Gå til innhold

Hva er det som gjør at brukere på Kvinneguiden har så høy IQ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har observert det i mange tråder her opp gjennom årene. Det er flust av brukere med 130+ og 140+ i IQ. Noe som er litt spesielt siden andelen som har så høy IQ er henholdsvis ca. 2% og 0,25%.

Det som gjør det spesielt er det sjeldent er brukere som kommer med tall fra 105-120, som også er høyt, men som, med tanke på demografien til brukerne, burde dukke opp mye mer.

Så, hva er det som tiltrekker kremen av de intelligente til Kvinneguiden? 🙂 

Anonymkode: eef4d...38b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apper. Apper gjør det lett å dra på kvinneguiden og lett å få en unaturlig høy score på iqtest :)

Anonymkode: 5fe3e...661

• Liker 1
Skrevet

Tror heller brorparten ligger på den lavere enden av skalaen.

Anonymkode: bea07...5a2

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Apper. Apper gjør det lett å dra på kvinneguiden og lett å få en unaturlig høy score på iqtest :)

Anonymkode: 5fe3e...661

Athena79 skrev (6 timer siden):

don't believe everything you read on the internet - Aristotle - Aristotle |  Meme Generator

Det er mulig at de lyver eller jukset på testene 🙂 

Men jeg er villig til å tro på dem. Og da er vi vitne til et meget interessant fenomen, nemlig at det er noe ved KG som tiltrekker seg disse individene med høy intelligens.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror heller brorparten ligger på den lavere enden av skalaen.

Anonymkode: bea07...5a2

Tar vi bort rampelys/reality forumene så tror jeg ikke det.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tar vi bort rampelys/reality forumene så tror jeg ikke det.

Rampelysforumet handler om å klappe seg hverandre på skuldrene i gjensidig fortreffelighet. De føler seg bedre gjennom å rakke ned på andre.

Anonymkode: afaac...e87

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 16.39):

Jeg har observert det i mange tråder her opp gjennom årene. Det er flust av brukere med 130+ og 140+ i IQ. Noe som er litt spesielt siden andelen som har så høy IQ er henholdsvis ca. 2% og 0,25%.

Det som gjør det spesielt er det sjeldent er brukere som kommer med tall fra 105-120, som også er høyt, men som, med tanke på demografien til brukerne, burde dukke opp mye mer.

Kan det være samme gjengen som tjener minst 1 mill i året? Det er nemlig svært mange av disse også til tross for at gjennomsnittslønnen i Norge vel er rundt 500 000. ;)

Anonymkode: 089c0...4f6

• Liker 3
Skrevet

Kg. Plassen hvor gjennomsnittlig IQ er på 130, og gjennomsnittlig lønn er på 750 000. Det er også plassen hvor alle har minst 100 k på høyrentekonto, og 200 K i fond. :ler:

Anonymkode: 94bfc...2b2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Et ord:

Asperger.

Anonymkode: 04ec3...272

Skrevet

Mange ligger statistisk på 110-120, men det er kanskje ikke så ofte de har tatt en test og dermed vet hvor de ligger? 

I Mensa er omtrent halvparten av de som tester seg med testen vi bruker (Figure Reasoning Test), kvalifisert til medlemskap (131+), men det betyr ikke at det er sånn ellers i samfunnet. Jeg tror flere av de som ligger høyt, tester seg. 

Og så har du selvfølgelig alle de som har tatt internettester, som gir høy score til alle. 

Anonymkode: 5634b...a03

• Liker 1
Skrevet

Og for å svare på spørsmålet: vi er her fordi det er underholdende. 

Skrevet

Er få her med høy IQ, de fleste her er ikke de aller smarteste vil jeg si. Du kan åpne hvilken som helst tråd. 

Anonymkode: 489e9...5b7

• Liker 1
Skrevet

Tror mange med kontorjobber har for mye dødtid i arbeidstiden og sitter her. De som lager IQ tester lager de slik at man får høy score og føler seg intelligente. Det er et velkjent salgstriks at man må booster en persons ego for at de skal kjøpe produkter på siden. Gjerne produkter som fullstendige IQ tester og ting som får kjøperen til å føle seg så intelligent at han vil få vennene sine,som selvsagt ikke føles så smarte lenger, til å gjøre det samme. Da kan han se hvor dumme de er og hvor smart han selv er. 

Jeg fikk selv 130 på IQ test, men hvem er det som ble lurt? 130 i IQ og klarte knapt å bestå grunnskolen og føler meg dyktig for å klare å logge inn i nettbanken. Det er noe fishy med de testene ja..  

Anonymkode: 776a9...bc4

• Liker 1
Skrevet

Hahahaha, ja det er jo så vanskelig å juge på et anonymt forum..De fleste på KG har enorme villaer, tjener millioner og har millioner på bok. 

Gjesp. 

Anonymkode: 307c1...1ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror mange med kontorjobber har for mye dødtid i arbeidstiden og sitter her. De som lager IQ tester lager de slik at man får høy score og føler seg intelligente. Det er et velkjent salgstriks at man må booster en persons ego for at de skal kjøpe produkter på siden. Gjerne produkter som fullstendige IQ tester og ting som får kjøperen til å føle seg så intelligent at han vil få vennene sine,som selvsagt ikke føles så smarte lenger, til å gjøre det samme. Da kan han se hvor dumme de er og hvor smart han selv er. 

Jeg fikk selv 130 på IQ test, men hvem er det som ble lurt? 130 i IQ og klarte knapt å bestå grunnskolen og føler meg dyktig for å klare å logge inn i nettbanken. Det er noe fishy med de testene ja..  

Tester man finner på nett er på ingen måte til å stole på nei, de er laget for å tjene penger. Bortsett fra den som ligger på mensa.no. Den er gratis, og relativt nøyaktig. Men om du tar den mange ganger kan du selvfølgelig trene deg opp til høyere score, da det ikke er noen begrensninger på hvor mange ganger du kan ta den. Du vil derfor få et mest rett resultat første gang.  

Men ordentlige tester man for eksempel tar hos psykolog, skal stemme. Tror du dette er tull, eller regner du de som ligger på nett som faktiske IQ-tester? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tester man finner på nett er på ingen måte til å stole på nei, de er laget for å tjene penger. Bortsett fra den som ligger på mensa.no. Den er gratis, og relativt nøyaktig. Men om du tar den mange ganger kan du selvfølgelig trene deg opp til høyere score, da det ikke er noen begrensninger på hvor mange ganger du kan ta den. Du vil derfor få et mest rett resultat første gang.  

Men ordentlige tester man for eksempel tar hos psykolog, skal stemme. Tror du dette er tull, eller regner du de som ligger på nett som faktiske IQ-tester? 

Har fått god score på Mensa sin også. Man trenger kun å ha et godt øye for symmetri og ta rask avgjørelse. Kan ikke forklare hvorfor jeg velger slik jeg gjør. Det bare ser best ut sånn.  Har ellers store konsentrasjons og lærevansker. Syntes det er spesielt snevert å bedømme intelligens etter så få spesifikke ting. Jeg får god score men får ikke til livet eller arbeidsoppgaver. Min kjæreste får lav score. Han har ikke godt øye for symmetri eller logikk, men driver et suksessfullt firma. 

Skrevet

Kanskje noen lyver, har tatt fishy tester på nett eller bare har lyst å skryte? 

Hilsen 137 på mensa-test. 

😁

Anonymkode: de94b...00c

Skrevet

Og hele den andre halvparten har dysleksi 🤣

Anonymkode: 3e963...456

Skrevet

Du kan umulig ha lest mye her inne hvis du sitter med det inntrykket.

Jeg synes nesten alle her inne fremstår tilbakestående.

Anonymkode: 63a56...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...