oppleve kultur. 

Anonymkode: 65835...b73

• Liker 1
Skrevet

Folk får gjøre som de vil. 

Men personlig så synes jeg det er litt..tja, litt harry å reise utenlands til et sted hvor man kun befinner seg på et av avgrenset område. 

Er iallefall slik en kollega av meg gjør det. Hele familien drar på all inclusive og så er de kun på det området hvor hotellet og bassenget er. For hvorfor skal de ut å se noe/prøve annen mat når de får alt de trenger på hotellet.. For meg er det litt sånn; hvorfor reiser dere..?

Anonymkode: 42016...1db

• Liker 5
Skrevet

Hallo, ts, hvem hetser og hvorfor?! Du svarer jo ikke på dette.

Anonymkode: 2171f...89c

• Liker 1
Skrevet

Har aldri sett at man hetses for dette, men mange som ikke ønsker dette selv. Jeg er blant dem. For meg er ferie god mat og det synes jeg ikke at jeg får på all inclusive. Jeg har null problemer med at andre velger annerledes.

Anonymkode: d6b28...478

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man kan si mye om at charterferier med all inclusive er sjarmløst med null kulturell opplevelse, men aller verst av alt er at det utarmer lokalmiljøet. Jeg er både lei meg og sjokkert over at ingen ser ut til å bry seg om dette aspektet i det hele tatt og det sier virkelig alt om et menneske når man mener at eget behov for sol og buffetmat overgår behovene til de menneskene dette går utover.

Pengene man betaler går i lommene til rike vestlige og med unntak av luselønn til ansatte går ingenting som helst tilbake til lokalsamfunnet. Charterindustrien okkuperer de fine områdene i landet, bygger digre ferieanlegg som ødelegger for innbyggerne, rett og slett utnytter alt det som er bra med et område, men uten å tilføre verken noe positivt eller penger igjen til stedet eller de som bor det. I stedet er målet bare å tjene grovt på dumme turister som synes det er helt topp å ligge ved bassenget og spise pølser og pommes frites to uker i strekk. Det er rett og slett ikke mulig å være et intelligent menneske med et minimum av forståelse for det som foregår utenfor stuedøra si og samtidig velge slike ferier. 

Anonymkode: 5f932...975

Dette 👏👏👏

Du fortjener selvsagt ikke hets for ferievalget ditt, ts, men reflekterer du ikke over dette ⬆️ i det hele tatt? 

Anonymkode: f3536...71b

• Liker 3
Skrevet

Jeg dømmer folk som reiser på all inclusive rett slett for å være egoister som ikke gir tilbake til et lokalmiljø som er avhengige av turismen for å overleve. Pengene legges igjen i et stort hotellkonsern, og ikke til det lokale næringslivet når folk holder seg på resorten til alle måltider.

Folk skal ha det så lettvint og greit, uten å tenke på hva de kan gi tilbake. 

Anonymkode: 3bb77...fdb

• Liker 5
Skrevet

Ts er borte

Anonymkode: 96a68...059

• Liker 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (10 timer siden):

Når de er så små kan det være lurt å ha de i vogn om en skal besøke steder som louvre, og en har jo gjerne med seg vogn uansett når en reiser med så små

Når det kommer til oppdragelsen så er det noe en trener på hjemme.

Mine vet at om de ikke oppfører seg så går vi fra restauranten/kafeen/utstillingen/teaterforestillingen/kinoen/butikken/kiosken osv

Før vi går inn så går vi gjennom reglene, så får de spørsmål slik at jeg er sikker på at de har fått det med seg. Frem til de er gamle nok til at de klarer det uten gjennomgangen. 

