AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Jeg må dessverre si at jeg er en storrøyker. Når jeg var gravid med min første datter så klarte jeg å trappe ned og også slutte litt. Er nå gravid med nr 2 og kjenner at nå klarer jeg ikke å slutte, men røyker som vanlig. Tenker det vil gå bra, Mamma kjederøyket gjennom hele graviditetene til meg og min 2 søstre og vi har ikke fått noen skavanker av det. Synes ikke veldig at jeg er gravid ennå, men jeg gruer meg til det gjør det. Er redd for stygge blikk og kommentarer. Hva tenker dere når dere ser gravide røyker? Sier dere noe til dem? Anonymkode: 5447b...e8f 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Sier ikke noe, men tenker mitt. Stakkars den lille som har en så egoistisk mor.
Populært innlegg hufsa87 Skrevet 9. februar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 9. februar 2022 Jeg tenker at det er ganske så sykt at du er mer redd kommentarer på røykingen, enn hva røyking i svangerskapet påfører ungen! 155 9
Minime94 Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 "Tenker det vil gå bra". Altså. Selv om det gikk bra med dere så er det ikke gitt at det går bra neste gang. Det er en STOR sjans å ta å ikke i allefall prøve å trappe ned så mye du klarer. 20
esk Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Her er det bare for deg å ta seg sammen. Du er egoistisk og det du gjør fortjener faktisk noen blikk og kommentarer. 35
Anonymbruker*** Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Tror jeg aldri har sett en kvinne med synlig gravidmage røyke. Det er veldig lite gunstig både for deg og barnet. Hva med å prøve noen former for nikotin erstatning? Kontakt lege eller røykestopp viss du trenger veiledning. Barnet i magen bør motivasjon nok til å i alle fall prøve. I det minste kutt ned nok til at du ikke røyker når du er ute blant folk. Da får du brukt skammen du føler til noe konstruktivt. 11
Gjest loveli Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Til TS, bare slutt å røyk. Du er ikke klar for å bli mor hvis du ikke klarer å slutte å røyke
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Du bør ikke røyke offentlig. Det ser grusomt ut. Anonymkode: da60a...603 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 Du vet sikkert at du egentlig bør prøve å trappe ned, om du ikke greier å slutte helt. Det vil kanskje gå bra med barnet, men det er likevel ikke sikkert. Men jeg ville ikke røyket offentlig når magen vises. Da kommer du nok til å få både blikk og kommentarer. Du viser omverdenen at du bryr deg mer om deg selv og røyken, enn barnets helse. Har du gått i dybden på hva som skjer med fosteret mens du tenner en røyk? Jeg røykte selv før jeg ble gravid, og det tok litt tid før jeg sluttet. Men det å lese, og se videoer, av hva som skjedde i magen mens jeg tok den røyken, hjalp veldig. Du burde virkelig prøve å kutte ned, for barnets del, men om du ikke greier det bør du hvertfall gjøre det i skjul! Anonymkode: 88fe9...ca5 8 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 Populært innlegg #10 Skrevet 9. februar 2022 Haha det sier min mor også. "ingen av dere tok skade av at jeg røykte i svangerskapet". 3 av 5 barn har astma og 1 har atopisk eksem fra helvete Anonymkode: 6482b...adf 70 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 Sier ingenting, men tenker mitt. Det er virkelig toppen av egoisme og jeg synes faktisk det er barnevernmateriale. Anonymkode: 2abd1...a3e 18
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha det sier min mor også. "ingen av dere tok skade av at jeg røykte i svangerskapet". 3 av 5 barn har astma og 1 har atopisk eksem fra helvete Anonymkode: 6482b...adf Oi, tror du det med eksem har sammenheng? Mamma røykte også, 3 av 4 har eksem. Den siste astma. Astmaen har jeg alltid tenkt er pga røykingen, men visste ikke ang eksemen! Anonymkode: 1ff9a...632 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 Hvis jeg kjente deg godt ville jeg sagt noe. Må si jeg synes det er ganske forferdelig at du ikke kutter røyken og merker jeg har rimelig heftige fordommer mot deg bare basert på den ene opplysningen om deg. Anonymkode: e7660...7d3 22
Majer Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 (endret) Det største problemet med barn av røykere er at de har vanskeligheter for å gjøre endringer selv. Leser man litt om epigenetikk vil man se at ting som dørstokkmila er mye høyere for de gjennom hele livet. De klarer rett og slett ikke å slå av og på gener på samme måte som andre. Det kan gjøre at de ikke klarer å spise sunt eller bli kvitt kreft. Endret 9. februar 2022 av Majer 10 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 Er sikkert ikke svaret du vil høre, men jeg må svare ærlig, og jeg synes det ser helt forferdelig ut hvis gravide røyker. Har aldri sett noen med gravidmage røyke. Det går jo ofte bra, men jeg ville aldri ha tatt sjansen. Har du virkelig prøvd alt du kan for å slutte/trappe ned? Jeg ville ikke ha gått bort til noen som stod og røykte og bedt de skjerpe seg. Jeg er feig. Anonymkode: 1437d...581 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 Du vet at det du gjør er galt, og vet det skader babyen. Men du velger å fortsette og skaper deg en illusjon om det går så fint atte. Kognitiv dissonans kaller man dette. Vet du ikke hva det er? Google it! Du kan like greit ta deg et glass vin hver dag også med den holdningen. Anonymkode: 7bcf4...014 13
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 Majer skrev (Akkurat nå): Det største problemet med barn av røykere er at de har vanskeligheter for å gjøre endringer selv. Leser man litt om epigenetikk vil man se at ting som dørstokkmila er mye høyere for de gjennom hele livet. For noe tøys, dette er virkelig IKKE det største problemet med at Ts røyker i svangerskapet! Anonymkode: 7717b...c9d 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 Du er redd for kommentarer men ikke for helsen til babyen din. Okei. Litt usikker på om det finnes en sortere nyanse av egoisme. Anonymkode: 38799...c7e 13
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oi, tror du det med eksem har sammenheng? Mamma røykte også, 3 av 4 har eksem. Den siste astma. Astmaen har jeg alltid tenkt er pga røykingen, men visste ikke ang eksemen! Anonymkode: 1ff9a...632 Ja, det har en økt sammenheng https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9092740/ Anonymkode: 24c93...bec 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 Mamma røyket under 3 av 4 graviditeter, alle mine søsken har alvorlig astma. Jeg har ikke og er siste i rekka, det svangerskapet hun ikke røyket. Tenker det sier sitt! Anonymkode: 7123f...bbc 19 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå