Gå til innhold

Hvorfor hetses familier som reiser på all inclusive ferie til «syden»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som velger å reise på all inklusive ferier, gjerne til «syden». Vi er to voksne og to barn på 7 år og 4 år . Vi har ikke hytte, velger derfor å reise vekk i vinterferien og påskeferien, i tillegg til sommerferien. Nå er det endelig lov å dra på tur igjen, og vi skal ha en etterlengtet ferie i «syden» på flott hotell, all inklusive og bare kose oss. Når jeg reiser vekk liker jeg å ha det behagelig og kose meg. Det siste jeg vil er å bo på ett sted med lavere standard enn hjemme, må jeg lage mat selv er deg også nedtur. Ferie for meg er avslapning, kos og å nyte livet. Da må 5 -stjerners, sol og varme til. 

Både jeg og mannen har mastergrader og gode jobber. Vi har vært på mange fine storbyturer, reist til Asia og Afrika, den gangen vi var barnløse. Nå er det ikke mulig for oss å reise på den måten lenger, med barn. Som barnefamilier velger vi all inklusiv, da vet vi at det er buffet der ungene garantert finner noe de liker å spise. Vi velger også barnevennlige hoteller med bamseklubb og aktiviteter for barn. 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal hetses for å dra på sånne ferier! Vi tørr nesten ikke å si det høyt til familie og venner, før lav kulturell kapital og «hvite trash» stemplet kommer på banen. Hvorfor kan vi ikke selv velge hva vi velger å gjøre? En vanlig hyttetur/campingferie for oss er mer straff enn ferie. 

Anonymkode: fbc7b...efa

• Liker 12
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

All inclusive er perfekt for travle barnefamilier. For single og par uten barn, kan jeg forstå litt hevede øyenbryn..

Anonymkode: 9dc91...357

• Liker 18
Skrevet

Hvem er det som hetser dere? Har aldri observert noen ble hetset for det? 

• Liker 21
Skrevet

Har aldri hørt at det blir sett ned på? Vi velger selv ikke all inclusive, men det handler om at vi liker å bevege oss rundt å prøve forskjellige restauranter. 

samtidig er det jo ikke akkurat billig å reise på en sydentur, ganske mange som ikke har råd til det.

og hvorfor må du presisere at dere har master? Kjenner flere med mastergrad, føler ikke de er noe bedre en meg med ‘bare’ en bachelor. 

Anonymkode: a6b87...a55

• Liker 12
Skrevet

Hehe, jeg og kjæresten reiste til syden med all inclusive kun oss to i midten at 20-årene! 🥰 jeg elsker det, og kommer definitivt til å gjøre det mange ganger fremover! Elsker også sånn barneopplegg, selv om vi ikke har barn. Synes det er koselig og avslappende! Drit i hva andre mener, rett og slett.

Anonymkode: 99877...e92

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri hørt noen snakke stygt om barnefamilier som drar på lukseriøs all-inclusive...

Anonymkode: f5770...cfc

Ikke jeg heller

Anonymkode: f79f2...140

• Liker 8
Skrevet

Hetses? Tviler på at noen hetser dere for at dere reiser på all-inklusive til varmere strøk. At noen fleiper med at dere kaller det syden skjer kanskje, men det er vel ikke akkurat hets? 

Anonymkode: c5736...470

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er en av de som velger å reise på all inklusive ferier, gjerne til «syden». Vi er to voksne og to barn på 7 år og 4 år . Vi har ikke hytte, velger derfor å reise vekk i vinterferien og påskeferien, i tillegg til sommerferien. Nå er det endelig lov å dra på tur igjen, og vi skal ha en etterlengtet ferie i «syden» på flott hotell, all inklusive og bare kose oss. Når jeg reiser vekk liker jeg å ha det behagelig og kose meg. Det siste jeg vil er å bo på ett sted med lavere standard enn hjemme, må jeg lage mat selv er deg også nedtur. Ferie for meg er avslapning, kos og å nyte livet. Da må 5 -stjerners, sol og varme til. 

Både jeg og mannen har mastergrader og gode jobber. Vi har vært på mange fine storbyturer, reist til Asia og Afrika, den gangen vi var barnløse. Nå er det ikke mulig for oss å reise på den måten lenger, med barn. Som barnefamilier velger vi all inklusiv, da vet vi at det er buffet der ungene garantert finner noe de liker å spise. Vi velger også barnevennlige hoteller med bamseklubb og aktiviteter for barn. 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal hetses for å dra på sånne ferier! Vi tørr nesten ikke å si det høyt til familie og venner, før lav kulturell kapital og «hvite trash» stemplet kommer på banen. Hvorfor kan vi ikke selv velge hva vi velger å gjøre? En vanlig hyttetur/campingferie for oss er mer straff enn ferie. 

Anonymkode: fbc7b...efa

Aldri hørt at barnefamilier hetses for dette

Anonymkode: ddf06...bfc

• Liker 5
Skrevet

Hets? Hvor? Aldri sett det. 

Det er mer betenkelig med all den flyreisingen da… 

Anonymkode: c62b7...614

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke noe galt i det vel, lettvint med barn.

Selv liker jeg og gå på bra restauranter og ikke den masseproduksjonen som ofte er på all inclusive

• Liker 5
Skrevet

Folk får velge hva de vil.

Men 5-stjerners hotell i charterverden er ikke 5-stjerners.

Anonymkode: b6e20...6e7

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du komme med konkrete eksempler på det du definerer som hets? 

Anonymkode: 0dd3f...0d6

• Liker 9
Skrevet

Du nevner jo ikke hetsen? Hvem har hetset dette? I hvilken sammenheng?

• Liker 8
Skrevet (endret)

Hvis dere selv er fornøyd med valgene dere tar, hvorfor er det så viktig å forsvare deg? Og hva har utdannelsen, økonomien og tidligere reisevaner med saken å gjøre? Det høres mest ut som om dette er noe du selv skammer deg over og trenger å få bekreftet fra andre at er greit.

All inclusive er generelt sett ikke bra for lokalmiljøet og -økonomien og jeg har ennå til gode å treffe noe som ikke har klaget over maten (fra et voksens synspunkt), for meg er det grunn nok til å la være. Men den enkleste løsningen hvis andre stadig hetser deg for valgene dine og du ikke ønsker å gjøre noe med dem, er å la være å snakke så mye om det.  

Endret av Daria
  • Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet

Hetses? Virkelig?? Utdyp gjerne. Aldri opplevd at noen blir hetset for dette...

Anonymkode: df4ad...b64

• Liker 4
Gjest Villfisker
Skrevet

Selvfølgelig kan dere reise. Drit i hva andre mener.

Skrevet

All inclusive forbindes noen ganger med folk som putter barna i bamseklubb hele dagen og drikker gratis drinker. Akkurat de ser jeg også litt ned på. Når det er sagt har jeg vært på all inclusive et par ganger selv, og det har vært veldig behagelig. God tur!

Anonymkode: 4a225...00d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hetses? Tviler på at noen hetser dere for at dere reiser på all-inklusive til varmere strøk. At noen fleiper med at dere kaller det syden skjer kanskje, men det er vel ikke akkurat hets? 

Anonymkode: c5736...470

Veldig typisk her inne, og også blant wannabe-snobber som snakker ned folk som sier «syden» og/eller reiser på all inclusive (for deretter å nevne hva de selv setter pris på. Perfekte eksempler i denne tråden.)

»syden» er et begrep som og ble brukt i Tyskland for lenge siden, usikker på dagens bruk, men det er ikke noe rarere å si «syden», enn å snakke om Norden, vesten og østen. Komisk når man leser om folk som «ikke skjønner» hva som menes med «syden», akkurat som om de aldri har hørt om ordet syd og vet hva det betyr 😛

Kos dere på ferie TS! Skjønner godt at dere  drar på den typen ferie med små barn. Enkelt, trygt og lite stressende for hele familien! 

Anonymkode: 769d9...1d3

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at vi har brukt opp ordet "hets". Dere blir hetset? Virkelig?

Anonymkode: db440...434

• Liker 15
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...