Nå er det forbudt med vogn på de fleste museer, og : åringen hadde vel tålt maks 10 minutter uansett. 

og dette lærte de i det de kom ut, 1 og 3 åringen din var ferdig «dressert?»

og ettåringen din stirrer deg dypt inn i øynene dine og svarer «ja dette har jeg både fått med meg og kommer til å huske restennav oppholdet, om jeg får lyst til å avvike fra planen, så bare undertrykker jeg mine egne impulser og minner meg selv på hva min mor har sagt»😂

• Liker 2
Skrevet

Ventetiden kan være lang på lokale restauranter. Å ha med mindre barn med litt utfordringer og å vente halvannen time på maten som kanskje ikke svarer til forventningene er ikke greit. Ving sine familiehotell har desverre svært lavt nivå på maten. Har bodd på mange forskjellige hotell og man på 6 stjerner for å få ok buffet. 

Anonymkode: b125a...103

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man kan si mye om at charterferier med all inclusive er sjarmløst med null kulturell opplevelse, men aller verst av alt er at det utarmer lokalmiljøet. Jeg er både lei meg og sjokkert over at ingen ser ut til å bry seg om dette aspektet i det hele tatt og det sier virkelig alt om et menneske når man mener at eget behov for sol og buffetmat overgår behovene til de menneskene dette går utover.

Pengene man betaler går i lommene til rike vestlige og med unntak av luselønn til ansatte går ingenting som helst tilbake til lokalsamfunnet. Charterindustrien okkuperer de fine områdene i landet, bygger digre ferieanlegg som ødelegger for innbyggerne, rett og slett utnytter alt det som er bra med et område, men uten å tilføre verken noe positivt eller penger igjen til stedet eller de som bor det. I stedet er målet bare å tjene grovt på dumme turister som synes det er helt topp å ligge ved bassenget og spise pølser og pommes frites to uker i strekk. Det er rett og slett ikke mulig å være et intelligent menneske med et minimum av forståelse for det som foregår utenfor stuedøra si og samtidig velge slike ferier. 

Anonymkode: 5f932...975

En ferie er noe man betaler dyrt for så betaler dette for å faktisk ha en koselig og avslappende ferie. Ferie er noe vi betaler for oss, ikke for å støtte andre. Tror nok de ansatte på hoteller med høy klasse får greit betalt. Derfor er de blide. Hoteller med lavere standard har sure ansatte så de får nok ikke så bra betalt. 

• Liker 2
Skrevet

Har heller aldri observert at folk blir hetset for sånt. Jeg har mange kolleger som reiser på slike ferier, og har da aldri sett at noen har reagert på det. 

Anonymkode: b0446...097

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

En ferie er noe man betaler dyrt for så betaler dette for å faktisk ha en koselig og avslappende ferie. Ferie er noe vi betaler for oss, ikke for å støtte andre. Tror nok de ansatte på hoteller med høy klasse får greit betalt. Derfor er de blide. Hoteller med lavere standard har sure ansatte så de får nok ikke så bra betalt. 

Tror nok du trenger en liten realitetsorientering.

-

Jeg synes all inclusive høres dødskjedelig ut, for ikke å snakke om ringvirkningene på lokalmiljøet både økonomisk, kulturelt, og geologisk som nevnt tidligere her.

Gidder jeg å hetse andre for det? Nei, jeg bare tenker mitt.

Én gang har jeg åpnet munnen, og det var da søsteren min dro til Polen for hundrede gang med samboeren sin. Å legge igjen penger i et land som ikke bryr seg en døyt om grunnleggende menneskerettigheter er for meg helt uforståelig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-venter- skrev (11 timer siden):

Bæresele for den minste og sannsynligvis endel for den eldste også. Mye er gjort da. Unger elsker å bare få være med. Men nå er mine barn vant med å være med fra de er veldig små. 

Dine unger, kanskje, men ikke mine. Jeg har brukt bæresele på begge mine fra de var nyfødt, men ingen av dem har godtatt å sitte våken i bæresele i mer enn ti-femten minutter om gangen. 

Og tro meg, det er ikke fordi de ikke "er vant til" å være med. Minsten har pent MÅTTET være med, med å levere i bhg, med på lekeplass når storebror skal leke, med på ditten og datten, og store deler av tiden har han da brukt på å hyyyyyyle og sprelle og kave... 

Det ver mer enn ille nok å være 30 min på naturhistorisk museum her i byn, og akvarieturen var en dysvett affære med så mye hyl og skrik at det ringte i ørene etterpå.. 

Unger er ulike. Ikke alle er fornøyde med å sitte passive i en bæresele eller vogn.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er en av de som velger å reise på all inklusive ferier, gjerne til «syden». Vi er to voksne og to barn på 7 år og 4 år . Vi har ikke hytte, velger derfor å reise vekk i vinterferien og påskeferien, i tillegg til sommerferien. Nå er det endelig lov å dra på tur igjen, og vi skal ha en etterlengtet ferie i «syden» på flott hotell, all inklusive og bare kose oss. Når jeg reiser vekk liker jeg å ha det behagelig og kose meg. Det siste jeg vil er å bo på ett sted med lavere standard enn hjemme, må jeg lage mat selv er deg også nedtur. Ferie for meg er avslapning, kos og å nyte livet. Da må 5 -stjerners, sol og varme til. 

Både jeg og mannen har mastergrader og gode jobber. Vi har vært på mange fine storbyturer, reist til Asia og Afrika, den gangen vi var barnløse. Nå er det ikke mulig for oss å reise på den måten lenger, med barn. Som barnefamilier velger vi all inklusiv, da vet vi at det er buffet der ungene garantert finner noe de liker å spise. Vi velger også barnevennlige hoteller med bamseklubb og aktiviteter for barn. 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal hetses for å dra på sånne ferier! Vi tørr nesten ikke å si det høyt til familie og venner, før lav kulturell kapital og «hvite trash» stemplet kommer på banen. Hvorfor kan vi ikke selv velge hva vi velger å gjøre? En vanlig hyttetur/campingferie for oss er mer straff enn ferie. 

Anonymkode: fbc7b...efa

Vi har også veldig god økonomi. Har hytte, hus, campingvogn og båt😅 Men vi reiser mye til utlandet fordi vi elsker å reise, og oppleve andre land og byer :) Bryr meg ikke om hva ander mener om det. Vårt liv, vårt valg :) 

Anonymkode: 41472...0f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi har vært på mange fine storbyturer, reist til Asia og Afrika, den gangen vi var barnløse. Nå er det ikke mulig for oss å reise på den måten lenger, med barn. 

Anonymkode: fbc7b...efa

Ikke mulig? 😅 Klart det er mulig! 

Vi tok ett år fri da tvillingene våre var halvannet år gamle og reiste rundt i Asia og Australia. Null problem. Vi har reist på charterferie også, men man MÅ ikke det bare fordi man har barn. 

Anonymkode: d6fdf...f00

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke mulig? 😅 Klart det er mulig! 

Vi tok ett år fri da tvillingene våre var halvannet år gamle og reiste rundt i Asia og Australia. Null problem. Vi har reist på charterferie også, men man MÅ ikke det bare fordi man har barn. 

Anonymkode: d6fdf...f00

For deg og dine barn var det kanskje det. Folk har ulike barn... noen har rolige barn som godtar å bli drasset rundt i bæretøy hele dagen, andre har det overhodet ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Tre utenlandsferier i året? Takk og adjø til jordkloden. Skulle ønske flyturer ble skattet 500% så reiseglade nordmenn med mye penger ikke fikk råd til å fly så uhorvelig mye. For noen miljøsvin vi har her i landet. Planlegg heller en skikkelig reise en gang hvert 2. eller 3. år og finn på noe annet i mellomtiden. Norge er også et veldig fint land!

Anonymkode: cef1b...78c

• Liker 2
Skrevet

Tror det blir ansett som litt harry? 🤷‍♀️ Det appellerer ikke til meg personlig, men jeg ser absolutt at det funker for barnefamilier, eldre, personer med spesielle behov/tilrettelegging, folk som ikke er vant med å reise osv. Kos dere på tur:) 

Anonymkode: 050b3...b10

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...