Gå til innhold

Utdannelse til HR- manager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 18-åring som vil gjerne inn på studie arbeids og organisasjonspsykologi. Snittet er ganske høyt så jeg er ikke sikker på om jeg kommer inn. Lurer derfor på om det finnes andre metoder, der jeg kan oppnå den samme kompetansen. At jeg tar en bachelor i psykologi og bygger på en master innenfor arbeids og organisasjonspsykologi?

Noen som vet?

Det jeg har lyst til å bli er HR- mananger.  Noen som har litt å si om dette yrket? Om det er andre måter jeg kan få en utdannelse som gjør at jeg kvalifiserer meg som det?

Vist det er noen her som har litt peiling hva arbeidsdagen går ut på blir jeg glad om dere vil dele det :) Finner ikke så altfor mye fakta på nettet om det.

Anonymkode: 8c0ef...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, jeg er en 18-åring som vil gjerne inn på studie arbeids og organisasjonspsykologi. Snittet er ganske høyt så jeg er ikke sikker på om jeg kommer inn. Lurer derfor på om det finnes andre metoder, der jeg kan oppnå den samme kompetansen. At jeg tar en bachelor i psykologi og bygger på en master innenfor arbeids og organisasjonspsykologi?

Noen som vet?

Det jeg har lyst til å bli er HR- mananger.  Noen som har litt å si om dette yrket? Om det er andre måter jeg kan få en utdannelse som gjør at jeg kvalifiserer meg som det?

Vist det er noen her som har litt peiling hva arbeidsdagen går ut på blir jeg glad om dere vil dele det :)Finner ikke så altfor mye fakta på nettet om det.

Du kan jo ta en bachelor i HR og personalledelse, det har ikke så veldig høyt snitt og du kan også studere det på privatskole som Høyskolen Kristiania. Etter det kan du bygge på med masteren du ønsker å ta 

Anonymkode: ebddd...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo ta en bachelor i HR og personalledelse, det har ikke så veldig høyt snitt og du kan også studere det på privatskole som Høyskolen Kristiania. Etter det kan du bygge på med masteren du ønsker å ta 

Høyskolen Kristiania ville jeg ikke ha anbefalt noen å studere ved. 🤔

Du kan også ta en bachelor i økonomi og administrasjon, før du tar en master i ledelse og organisasjonspsykologi. 

Anonymkode: fe5b6...829

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dessverre har jeg ikke råd til det. 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Høyskolen Kristiania ville jeg ikke ha anbefalt noen å studere ved. 🤔

Du kan også ta en bachelor i økonomi og administrasjon, før du tar en master i ledelse og organisasjonspsykologi. 

Anonymkode: fe5b6...829

Jeg har gode nok karakterer til økonomi/admin men matte er det faget jeg er svakest i. Fikk 2 i p-matte!! Jeg regner med at det blir veldig vanskelig, jeg husker knapt en brøk engang, skjønner meg ikke på kalkulatorer engang :( 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet mitt tar HR-studie på BI. Hun er ikke så glad i mattematikk, og trives godt på BI. Det er jo dyrt da👀

Anonymkode: b81c5...12e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har jeg ikke råd til det. 

Jeg har gode nok karakterer til økonomi/admin men matte er det faget jeg er svakest i. Fikk 2 i p-matte!! Jeg regner med at det blir veldig vanskelig, jeg husker knapt en brøk engang, skjønner meg ikke på kalkulatorer engang :(

TS

Du må gjennom noen form for matte uansett hvor du velger å studere HR. Du kan begynne å forberede deg nå slik at det blir lettere på sikt.

Anonymkode: cbda5...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må gjennom noen form for matte uansett hvor du velger å studere HR. Du kan begynne å forberede deg nå slik at det blir lettere på sikt.

Anonymkode: cbda5...f30

Sant det men da er det bedre at jeg studerer noe innenfor markedsføring. Økonomi og administrasjon er jo ren økonomiutdannelse med avansert matte, jeg kommer til å slite :(  

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Universitet i Bergen du vil, ikke sant? Da tror jeg du har en mulighet ved å også søke årsstudium i psykologi. Det har de samme (eller nesten) fagene som første året på arbeids- og organisasjonspsykologi. Du må muligens søke om å komme inn på bacheloren året etter, men da med tilleggspoeng, og så kan du få fagene innpasset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som bachelorprogrammene Human Resource Management (HRM) ved Nord Universitet, og Ledelse, innovasjon og marked ved UiT kan være relevante?

Anbefaler og se litt på ledige stillinger innenfor yrket du ønsker, og se hvilke kvalifikasjonskrav de har. Ofte listes det opp arbeidsoppgaver også, så da får du et lite innblikk i hva det går ut på. 😊

Anonymkode: dadff...72e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke HR Manager uten erfaring. Ta en utdannelse innen HR og skaff deg erfaring innen HR. Kan garantere at fin første HR jobb ikke er HR manager, selv med master.

i vår HR avdeling er vi seks stykker med master og minst 5 års erfaring innen HR som ikke er HR-Manager.

Du burde jobbe med matte, for du vil trenge kvantitative metoder i utdannelsen din. HR analyser og IT-ferdigheter blir også mer og mer viktig i HR stillinger.

Anonymkode: 9d392...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bachelor i HR- og personalledelse. Vi hadde en del mattefag som bedriftsøkonomi og statistikk. Jeg synes det var tungt å komme igjennom og det er som regel mye pensum en skal lære på kort tid.

Anonymkode: 37463...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du blir ikke HR Manager uten erfaring. Ta en utdannelse innen HR og skaff deg erfaring innen HR. Kan garantere at fin første HR jobb ikke er HR manager, selv med master.

i vår HR avdeling er vi seks stykker med master og minst 5 års erfaring innen HR som ikke er HR-Manager.

Du burde jobbe med matte, for du vil trenge kvantitative metoder i utdannelsen din. HR analyser og IT-ferdigheter blir også mer og mer viktig i HR stillinger.

Anonymkode: 9d392...f6e

Dette. Ta heller en bachelor og kom deg i jobb fortest mulig, og ta heller en master på deltid senere. 

Å ha vært en del av arbeidslivet er helt nødvendig for å forstå det. Jeg vil også si at erfaring som leder er viktig for å være en troverdig sparringspartner for ledere. 

Anonymkode: 27cfe...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...