AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Var på TUL i uke starten av uke 10 og de fant forstørret nakkefold. Jeg googler og leser. Leser noen steder at denne skal måles mellom uke 11 og 13. Har noen opplevd at de finner forstørret nakkefold, men at det viste seg ved senere undersøkelser (og fødsel) at barnet var friskt? Anonymkode: acccf...192
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Jeg mente nakkefold. Beklager skrivefeil i overskrift Anonymkode: acccf...192
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Ja, det skjer støtt og stadig. Det er derfor man gjør flere undersøkelser dersom nakkefolden er noe stor, for å være sikker på at det faktisk er downs. Anonymkode: 4eb55...cfd 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Løp og bestill NIPT Anonymkode: e9417...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Du fikk vel råd om videre utredning av jordmor? NIPT test og event. fostervannsprøve? Det er mulig å få et helt friskt foster selv om nakkefold er forstørret i uke 10. Anonymkode: e8a80...ef5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Samme som står i denne artikkelen opplevde også en venninne. https://www.kk.no/mamma/ti-dager-i-helvete/63927411 Anonymkode: e8a80...ef5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du fikk vel råd om videre utredning av jordmor? NIPT test og event. fostervannsprøve? Det er mulig å få et helt friskt foster selv om nakkefold er forstørret i uke 10. Anonymkode: e8a80...ef5 Ble henvist videre til tester så vi sitter her og er veldig bekymret, selv om det ikke hjelper på noe som helst😞 Anonymkode: acccf...192 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Var den veldig forstørret? Jeg vet om flere som har fått beskjed om det, og alt har visst seg å være bra. Men jeg vet dessverre ikke hva de ble målt til. Anonymkode: f2d8c...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var den veldig forstørret? Jeg vet om flere som har fått beskjed om det, og alt har visst seg å være bra. Men jeg vet dessverre ikke hva de ble målt til. Anonymkode: f2d8c...7e9 4.7 Anonymkode: acccf...192
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 Niesen min hadde forstørret nakkefold (vet ikke verdiene), men testing viste ikke tegn til Downs. Hun har verken downs eller noe annet. Anonymkode: 3e85f...b60 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 Hei. Min baby hadde forstørret nakkefold, de målte 4,5 og 5 mm. Han viste seg å være helt frisk. Var veldig bekymret, føler med deg. Husker jeg googlet masse i håp om å finne svar. Det er en god sjanse for at babyen er frisk, spesielt dersom alt annet er normalt. Forhåpentligvis får du raskt svar og avklaring. Anonymkode: 319ee...bc0 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hei. Min baby hadde forstørret nakkefold, de målte 4,5 og 5 mm. Han viste seg å være helt frisk. Var veldig bekymret, føler med deg. Husker jeg googlet masse i håp om å finne svar. Det er en god sjanse for at babyen er frisk, spesielt dersom alt annet er normalt. Forhåpentligvis får du raskt svar og avklaring. Anonymkode: 319ee...bc0 Takk for svar! Og så godt at han var frisk❤ Vi håper og krysser fingrene for at alt er bra, men det er en krevende situasjon. Kan jeg spørre hva slags undersøkelser du måtte igjennom? Anonymkode: acccf...192
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar! Og så godt at han var frisk❤ Vi håper og krysser fingrene for at alt er bra, men det er en krevende situasjon. Kan jeg spørre hva slags undersøkelser du måtte igjennom? Anonymkode: acccf...192 Det forstår jeg godt. Har vært i helt lik situasjon. Ville prøvd å ikke ta sorgene på forskudd, men lettere sagt enn gjort. Jeg tok vevsprøve av morkake. De kan også ta fostervannsprøve som gir samme svar (det kommer an på hvor langt du er på vei om de velger det ene eller andre) Det gir mer sikkert svar enn NIPT- test. De tar nipt-test dersom nakkefolden er mindre. Fikk også ekstra ultralyd-undersøkelser gjennom svangerskapet. Håper det ordner seg ❤ Anonymkode: 319ee...bc0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #14 Skrevet 24. februar 2022 Hvordan gikk det, Ts?❤️ Anonymkode: 319ee...bc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå