Gå til innhold

Hvor legger dere baby på dagtid? (Både våken og sovende)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor legger dere fra dere baby på dagtid? Både kortere tid om dere skal ordne noe så dere ikke kan holde baby, eller lengre tid om dere har en baby som liker/tolererer å ligge litt for seg selv (tenker da utenom magetrening). Og når baby skal sove på dagtid, hvor ligger den da, om man ikke har den på brystet altså? :) 

Tenker mest på de første månedene, men svar gjerne for eldre baby/barn også og skriv hvor gamle de er 😊

Lurer spesielt på hva dere som har husdyr (hund/katt) gjør men også dere uten.

Anonymkode: 41a4e...69e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er litt over to månader, ingen husdyr. Vi legger han egentlig litt overalt. Vi har ei vogge i stua som vi legg han for å sove blund i der, som oftast første blund for dagen når en forelder passer og en får sove lenge. Vi har en babygym på golvet som eg legg han i når eg lager mat, der kan han sjå meg og så ligger han litt mjukt. Han har foreløpig null interesse av leikene i babygymmen, men synes det er ok å ligge der ca 20 av gangen. 

Vi har eit saueskinn på sofaen han ligger på der, men legger han også rett på sofaen. Vi er alltid hos han når han ligg der, mest for at når han en gang begynner å rulle så går vi ikkje frå han av gammal vane. 

Blund to blir i vogna, enten ute på balkong eller på trilletur. Han liker seg i vogna, så kan sove lenge der. Og tredje blund er i senga på rommet. Så vi bruker heile huset :)

Mens han er så liten så ender eg opp med å legge han overalt når eg treng det. Har lagt han på spisebordet mens eg kler på han, på en kommode i gangen mens eg gjer vogna klar, golvet på badet mens eg dusjer, osv. Eg legger da gjerne ein handuk under han, sånn at det er behagelig for han. Så lenge det er trygt, så er det innafor spør du meg :)

Anonymkode: 015d3...4a2

• Liker 2
Skrevet

Som nyfødt lå han overalt. Videre det første året brukte han det meste av sin våkne tid på gulvet, og sov duppene i vogna.

Skrevet

Takk for svar 😊

Er litt bekymret for å legge baby overalt og så plutselig kan de rulle, men det skjer kanskje ikke helt spontant 😄 Også tenker jeg litt på det å legge på gulv feks at pga jeg har flere katter må jeg da kunne se baby hele tiden iallfall (det kommer vel litt an på hvordan kattene reagerer på baby om de feks vil ligge inntil eller om de holder seg unna)

Lurte også fordi jeg ikke vet om det er vits å kjøpe dagseng/vugge til stua, om det feks er vanligere å bruke babynest i sofa, vanlig seng på soverommet eller vogn (har ikke hage men har veranda så vognen kan jo stå der ute, tror det er plass) 🤔

Skrevet

Vil unngå å gjøre bomkjøp av for mange møbler/ting for å legge baby i men vil også gjøre hverdagen praktisk og holde babyen trygg 😄

Skrevet

Baby 8 uker. Sover 2 lengre lurer i vogn etter trilletur. Våkentid i leandervugge og babygym, i nøden på gulvet oppå en dyne på baderomsgulvet om hun ikke er i humør for å ligge alene og jeg må på do  

Anonymkode: ae0ba...52c

Skrevet

På dagtid la vi han på babygym eller i babynestet med noen leker, vippestol kunne gå men var ikke veldig populært 😛 for dupper hadde vi en vugge i stua, men gikk over til å duppe i sprinkelseng på eget rom så fort han aksepterte den (rundt 2 mnd.), eller duppet i babynest på sofaen hvis vi var på besøk til venner eller familie :) sov også som en stein i vogna, så ble vanligvis en tur om dagen hvis været tillot det 😅

Anonymkode: e2301...5ec

Skrevet

Babynest i sofaen. Har katt, null problem. Hadde på babycall med kamera om jeg måtte ut av rommet noen minutter. 

Anonymkode: 1a63d...751

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor legger dere fra dere baby på dagtid? Både kortere tid om dere skal ordne noe så dere ikke kan holde baby, eller lengre tid om dere har en baby som liker/tolererer å ligge litt for seg selv (tenker da utenom magetrening). Og når baby skal sove på dagtid, hvor ligger den da, om man ikke har den på brystet altså? :) 

Tenker mest på de første månedene, men svar gjerne for eldre baby/barn også og skriv hvor gamle de er 😊

Min baby pleide å ligge i babygym dersom jeg skulle ordne noe. Skulle jeg lage middag tok jeg med baby gym og en gang vippestol. Han likte ikke å ligge på magen, så da måtte jeg ligge der med ham. 

Har man dyr, kan det jo være greit å ta baby med seg slik at du kan følge med, eller bruke bæresele? 

Med begge barna har de hatt dupp i voksensengen, der har de også sovet på natten. Noen ganger har jeg tatt duppen med dem, eller så har jeg gått ut etter de har sovnet. 

Anonymkode: 97204...e57

Skrevet

Hadde et babynest i sofaen. Ofte sovnet hun under amming og så la jeg henne forsiktig over dit for å sove videre. Ellers lå hun mest i babygymmen. Brukte mye bæresjal også, hun elsket det og det var veldig praktisk å få armene fri. 

Anonymkode: 05e3f...893

Skrevet

2 uker gammel bebis og hund. For å være helt bombe med tanke på hunden ligger han alltid i en lekegrind i stua når han må være litt uten oppsyn mens jeg f.eks. ordner en flaske. Ellers ligger han egentlig overalt, bortsett fra at han ikke ligger i senga si annet enn når vi skal sove natta per nå.

Anonymkode: c0d23...ffa

Skrevet

2 uker gammel, ligger i babynest på sofaen. Hvis jeg skal ut og ordne noe på kjøkkenet/hente ved i kjelleren, skyver jeg bare sofaen inntil bordet så ikke nestet kan dette i gulvet. Tar henne med på do hvis jeg skal der, i et eget babynest.

Skrevet

I starten, før de har kunnet rulle, har jeg lagt dem i babynest i sofaen om jeg er i nærheten. Eller i lekegrinden, om jeg må raskt ut av rommet. Ellers har jeg tatt dem med meg, lagt dem på et håndkle på badegulvet mens jeg er på do, i sengen vår mens jeg bretter klær på soverommet, osv. 

Begge har sovet dagblund i vogn (eller på oss de første månedene). 

Anonymkode: b6e35...8c7

Skrevet

Mine sov bare oppå meg i flere måneder. Hadde et babynest i sofaen der babyen kunne ligge. Jeg flytta det til kjøkkenbordet, spisebordet, senga vår etc. etter behov.

Anonymkode: b1373...490

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fra 0-2 mnd: sov i vugge på stua eller babynest i sofaen. La han også der hvis jeg måtte på do ol.

Fra 2 mnd: dupper kun ute i vogna. Slapper av/ leker i babynest, lekegrind, lekematte på gulvet, vippestol, tripp trapp stol.

Har 2 katter og baby er nå 5 mnd.

Anonymkode: 34d97...432

Skrevet

Hvis hun skal sove så legger jeg hun i vogna, har en vogn som jeg kun bruker inne og den fungerer som sengen hennes. Syntes det er så kjekt, da kan jeg trille litt på henne for å få henne til å roe ned, jeg kan flytte henne rundt uten å vekke henne! Veldig fornøyd med den løsningen 😊 hvis jeg skal hente noe eller noe i den dur så har jeg henne liggende på sofaen (hun har tatt over sjeselongen 😂🙈)kan forme dynen som et babynest så hun ikke ruller ut. Hun er bare 10 uker, så hun kan ikke rulle helt enda! Om jeg lager mat eller dusjer så har jeg henne i vippestol så jeg ser hun og hun ser meg 👍

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...