AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #41 Del Skrevet 11. februar 2022 Ser på min bonusmor som min egen mor, hun har tatt meg inn I familien og inkludert meg på lik linje som mine halvsøsken. Men jeg er ikke fan av slike dager men sier bare gratulerer og gir en klem🙂 det samme med min biologiske mor sier bare gratulerer. Noen ganger glemme jeg morsdagen Siden det er egentlig bare en tullete dag. Anonymkode: 62174...0ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #42 Del Skrevet 11. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ingenting. Hun er ikke moren min. Jeg gir gave til moren min på morsdagen. Stemor får gaver av sine biologiske barn. Anonymkode: 11e57...7a3 Hun gir sikkert ikke bursdagsgave eller oppmerksomhet til deg Heller da siden du mener du ikke er familien Hennes. Har du halvsøsken? Er det ikke tøft om de blir anerkjent men ikke du? Det hadde jeg syntes, har selv bonusmor selvom hun ikke er min biologiske, så er hun en stor del av familien. mine søskene er barna Hennes så hun er bonusmor, som har tatt vare på meg de dagene jeg har vært oss min far. Om man ikke klarer og si gratulerer til sin bonusmor bare Fordi hun ikke har født deg så er vel ikke fostermødre of adoptivmødre mødre heller🤷🏻♀️ Anonymkode: 62174...0ef 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #43 Del Skrevet 11. februar 2022 Noen stemødre er fantastiske og burde få en fin oppmerksomhet. Andre er idioter som burde få en hjerne å fylle det tomme topplokket sitt med. Anonymkode: 987ca...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #44 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og du er Heller ikke familien Hennes. Anonymkode: 62174...0ef Har ikke sagt det heller Anonymkode: 6f7d3...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #45 Del Skrevet 11. februar 2022 Ingenting, men nå er stemoren min 5 år yngre en meg da 😅 Pleide kjøpe til den forrige stemoren min, men hun hadde jeg kjent sia jeg var barn. Anonymkode: e0c81...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 11. februar 2022 #46 Del Skrevet 11. februar 2022 Skriv et kort som beskriver alt du setter pris på med henne. Gode egenskaper, en situasjon som har gjort en forskjell for deg, hva du føler etc. Får hun det kommer hun aldri å huske gaven du kjøpte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #47 Del Skrevet 11. februar 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke sagt det heller Anonymkode: 6f7d3...832 Bitter to mutch.. jobb med livet så blir det bedre. Anonymkode: 62174...0ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #48 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Bitter to mutch.. jobb med livet så blir det bedre. Anonymkode: 62174...0ef Jobb med engelsken hvis du har intensjon å bruke språket. Så blir det bedre. Anonymkode: 987ca...9f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #49 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om du aldri noensinne har sett (eller hørt om?) en god stemor, kan det være dine krav til stemødre som er litt høye? Det kan da umulig være slik at alle gjengifte menn du noensinne har hørt om har falt for onde mennesker? Anonymkode: cf5f9...939 Så min stemor har behandlet meg som dritt hele barndommen min, mye forskjellsbehandling, tatt tingene mine for å gi de til mine søsken og mye annen dritt.. hun har ikke klart å legge skjul på at hun skulle ønske jeg ikke fantes, skikkelig kjerring, min far har aldri betalt ett øre for meg for alle pengene går til henne, aldri dukket opp til et eneste stevne eller foreldremøte..typisk tøffel som hiver sine gamle barn i søpla med engang han får ny familie. Man skulle tro man kunne fått et bedre forhold når hun kom inn i livet mitt da jeg var 3-4år, men jeg har utelukkende dårlige minner med henne. Samme har jeg sett hos stemor til min samboer, venniner osv. Alle eksemplene på ting de har gjort er for lange til å liste opp hver eneste sak, men den røde tråden er at hvis det NOEN gang står mellom et stebarn og stemorens egne barn, da er det alltid deres egne barn som får god vilja, uansett situasjon. De bare klarer ikke å se objektivt på sakene.. og mange viser et ordentlig ønske om at stebarn ikke eksisterte, som min stemor. har aldri møtt noen som har snakket godt om en steforelder, og har aldri sett i virkeligheten noen som har et ordentlig mor/datter forhold med sin stemor. de få gangene jeg har sett det på tv har det vært snakk om stefedre som virkelig ser ut som de er glad i barna på ordentlig. ( jeg hadde desverre en shitty stefar også, som fysisk mishandlet meg.. så har ikke noe til overs for stefedre heller) Men i virkeligheten har jeg kun sett stemødre som, at best, tolererer at stebarna eksisterer. Trådene her inne har bare bekreftet det jeg har sett også.. stemødre som nærmest klager over at stebarn tørr å puste.. virker derimot som stemødre uten barn selv (som ikke får barn senere heller) er bedre. Jeg tror rett og slett det bare ikke funker fordi morsinstinktet gjør dem uegnet til å behandle barna likt, noen er jo også sjalu på at mannen har hatt en tidligere familie, and it shows. Så hvis du vil kalle det å bare ønske å bli behandler på lik linje med resten av barna «høy standard», javel.. deg om det. Jeg tenker de som ikke klarer det engang kanskje burde holde seg til barnløse menn. Man vet på forhånd hva man går inn i når man dater en mann med barn.. barna først. Anonymkode: 524d1...903 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #50 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 16.13): Hvordan viser du stemor oppmerksomhet på morsdagen? 😊 Anonymkode: cf5f9...939 gir kun min mamma, det er stemor enig i, hun får jo av sine biologiske + felles barna Anonymkode: 3aa5e...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #51 Del Skrevet 11. februar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Jobb med engelsken hvis du har intensjon å bruke språket. Så blir det bedre. Anonymkode: 987ca...9f2 Jobb med deg selv du 🤪 Anonymkode: 62174...0ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #52 Del Skrevet 11. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Så min stemor har behandlet meg som dritt hele barndommen min, mye forskjellsbehandling, tatt tingene mine for å gi de til mine søsken og mye annen dritt.. hun har ikke klart å legge skjul på at hun skulle ønske jeg ikke fantes, skikkelig kjerring, min far har aldri betalt ett øre for meg for alle pengene går til henne, aldri dukket opp til et eneste stevne eller foreldremøte..typisk tøffel som hiver sine gamle barn i søpla med engang han får ny familie. Man skulle tro man kunne fått et bedre forhold når hun kom inn i livet mitt da jeg var 3-4år, men jeg har utelukkende dårlige minner med henne. Samme har jeg sett hos stemor til min samboer, venniner osv. Alle eksemplene på ting de har gjort er for lange til å liste opp hver eneste sak, men den røde tråden er at hvis det NOEN gang står mellom et stebarn og stemorens egne barn, da er det alltid deres egne barn som får god vilja, uansett situasjon. De bare klarer ikke å se objektivt på sakene.. og mange viser et ordentlig ønske om at stebarn ikke eksisterte, som min stemor. har aldri møtt noen som har snakket godt om en steforelder, og har aldri sett i virkeligheten noen som har et ordentlig mor/datter forhold med sin stemor. de få gangene jeg har sett det på tv har det vært snakk om stefedre som virkelig ser ut som de er glad i barna på ordentlig. ( jeg hadde desverre en shitty stefar også, som fysisk mishandlet meg.. så har ikke noe til overs for stefedre heller) Men i virkeligheten har jeg kun sett stemødre som, at best, tolererer at stebarna eksisterer. Trådene her inne har bare bekreftet det jeg har sett også.. stemødre som nærmest klager over at stebarn tørr å puste.. virker derimot som stemødre uten barn selv (som ikke får barn senere heller) er bedre. Jeg tror rett og slett det bare ikke funker fordi morsinstinktet gjør dem uegnet til å behandle barna likt, noen er jo også sjalu på at mannen har hatt en tidligere familie, and it shows. Så hvis du vil kalle det å bare ønske å bli behandler på lik linje med resten av barna «høy standard», javel.. deg om det. Jeg tenker de som ikke klarer det engang kanskje burde holde seg til barnløse menn. Man vet på forhånd hva man går inn i når man dater en mann med barn.. barna først. Anonymkode: 524d1...903 Oisann. Så vondt du må ha hatt det i oppveksten 💔 Håper du får hjelp til å bearbeide dette ❤️ Husk, selv om du har hatt en dårlig opplevelse med dine steforeldre, betyr ikke det at alle kvinner som blir forelsket i en mann som allerede er pappa onde. Jeg kjenner mange som både er og har stemødre. Jeg kan si at en mer utakknemlig og altoppofrende oppgave kan jeg ikke forestille meg. De fleste gir virkelig alt, og så opplever de gjerne å få slike tirader om all sin iboende ondskap. Jeg er oppriktig lei meg for at du har hatt det vondt. Men denne bitterheten mot alle steforeldre skaper bare fordommer som gjør rollen vanskeligere. Så sånn sett er du med på "smitte" andre med din egen elendighet. Anonymkode: cf5f9...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 11. februar 2022 #53 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 15.13): Hvordan viser du stemor oppmerksomhet på morsdagen? 😊 Anonymkode: cf5f9...939 Jeg har hørt at både blåsyre og stryknin er populært i den sammenheng. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #54 Del Skrevet 11. februar 2022 Gir ikke noe til min stemor. Vi har ikke noe forhold. Min stefar får gave på farsdag, men ikke min far. Gir til de som faktisk viser at de bryr. Anonymkode: 07f8f...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #55 Del Skrevet 11. februar 2022 7 minutter siden, Michaelhe said: Jeg har hørt at både blåsyre og stryknin er populært i den sammenheng. Ja, la oss drepe en kvinnene som lager mat, rydder, vasker for oss og gir oss omsorg. Lol, så utrolig original og morsom spøk! 🙄 Anonymkode: cf5f9...939 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 11. februar 2022 #56 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, la oss drepe en kvinnene som lager mat, rydder, vasker for oss og gir oss omsorg. Lol, så utrolig original og morsom spøk! 🙄 Anonymkode: cf5f9...939 Den onde stemoren er da en stereotyp vi alle kjenner fra eventyrene? Dette var bare en spøk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #57 Del Skrevet 11. februar 2022 Jeg verken gir til min stemor, eller får noe av stedatter, og det er helt greit💕 Anonymkode: fe1ec...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #58 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2/10/2022 den 8.42): Samme kan jo stemor si når du har bursdag, hun er jo ikke din mor, hvorfor gidde kaste vekk penger på deg? Anonymkode: e0298...dfd Det er stooooor forskjell på en bursdag og en morsdag (og farsdag)! En mors/farsdag kan jo ikke sammenlignes med en bursdag! Anonymkode: d3dfa...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #59 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 12.52): Leit å høre dere opplever dårlige relasjoner. Men med innstillingen at hun ikke er familie, håper jeg dere ikke forventer noe tilbake heller? Verken julegaver, bursdagsgaver, at hun laget mat til dere som barn, tok hensyn til dere i livsvalg og ellers fikk mye av "arbeidet" mødre får? Anonymkode: cf5f9...939 Ikke nødvendigvis en dårlig relasjon, men hun er ingen morsfigur og aldri ønsket å være det. Gave får jeg av pappa, han skriver også på hennes navn og det samme gjør jeg til jul for de to. Morsdag er fortsatt for mamma. Anonymkode: 9f03b...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #60 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 10.56): Finnes det stemødre som gir egne gaver til sine voksne stebarn? Anonymkode: 9f03b...b7f Jeg gjør. Jeg er attpåtil ikke gift med faren deres lenger. Anonymkode: f4b04...c19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå