AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Ja, spørsmålet er vel i trådens tittel. Det er maleflekker som jeg vil fjerne - relativt gamle. Hva kan jeg bruke? Anonymkode: d5bf0...f75
Jordeboer Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Prøv med grønnsåpe. Rett fra flaska eller ispedd litt vann. La det virke ei stund, og gnukk. Funker på plast og metall som legges i grønnsåpe, om det virker på gulv har jeg ikke prøvd.
Snedig Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 Gamle malingsflekker pleier jeg å pirke av med neglene. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #4 Skrevet 10. februar 2022 Ekstremt forsiktig med neglelakkfjerner eller whitesprite. Så lite at det nesten ikke blir vått på q-tips, og superforsiktig slik at det ikke kommer helt igjennom til gulvet. Pirke resten med negler. Anonymkode: 0972e...b9e 1
SnuskeLuska Skrevet 10. februar 2022 #5 Skrevet 10. februar 2022 Det er vannbasert maling. Å gå på med neglelakkfjerner eller white sprit er fullstendig unødvendig! Bruk en klut med varmt vann og tørk til malingen løser seg opp, bruk negler til å pirke de vanskeligste flekkene. Universalkluter er også kjempefine å bruke. Det aller beste er å bruke wipes som håndverkere bruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå