Gå til innhold

Hvorfor hetses familier som reiser på all inclusive ferie til «syden»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gode barndomsminner fra charter og all inclusive da jeg var liten. Helt nydelig, jeg og broren min storkoste oss! Nå venter jeg barn selv, og jeg har absolutt ingen betenkeligheter med å reise til syden og på barnevennlige hoteller der ting er lagt til rette. 

Anonymkode: 46ed8...81f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har mastergrad med dette å gjøre? 

• Liker 22
Skrevet

Tror alle blir hetset om de reiser nå under pandemien, barnefamilie eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

D

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er en av de som velger å reise på all inklusive ferier, gjerne til «syden». Vi er to voksne og to barn på 7 år og 4 år . Vi har ikke hytte, velger derfor å reise vekk i vinterferien og påskeferien, i tillegg til sommerferien. Nå er det endelig lov å dra på tur igjen, og vi skal ha en etterlengtet ferie i «syden» på flott hotell, all inklusive og bare kose oss. Når jeg reiser vekk liker jeg å ha det behagelig og kose meg. Det siste jeg vil er å bo på ett sted med lavere standard enn hjemme, må jeg lage mat selv er deg også nedtur. Ferie for meg er avslapning, kos og å nyte livet. Da må 5 -stjerners, sol og varme til. 

Både jeg og mannen har mastergrader og gode jobber. Vi har vært på mange fine storbyturer, reist til Asia og Afrika, den gangen vi var barnløse. Nå er det ikke mulig for oss å reise på den måten lenger, med barn. Som barnefamilier velger vi all inklusiv, da vet vi at det er buffet der ungene garantert finner noe de liker å spise. Vi velger også barnevennlige hoteller med bamseklubb og aktiviteter for barn. 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal hetses for å dra på sånne ferier! Vi tørr nesten ikke å si det høyt til familie og venner, før lav kulturell kapital og «hvite trash» stemplet kommer på banen. Hvorfor kan vi ikke selv velge hva vi velger å gjøre? En vanlig hyttetur/campingferie for oss er mer straff enn ferie. 

Anonymkode: fbc7b...efa

Jeg lurer mer på hva slags verdier dere lærer barna.

Anonymkode: 164e0...22e

• Liker 8
Skrevet

All inclusive med små barn er helt supert!

Alt til sin tid, når ungene ble større droppet vi all inclusive, men med barn opp til mellomtrinnet og nedover feks? Helt supert for avslappende familietid sammen!

Skrevet

Det er jo pga det samlebåndsprinsippet som charterturer og all inclusive er bygget på. Man er på et lukket område, spiser den samme (med litt variasjoner) bufféten hver eneste dag, ligger ved pool’en eller privat strand og opplever ingenting av landet. Fordi måltidene er forhåndsbetalt velger mange ikke å oppsøke restauranter utenfor resorten og dermed genererer turismen lite til landet/byen og de lokale og mye til dem som eier resorten.

Men at man velger en sånn type ferie med små barn, er ikke så vanskelig å forstå. Alt samlet på ett sted etc. Selv har vi prøvd det én gang og det fungerte ikke for oss å vasse oppi turister på et kunstig bygget område, vi ble drittlei av maten etter noen dager så vi brukte dobbelt så mye penger siden vi valgte å spise måltidene andre steder, vi ble lei den såkalte underholdningen og barna likte ikke aktivitetene som var for de. Dette var 5-stjerner og et svært resort, men likevel så gudsjammerlig kjedelig. Vannaerobic kl 14, «show» om kvelden.

Det var sure barn og sure foreldre for vår del, til vi begynte å tilbringe dagene med å kjøre litt rundt og besøke andre steder og oppsøke andre aktiviteter, men jeg har ingen problemer med å se det praktiske i det for de som er fornøyd med innholdet. Med tanke på hvor mange som tilbyr all inclusive så vil jeg tro at det er populært.

Anonymkode: 52607...b44

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

D

Jeg lurer mer på hva slags verdier dere lærer barna.

Anonymkode: 164e0...22e

Hvordan har det å reise bort sommer, påske og i vinterferien noe med verdier å gjøre? De fleste reiser vel bort så sant de har mulighet

Anonymkode: 52607...b44

• Liker 5
Skrevet

Vi har aldri reist på all inclusive, men jeg må innrømme at jeg drømmer litt smått om å prøve. Vi har alltid utforsket reisemålet, både med og uten barn, men høres herlig ut med et behagelig hotell med store vannlek-områder, all mat og drikke inkludert og "rett rundt hjørnet", opplegg for ungene og sol og.. Ja. 

Tror vi prøver neste gang! Skikkelig lat ferie. 😁

Skrevet

Bryr meg lite hva andre tenker når mine barn er fornøyd på ferie

Anonymkode: 95d5d...785

Skrevet
FantasDick skrev (3 minutter siden):

Vi har aldri reist på all inclusive, men jeg må innrømme at jeg drømmer litt smått om å prøve. Vi har alltid utforsket reisemålet, både med og uten barn, men høres herlig ut med et behagelig hotell med store vannlek-områder, all mat og drikke inkludert og "rett rundt hjørnet", opplegg for ungene og sol og.. Ja. 

Tror vi prøver neste gang! Skikkelig lat ferie. 😁

Og iskrem

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og iskrem

Ja, såklart! 😁

Skrevet

Det som er sørgelig med all inclusive, er jo at restaurantene og småbyene på feriestedene dør ut. Så blir det bare svære all inclusive-hoteller igjen overalt. Nitrist. 

Anonymkode: c654f...d39

• Liker 15
Skrevet

Med 4 tette var all inclusive helt fantastisk når ungene var små. Vi ønsket avslapping, sol, bading og masse familietid, og det fikk vi😊 Maten var variert nok for ett par uker, det var servering 5 ganger til dagen + fri tilgang til drikke og is. Show på kvelden som var tilpasset alderen de var i og kos på terassen for meg og mannen på kvelden når ungene hadde sovnet lykkelige. 

Vi fikk som dere flere kommentarer på at all inclusive var dårlig av flere grunner, men hadde ikke noe problem med å forsvare valget vårt. 

Nå liker vi bedre å reise steder det er minst mulig turister og prøver oss på all slags mat verden rundt. Likevel har vi ennå fokus på å ha noen dager ved ett fint hotel med bra bassengområdet og god mat, så vi bare kan roe helt ned og nyte. 

Anonymkode: ac698...ee1

• Liker 2
Skrevet

Hæ?

Dro på mange slike ferier som barn. Og har nå venner med småbarn som gjør tilsvarende. Aldri hørt noe annet enn  "åh, så fantastisk!". 

Har selv ikke barn, så velger annerledes (men minst like dyrt). Men med barn ville det nok raskt blitt retur til direktefly, og alt på en plass. 

Anonymkode: dac52...d93

Skrevet

Jeg har stor forståelse for at barnefamilier velger all inclusive, men når de gjør det flere ganger i året og flere år på rad, så tenker jeg det blir en noe tam ferie. Og så liker jeg ikke det all inclusive bringer med seg. Som andre nevner legges det igjen lite penger hos lokalsamfunnet når alt foregår inne på hotellet, og de evige buffetene fører til et massivt matsvinn for å nevne noe. Noe av det som er kjekt med å reise på ferie er jo å se seg rundt, oppdage nye steder, se andre ting enn hjemme, spise på lokale plasser ect. Min erfaring er at barn kan læres opp til dette fra ganske tidlig alder hvis foreldrene bare gidder. Sjelden man ikke finner noe som frister på en lokal spiseplass, de aller fleste steder kan klare å diske opp med noe som er kjent for barnet hvis det er en dag smakutfordringer ikke lar seg gjøre. Pasta, pizza, burger, brød og smør spiser de fleste og det finnes stort sett over alt, men da kan de voksne i alle fall få mer spennende mat. 

Anonymkode: b3051...e54

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan folk slutte å misbruke ordet hets. Det er ikke hets bare fordi noen er uenige i ens valg. Vi er alle forskjellige og har ulike måter å se ting på. 

Anonymkode: 0dd3f...0d6

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvem hetser dere? Mulig jeg kunne kommentert de som mener det ikke er mulig å være på ferie i Norge

Anonymkode: 8e99c...993

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor kan vi ikke selv velge hva vi velger å gjøre?  

Anonymkode: fbc7b...efa

Mange mennesker klarer dessverre ikke holde kjeft. Vi har jo ytringsfrihet, og siden de har funnet fasiten for livet, så må de heve seg selv over de som ikke har sett "lyset", og trykke sin virkelighet ned halsen på de som er ulike. Vi som mennesker har ekstremt dårlige evner når det kommer til det å sette seg inn i andres liv og situasjoner, og ha forståelse for at mennesker er ulike.

Anonymkode: 63780...3d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan folk slutte å misbruke ordet hets. Det er ikke hets bare fordi noen er uenige i ens valg. Vi er alle forskjellige og har ulike måter å se ting på. 

Anonymkode: 0dd3f...0d6

Vær forsiktig med hva du seier. Ikke lenge før de påberoper seg ptsd. 

Må forøvrig si jeg elsker all inclusive når man er på ferie med små barn. 

Desto flere restauranter og basseng, desto bedre 🤩

Anonymkode: 32f31...e5d

Skrevet

Noen ganger vil man bare slappe av og ha fint vær, da er all inclusive perfekt. Vi gjør det selv, og vi har ikke barn.

Anonymkode: 65835...b73

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...