AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Jeg sliter med fett hår, har gjort det i flere år… Jeg har prøvd både billig-sjampoer, dyre frisør-sjampoer og sjampoer fra Apoteket uten at det har hjulpet… Jeg har også prøvd å vaske håret sjeldnere, men nei, det har heller ikke hjulpet… Jeg har kort sagt prøvd det meste… Jeg ser ofte at folk stirrer på meg og kommenterer at håret mitt er fett… Jeg synes virkelig ikke at det er noe kult å gå rundt med fett hår, og jeg skammer meg over det hver eneste dag, men til syvende og sist kan jeg ikke noe for det, jeg kan ikke kontrollere det… Jeg er ikke uhygienisk, jeg vasker som regel håret annenhver dag, men det blir likevel veldig fett bare timer seinere… Bør jeg fortsatt skamme meg over dette? Hadde du skammet deg? Anonymkode: 444bf...af3
Vifte Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Vask håret hver dag. Jeg skjønner ikke greia?! Håret mitt blir også fort fett. Derfor må jeg vaske det hver dag. Folk med fett hår fremstår som uhygieniske 13
marsvin Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Bruker du P-piller? etter jeg startet på cerazette begynte jeg å få fett hår mye fortere, vanlig bivirkning. Synes forøvrig ikke det er noe å skamme seg over. fett hår var ikke uglesett før 60 tallet og skjønnhetsindustrien kom med sjampo og det plutselig skulle se nyvasket ut til enhver tid.. man får fett hår fordi man vasker det mye, så må man vaske det enda mer.. genial business-ide i grunn 🙄 Litt fett hår burde ikke være en kilde til skam, selvom nyvasket og ikke-fett hår ser freshere ut da.. så er det mange som går rundt og ikke har vasket håret på et par dager selvom man har dusjet.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Du velger selv. Men jeg synes ikke fett har er fint, og ville vasket det hver dag hvis det ble så fort fett. Det gjorde jeg selv i mange år. Nå er jeg blitt eldre og har litt mindre fett hår/har sluttet å bry meg/ har funnet ut hvordan jeg styler det, så nå er det vaske annenhver dag og dag to går jeg med hestehale og har i tørrsjampo. Anonymkode: aac76...759 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Snakk med en dyktig frisør? Jeg har overproduksjon av talg, og det har blitt litt mer håndterlig etter råd fra min supre frisør. Pluss at det var greit å faktisk snakke med noen som har peiling. Har prøvd flere shampooer, men kommer alltid tilbake til denne: Prøver jeg meg på butikkshampoo blir det fort mye verre.. En gang jeg ikke hadde vært hos frisøren på veldig lenge, så spurte hun meg når jeg sist hadde vaska håret. I går svarte jeg..hun sa at viss hun skulle gjette, ut fra hvordan det så ut, lukta og kjentes - så hadde hun tippa 14 dager 😳 da fikk jeg en kur, og måtte vaske håret med noe spesielt hver dag i ganske lang tid (så lang tid det tok å fornye alle cellene i hodebunnen), etterpå en anbefalt shampoo. Det hjalp, heldigvis! Er noe dritt altså.. Anonymkode: d2647...964
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Glemte bildet 🙄 Anonymkode: d2647...964
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Hadde vasket håret hver dag og gjør det samme selv. Hvis jeg føler det blir litt fett, bruker jeg tørrshampo og setter håret opp i en hestehale! Anonymkode: 1dada...c71
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Lite tips dr.bronner castile soap, denne er egentlig ikke anbefalt fordi den har lav PH å er veldig hardt for håret. Men den fjerner fett å har du et tykt og fett hår så er ikke lav PH noe problem, billig er den å. jeg bruker også saltvannsspray og føner noe som gir volum til et ellers flatt hår der jeg får flass av alt annet Anonymkode: 4fd76...7d4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 Har du prøvd shampoo bar, istedenfor flytende shampoo? Du Kan kjøpe det på Normal blant annet. Jeg synes at håret ble reint på en annen måte. Et tips kan være å kjøpe en blamasspray til tuppene i tillegg for at det får litt mer fuktighet der. Og dersom du har for vane å bruke balsam i hodebunnen så slutt med det. Anonymkode: 0d2d7...350
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 For meg ble løsningen å kutte sjampo. Jeg bruker kun vann. Hodebunnen har funnet sin egen balanse og jeg har fått merkbart tykkere hår (slet med mye håravfall) i tillegg. Søker du på "no poo" så kanskje du finner noe som passer for deg - om du skulle ha lyst til å prøve det. JJeg bruker en shampoo børste i dusjen for å massere hodebunnen. Før jeg begynte med den så fikk jeg fortere fett hår over panna. Anonymkode: 986e7...aa0
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har samme problem, og skal prøve Nisim-sjampoen fra apoteket, den for fett hår. Har hørt den skal tørke ut og balansere hodebunnen. Anonymkode: a9268...20d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 Hmm, talg kommer innenfra. I stede for å bruke masse penger på hårprodukter, se på kostholdet ditt. Anonymkode: de9e6...856
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hmm, talg kommer innenfra. I stede for å bruke masse penger på hårprodukter, se på kostholdet ditt. Anonymkode: de9e6...856 FOR NOE VÅS Anonymkode: f250c...c17 2 2
tussi84 Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 er det noen vitaminer du mangler ts? har du tynt eller tykt hår? Min erfaring er at tynt hår gjerne ser fortere fett ut, spesielt om det er langt. Hårfargen kan også hjelpe. Mørkt hår ser gjerne fort mer fett ut enn lysere hår.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 Nei, jeg syns ikke det er noe å skamme seg over. Akkurat som at kviser ikke er noe å skamme seg over. Du velger ikke selv å få fett hår. Og ikke alle kan vaske håret sitt daglig. Jeg er en av dem, og om folk ser ned på meg av den grunn så er det deres problem, ikke mitt For meg har det fungert å vaske sjeldnere og sjeldnere, men jeg brukte to år på å gå fra å vaske annenhver dag til en gang i uka. Nå er det fett fra dag 5-7, og det lever jeg greit med. Anonymkode: a50bd...8c5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 Er det silikon i sjampoen du bruker? Jeg merket at håret virket fett med en gang for noen år siden, og da brukte jeg rensesjampo og har siden passet på at jeg bare bruker sjampoer uten silikon. Da forsvant problemet. Anonymkode: 88f60...5dd
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 Vifte skrev (3 timer siden): Vask håret hver dag. Jeg skjønner ikke greia?! Håret mitt blir også fort fett. Derfor må jeg vaske det hver dag. Folk med fett hår fremstår som uhygieniske Jeg har hørt at det ikke er sunt å vaske det hver dag fordi det tørker ut håret, så jeg tror jeg holder meg til annenhver dag… Anonymkode: 444bf...af3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 Tørrshampo i krisetider. Anonymkode: b4012...629
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har hørt at det ikke er sunt å vaske det hver dag fordi det tørker ut håret, så jeg tror jeg holder meg til annenhver dag… Anonymkode: 444bf...af3 🙄 Anonymkode: 1b715...11b 3
Gjest hellokitty Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 Annenhver dag er altfor ofte. Prøv å la det gå tre dager mellom. https://forskning.no/hygiene-menneskekroppen-hud/spor-en-forsker-sa-ofte-bor-du-vaske-haret/495615 https://www.minmote.no/skjoennhet/haar/a/9EAOy9/slik-unngaar-du-fett-haar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå