AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Del Skrevet 9. februar 2022 Hei, jeg er en 18-åring som vil gjerne inn på studie arbeids og organisasjonspsykologi. Snittet er ganske høyt så jeg er ikke sikker på om jeg kommer inn. Lurer derfor på om det finnes andre metoder, der jeg kan oppnå den samme kompetansen. At jeg tar en bachelor i psykologi og bygger på en master innenfor arbeids og organisasjonspsykologi? Noen som vet? Det jeg har lyst til å bli er HR- mananger. Noen som har litt å si om dette yrket? Om det er andre måter jeg kan få en utdannelse som gjør at jeg kvalifiserer meg som det? Vist det er noen her som har litt peiling hva arbeidsdagen går ut på blir jeg glad om dere vil dele det :) Finner ikke så altfor mye fakta på nettet om det. Anonymkode: 8c0ef...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, jeg er en 18-åring som vil gjerne inn på studie arbeids og organisasjonspsykologi. Snittet er ganske høyt så jeg er ikke sikker på om jeg kommer inn. Lurer derfor på om det finnes andre metoder, der jeg kan oppnå den samme kompetansen. At jeg tar en bachelor i psykologi og bygger på en master innenfor arbeids og organisasjonspsykologi? Noen som vet? Det jeg har lyst til å bli er HR- mananger. Noen som har litt å si om dette yrket? Om det er andre måter jeg kan få en utdannelse som gjør at jeg kvalifiserer meg som det? Vist det er noen her som har litt peiling hva arbeidsdagen går ut på blir jeg glad om dere vil dele det Finner ikke så altfor mye fakta på nettet om det. Anonymkode: 8c0ef...4fe Du kan jo ta en bachelor i HR og personalledelse, det har ikke så veldig høyt snitt og du kan også studere det på privatskole som Høyskolen Kristiania. Etter det kan du bygge på med masteren du ønsker å ta Anonymkode: ebddd...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo ta en bachelor i HR og personalledelse, det har ikke så veldig høyt snitt og du kan også studere det på privatskole som Høyskolen Kristiania. Etter det kan du bygge på med masteren du ønsker å ta Anonymkode: ebddd...8e0 Høyskolen Kristiania ville jeg ikke ha anbefalt noen å studere ved. 🤔 Du kan også ta en bachelor i økonomi og administrasjon, før du tar en master i ledelse og organisasjonspsykologi. Anonymkode: fe5b6...829 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #4 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du kan jo ta en bachelor i HR og personalledelse, det har ikke så veldig høyt snitt og du kan også studere det på privatskole som Høyskolen Kristiania. Etter det kan du bygge på med masteren du ønsker å ta Anonymkode: ebddd...8e0 Dessverre har jeg ikke råd til det. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Høyskolen Kristiania ville jeg ikke ha anbefalt noen å studere ved. 🤔 Du kan også ta en bachelor i økonomi og administrasjon, før du tar en master i ledelse og organisasjonspsykologi. Anonymkode: fe5b6...829 Jeg har gode nok karakterer til økonomi/admin men matte er det faget jeg er svakest i. Fikk 2 i p-matte!! Jeg regner med at det blir veldig vanskelig, jeg husker knapt en brøk engang, skjønner meg ikke på kalkulatorer engang :( TS Anonymkode: 8c0ef...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #5 Del Skrevet 10. februar 2022 Søskenbarnet mitt tar HR-studie på BI. Hun er ikke så glad i mattematikk, og trives godt på BI. Det er jo dyrt da👀 Anonymkode: b81c5...12e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #6 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dessverre har jeg ikke råd til det. Jeg har gode nok karakterer til økonomi/admin men matte er det faget jeg er svakest i. Fikk 2 i p-matte!! Jeg regner med at det blir veldig vanskelig, jeg husker knapt en brøk engang, skjønner meg ikke på kalkulatorer engang TS Anonymkode: 8c0ef...4fe Du må gjennom noen form for matte uansett hvor du velger å studere HR. Du kan begynne å forberede deg nå slik at det blir lettere på sikt. Anonymkode: cbda5...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må gjennom noen form for matte uansett hvor du velger å studere HR. Du kan begynne å forberede deg nå slik at det blir lettere på sikt. Anonymkode: cbda5...f30 Sant det men da er det bedre at jeg studerer noe innenfor markedsføring. Økonomi og administrasjon er jo ren økonomiutdannelse med avansert matte, jeg kommer til å slite TS Anonymkode: 8c0ef...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasse Nøff Skrevet 10. februar 2022 #8 Del Skrevet 10. februar 2022 Det er Universitet i Bergen du vil, ikke sant? Da tror jeg du har en mulighet ved å også søke årsstudium i psykologi. Det har de samme (eller nesten) fagene som første året på arbeids- og organisasjonspsykologi. Du må muligens søke om å komme inn på bacheloren året etter, men da med tilleggspoeng, og så kan du få fagene innpasset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #9 Del Skrevet 10. februar 2022 Vår HR sjef har en master i organisasjon og ledelse. Anonymkode: 41735...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #10 Del Skrevet 10. februar 2022 Virker som bachelorprogrammene Human Resource Management (HRM) ved Nord Universitet, og Ledelse, innovasjon og marked ved UiT kan være relevante? Anbefaler og se litt på ledige stillinger innenfor yrket du ønsker, og se hvilke kvalifikasjonskrav de har. Ofte listes det opp arbeidsoppgaver også, så da får du et lite innblikk i hva det går ut på. 😊 Anonymkode: dadff...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #11 Del Skrevet 11. februar 2022 Du blir ikke HR Manager uten erfaring. Ta en utdannelse innen HR og skaff deg erfaring innen HR. Kan garantere at fin første HR jobb ikke er HR manager, selv med master. i vår HR avdeling er vi seks stykker med master og minst 5 års erfaring innen HR som ikke er HR-Manager. Du burde jobbe med matte, for du vil trenge kvantitative metoder i utdannelsen din. HR analyser og IT-ferdigheter blir også mer og mer viktig i HR stillinger. Anonymkode: 9d392...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #12 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg har en bachelor i HR- og personalledelse. Vi hadde en del mattefag som bedriftsøkonomi og statistikk. Jeg synes det var tungt å komme igjennom og det er som regel mye pensum en skal lære på kort tid. Anonymkode: 37463...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #13 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du blir ikke HR Manager uten erfaring. Ta en utdannelse innen HR og skaff deg erfaring innen HR. Kan garantere at fin første HR jobb ikke er HR manager, selv med master. i vår HR avdeling er vi seks stykker med master og minst 5 års erfaring innen HR som ikke er HR-Manager. Du burde jobbe med matte, for du vil trenge kvantitative metoder i utdannelsen din. HR analyser og IT-ferdigheter blir også mer og mer viktig i HR stillinger. Anonymkode: 9d392...f6e Dette. Ta heller en bachelor og kom deg i jobb fortest mulig, og ta heller en master på deltid senere. Å ha vært en del av arbeidslivet er helt nødvendig for å forstå det. Jeg vil også si at erfaring som leder er viktig for å være en troverdig sparringspartner for ledere. Anonymkode: 27cfe...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå