AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #21 Skrevet 10. februar 2022 Aldri gitt stemor en gave på morsdagen. Hun er pappas kjæreste, men har aldri hatt en morsrolle ovenfor meg. Anonymkode: 2fb76...f15 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #22 Skrevet 10. februar 2022 Feirer ikke morsdag, men sender en sms til min mor. Anonymkode: 34780...d7c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #23 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes det stemødre som gir egne gaver til sine voksne stebarn? Anonymkode: 9f03b...b7f Jeg gjør det😊 og gjerne ofte mer gjennomtenkte gaver enn far gir. Jeg kjøper ofte ting de interesserer seg for mens far gir som regel penger😊 Men morsdagsgave/oppmerksomhet får jeg fra mine barn og så hjelper vi stebarna å kjøpe/lage til sin mor😊 Anonymkode: 83196...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #24 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samme kan jo stemor si når du har bursdag, hun er jo ikke din mor, hvorfor gidde kaste vekk penger på deg? Anonymkode: e0298...dfd Har aldri fått gave fra stemor. Plager meg ikke akkurat. Hun er ikke min familie Anonymkode: 6f7d3...832 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #25 Skrevet 10. februar 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Ingenting. Hun er ikke min mor Anonymkode: 5f2bc...64e 13 hours ago, AnonymBruker said: Ingenting siden hun ikke er moren min, men vi har absolutt et godt forhold altså. Gratulerer pappa med farsdag da. Anonymkode: e6c02...7a5 15 hours ago, AnonymBruker said: Min stemor er ikke noe å gi gave til. Aldri vært noe som kan ligne en mor. Anonymkode: 6f7d3...832 1 hour ago, AnonymBruker said: Samboer til far får ingen oppmerksomhet på morsdagen. Morsdagen er for mamma. Anonymkode: 9f03b...b7f Leit å høre dere opplever dårlige relasjoner. Men med innstillingen at hun ikke er familie, håper jeg dere ikke forventer noe tilbake heller? Verken julegaver, bursdagsgaver, at hun laget mat til dere som barn, tok hensyn til dere i livsvalg og ellers fikk mye av "arbeidet" mødre får? Anonymkode: cf5f9...939 2 2
Gjest Jon Are Skrevet 10. februar 2022 #26 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samboer til far får ingen oppmerksomhet på morsdagen. Morsdagen er for mamma. Anonymkode: 9f03b...b7f Det er helt riktig og flott tenkt. Mine stebarn får heller ingen store gaver eller arv etter meg. Det går til min biologiske familie. Selvfølgelig skal det være sånn. Blod er tykkere enn vann.
skreppamedleppa Skrevet 10. februar 2022 #27 Skrevet 10. februar 2022 Jon Are skrev (23 minutter siden): Det er helt riktig og flott tenkt. Mine stebarn får heller ingen store gaver eller arv etter meg. Det går til min biologiske familie. Selvfølgelig skal det være sånn. Blod er tykkere enn vann. Og av og til er paktens blod tykkere enn livmorens vann😉 Her må vær og en finne ut hva som er rett for seg tenker jeg. For noen har ikke biologiske foreldre i livet, noen har dysfunksjonell familieforhold, noen har fosterforeldre, noen har en helt annen flokk de omtaler som sin familie enn aeveblod og da er det riktig for de. For noen igjen er den firkanta boksen de kaller familie utrolig firkanta og veldig ubøyelig og det er rett for de... Jeg tror ikke det ene er mer rett enn det andre, for noen kan en stemor være mer mor og ha en tettere tilknytning til barn enn en biologisk mor. Det finnes uendelige mange flere fasitsvar på en familie her i samfunnet enn blodsbånd alla "mor, far og barn". 2 2
Gjest Jon Are Skrevet 10. februar 2022 #28 Skrevet 10. februar 2022 skreppamedleppa skrev (3 minutter siden): Og av og til er paktens blod tykkere enn livmorens vann😉 Her må vær og en finne ut hva som er rett for seg tenker jeg. For noen har ikke biologiske foreldre i livet, noen har dysfunksjonell familieforhold, noen har fosterforeldre, noen har en helt annen flokk de omtaler som sin familie enn aeveblod og da er det riktig for de. For noen igjen er den firkanta boksen de kaller familie utrolig firkanta og veldig ubøyelig og det er rett for de... Jeg tror ikke det ene er mer rett enn det andre, for noen kan en stemor være mer mor og ha en tettere tilknytning til barn enn en biologisk mor. Det finnes uendelige mange flere fasitsvar på en familie her i samfunnet enn blodsbånd alla "mor, far og barn". Selvfølgelig. Jeg snakker bare generelt her.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #29 Skrevet 10. februar 2022 Jeg har verdens beste stemor, og hun og min biologiske mor får samme oppmerksomhet på morsdagen. Jeg er voksen, stemor og min far er ikke lengre sammen. Hun er besta for mine barn, vi feirer jul sammen, og jeg gir gaver til henne og hun gir gaver til oss. Hun er familie, selvom det ikke er av blod. Og jeg er like glad i henne som jeg er i min mor. Anonymkode: 13288...90d 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #30 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Leit å høre dere opplever dårlige relasjoner. Men med innstillingen at hun ikke er familie, håper jeg dere ikke forventer noe tilbake heller? Verken julegaver, bursdagsgaver, at hun laget mat til dere som barn, tok hensyn til dere i livsvalg og ellers fikk mye av "arbeidet" mødre får? Anonymkode: cf5f9...939 Nope. Forventer ingenting. Hun har faktisk ikke tilført livet mitt noe positivt. Anonymkode: 6f7d3...832 1
skreppamedleppa Skrevet 10. februar 2022 #31 Skrevet 10. februar 2022 Jon Are skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig. Jeg snakker bare generelt her. Jeg også snakker generelt.. Igjen hvordan noen ønsker å avgrense eller definere sine viktigste familiemedlemmer og morsrollen tror jeg har mer med hvordan morsrollen fylles fremfor nøyaktig hvem som har født et barn, men det er min definisjon, men det er også en definisjon jeg blant annet deler med ganske mange, f.eks adoptivbarn. Jeg tror vi er ganske enig altså, det er ikke det.. Men at noe er mer riktig og flott tenkt eller at blod er tykkere enn vann med tanke på en morsrolle blir litt snevert om en snakker generelt synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #32 Skrevet 11. februar 2022 Ingenting! bare tull hele "morsdagen" Anonymkode: dab41...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #33 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 21.05): Min stemor er ikke noe å gi gave til. Aldri vært noe som kan ligne en mor. Anonymkode: 6f7d3...832 AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 11.04): Ingen ting! Hun er ikke min mor, og hun behandler meg som dritt, så har ikke planer om å ofre henne en tanke en gang. Anonymkode: 8bf05...f64 AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 22.39): Min stemor er heldigvis ikke min stemor lengre. Hun kunne fått fingeren om hun absolutt skulle fått noe. Anonymkode: 0fa2f...b68 😂 jeg er med disse! Har aldri sett med egne øyne en god stemor. Har en fin svigermor da! Men stemor håper jeg brenner i helvete, når den dagen kommer. Anonymkode: 524d1...903
Tripptrapp1 Skrevet 11. februar 2022 #34 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 16.20): Absolutt ingenting! Mors- og farsdager er bare tull og kun for handelsstanden! Det sammen med valentinsdagen! Mamma får heller ikke noe oppmerksomhet, til nød en sms om hun hinter. Hun som startet tradisjonen med morsdag angret etter få år fordi hun så hvor mye handelsstanden brukte dagen! Hun prøvde å avvikle dagen men det gikk dessverre ikke... Anonymkode: d3dfa...c50 For min del så er det i alle fall ikke en stor kostnad å kjøpe en blomsterbukett eller en annen liten oppmerksomhet og bake eller ordne en kake vi kan spise på morsdag/farsdag. Den totale økonomiske kostnaden for kalaset er kanskje 500kr, og det deler vi mellom oss søsken. I tillegg kommer kostnaden med å måtte omgås familien min et par timer på en søndag. Skal jammen klare å stå i det også. Kostnadene med merkedager er hva man selv gjør det til. Jeg har i alle fall aldri følt på noe press til å brenne av tusenvis av kroner på morsdag/farsdag, og kjenner ingen andre som gjør det heller. Valentines feirer jeg ikke. Og for å svare TS: Jeg har ingen stemor, men hvis jeg hadde hatt det, og det var av den typen som har vært «reservemor» for meg, så hadde jeg sannsynligvis gitt henne akkurat den samme oppmerksomheten som min biologiske mor. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #35 Skrevet 11. februar 2022 Min stedatter er voksen nå, og bor langt unna. Får gaver til bursdag og jul, og noen ganger i året nydelige, lange, håndskrevne kort om hvor glad hun er i meg, og at hun setter stor pris på å ha meg i livet sitt. Men morsdagsgave har jeg aldri pleid å få, og det er helt i orden. Det syns jeg heller at hun skal gi til sin mor. Min stedatter og jeg har alltid hatt et nært og godt forhold. Anonymkode: de27a...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #36 Skrevet 11. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: 😂 jeg er med disse! Har aldri sett med egne øyne en god stemor. Har en fin svigermor da! Men stemor håper jeg brenner i helvete, når den dagen kommer. Anonymkode: 524d1...903 Om du aldri noensinne har sett (eller hørt om?) en god stemor, kan det være dine krav til stemødre som er litt høye? Det kan da umulig være slik at alle gjengifte menn du noensinne har hørt om har falt for onde mennesker? Anonymkode: cf5f9...939 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #37 Skrevet 11. februar 2022 On 2/10/2022 at 12:32 PM, AnonymBruker said: Har aldri fått gave fra stemor. Plager meg ikke akkurat. Hun er ikke min familie Anonymkode: 6f7d3...832 Og du er Heller ikke familien Hennes. Anonymkode: 62174...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #38 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 8.42): Samme kan jo stemor si når du har bursdag, hun er jo ikke din mor, hvorfor gidde kaste vekk penger på deg? Anonymkode: e0298...dfd Folk gir gjerne gaver til andre sin bursdag uten å ha foreldre-/barnrelasjon. Gir ikke du bursdagsgaver til andre enn til dine barn og foreldre? På morsdag og farsdag gir de fleste til sin mor og til sin far. Og ikke til andre som ikke er ens mor og far. Stemødre får vel morsdagsgaver fra egne barn? Anonymkode: 5f2bc...64e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #39 Skrevet 11. februar 2022 Aldri gitt stemor noe som helst. Hun er ikke min mor. Anonymkode: 5707f...f99
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #40 Skrevet 11. februar 2022 Ingenting. Hun er ikke moren min. Jeg gir gave til moren min på morsdagen. Stemor får gaver av sine biologiske barn. Anonymkode: 11e57...7a3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå