Sommer2464 Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2022 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal vise respekt for de som tror verden ble skapt på 7 dager. Endret 9. februar 2022 av Sommer2464 7
qwerty123 Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Sommer2464 skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal vise respekt for de som tror verden ble skapt på 7 dager. 6 dagar, han vilade på den 7:e dagen 😜 8
kar90 Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Må du ha respekt for å kunne la folk få fred og ro. 11
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Synes det. Ha alle butikker søndagsåpne, få lov til å klippe gresset og hva annet som måtte passe. Anonymkode: 977c9...e5c 3
MorTil2 Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Ifølge lovverket er formålet: å verne om det gudstjenestelige liv og den alminnelige fred på helligdager og for å gi høytiden ro og verdighet, skal det være helligdagsfred i samsvar med reglene i denne lov. Jeg lurer på hvor mange som i det hele tatt går i kirken eller på annen måte ha behov for gudelig fred og ro på søndagene? Tror flertallet tenker at dette er en fridag hvor de endelig skal få tid til å gjøre det de ikke får tid til fra mandag til lørdag, og så kommer en lov fra 1995 og stopper dem. Ifølge loven kan ikke sportarrangement som krever at foreldre må stille før kl 13 tillates! Helt alvorlig, sammen med "Brustadbua" på 150 kvm, er det virkelig Ola Nordmann i et nøtteskall. 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 Er enig med TS, verden har gått videre siden helligdagsfreden ble vedtatt. Folk jobber til alle døgnets timer i forskjellige skiftordninger og da er det mange som faktisk må bruke søndager og helligdager for å få gjort ting, dessuten så burde ikke religion fortsatt ha denne typen innflytelse på folks liv i 2022. Denne typen religiøse lover og regler hører ikke hjemme i et moderne vestlig samfunn, det er nettopp denne holdningen til religion som gjør at så mange u-land og muslimske land fremdeles er på middelalderstadiet Anonymkode: 41d30...b98 6
Sommer2464 Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2022 qwerty123 skrev (7 minutter siden): 6 dagar, han vilade på den 7:e dagen 😜 Tik 1973 ble lørdag sett på som den syvende dagen på norske kalendere lurer på hvordan kristne forklarte at søndag var hviledag da.
Sommer2464 Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2022 MorTil2 skrev (2 minutter siden): Ifølge lovverket er formålet: å verne om det gudstjenestelige liv og den alminnelige fred på helligdager og for å gi høytiden ro og verdighet, skal det være helligdagsfred i samsvar med reglene i denne lov. Jeg lurer på hvor mange som i det hele tatt går i kirken eller på annen måte ha behov for gudelig fred og ro på søndagene? Tror flertallet tenker at dette er en fridag hvor de endelig skal få tid til å gjøre det de ikke får tid til fra mandag til lørdag, og så kommer en lov fra 1995 og stopper dem. Ifølge loven kan ikke sportarrangement som krever at foreldre må stille før kl 13 tillates! Helt alvorlig, sammen med "Brustadbua" på 150 kvm, er det virkelig Ola Nordmann i et nøtteskall. Nei ikke akkurat så mange som går i kirken den norske kirke har dørgende kjedelige gudstjenester det vet alle.
MorTil2 Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 kar90 skrev (8 minutter siden): Må du ha respekt for å kunne la folk få fred og ro. Forstyrrer jeg virkelig andres gudelige fred og ro om jeg handler melk og brød i en normalt størrelses Rema 1000 på en søndag? Jeg kan tenke meg andre ting som er langt mer respektløst. 6
kar90 Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 MorTil2 skrev (1 minutt siden): Forstyrrer jeg virkelig andres gudelige fred og ro om jeg handler melk og brød i en normalt størrelses Rema 1000 på en søndag? Jeg kan tenke meg andre ting som er langt mer respektløst. Selvfølgelig gjør du det. Noen må jo stå i butikken å betjene det. 7 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 Så mye stress og oppgaver som må gjøres ellers i hverdagene, så er søndager en fin dag å slappe av på. Da vet man at alt er stengt, og ingenting kan gjøres den dagen! Elsker søndager! Anonymkode: 0efb8...27c 12 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 Sommer2464 skrev (18 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal vise respekt for de som tror verden ble skapt på 7 dager. Men de som tror kongedømme har noe for seg i det 21. århundre, de skal respekteres...? Anonymkode: a81d8...ee8 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så mye stress og oppgaver som må gjøres ellers i hverdagene, så er søndager en fin dag å slappe av på. Da vet man at alt er stengt, og ingenting kan gjøres den dagen! Elsker søndager! Anonymkode: 0efb8...27c Helt enig med deg! Og bra alle kan ha i alle fall 1 fridag! Også de som jobber på butikk! Anonymkode: a81d8...ee8 6 3
MorTil2 Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 kar90 skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig gjør du det. Noen må jo stå i butikken å betjene det. Men da er det jo ganske forstyrrende for drosjesjåføren, ansatte på bensinstasjoner, ansatte på hagesentre, ansatte i politi-, brannvesen og helsevesen, renholdsarbeidere, ansatte i firma med 24/7 utrykningstjeneste osv at de må jobbe på søndager og? Eller er de som jobber i matbutikker særlig sarte, gudstroende mennesker med ekstra behov for beskyttelse mot slikt som arbeid på en søndag? 7
MorTil2 Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så mye stress og oppgaver som må gjøres ellers i hverdagene, så er søndager en fin dag å slappe av på. Da vet man at alt er stengt, og ingenting kan gjøres den dagen! Elsker søndager! Anonymkode: 0efb8...27c Men du må ikke gå i butikken, bare fordi den er åpen. 4
kar90 Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 MorTil2 skrev (1 minutt siden): Men da er det jo ganske forstyrrende for drosjesjåføren, ansatte på bensinstasjoner, ansatte på hagesentre, ansatte i politi-, brannvesen og helsevesen, renholdsarbeidere, ansatte i firma med 24/7 utrykningstjeneste osv at de må jobbe på søndager og? Eller er de som jobber i matbutikker særlig sarte, gudstroende mennesker med ekstra behov for beskyttelse mot slikt som arbeid på en søndag? Nå er dette samfunnskritiske jobber. Det er ikke dagligvarehandelen. Kjøp brødet ditt på lørdag du, Karen. 6 2
Sommer2464 Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #20 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men de som tror kongedømme har noe for seg i det 21. århundre, de skal respekteres...? Anonymkode: a81d8...ee8 Bla bla bla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå