Gå til innhold

Skal til Østerrike på skiferie, men er livredd for Corona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster og familie skal på skiferie til Østerrike i vinterferien, de har alle sammen hatt Corona men er livredde for å bli smittet igjen, og særlig min søster som har en autoimmun sykdom. 

Hvordan er det å reise på skiferie i Alpene nå på denne tiden med tanke på smitte?

Anonymkode: 6c174...5e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vinterferien 2020 var nok betydelig større risiko for å bli smittet på skiferie i Østerrike enn å oppholde seg andre steder. 

Men hvorfor skulle det være større risiko for å bli smittet der i vinterferien 2022?

Alle steder er potensielt smitterisiko nå.

Endret av kvinneguide
Gjest rampenissen72
Skrevet

Er du så redd et virus med 98% overlevelsesrate blir du jo hjemme. 

Skrevet
kvinneguide skrev (Akkurat nå):

Vinterferien 2020 var nok betydelig større risiko for å bli smittet på skiferie i Østerrike. 

Men hvorfor skulle det være større risiko for å bli smittet der i vinterferien 2022?

Alle steder er potensielt smittefarlig nå.

Tenker at det er masse folk fra forskjellige land samlet på et mindre område.

Skjønner ikke hvorfor de reiser når de er livredde for å bli smittet på nytt.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker at det er masse folk fra forskjellige land samlet på et mindre område.

Skjønner ikke hvorfor de reiser når de er livredde for å bli smittet på nytt.

Ts

Kanskje alle er immune der nede sånn at det egentlig er det tryggeste stedet å være🙂

• Liker 1
Skrevet
kvinneguide skrev (3 minutter siden):

Kanskje alle er immune der nede sånn at det egentlig er det tryggeste stedet å være🙂

Vi blir vel ikke i immun når vi kan bli smittet flere ganger..

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke dra da? Men covid blir snart omkategorisert til vanlig forkjølelse asså 😂

7F3CF67B-EED4-45CC-A4D5-0AB3B45EB9DC.jpeg

Anonymkode: 09fcb...1de

• Liker 1
Skrevet

Ganske strikt i Østerrike for tiden. Innreise krever fremvisning av koronasertifikat med booster-dose eller to vaksinedoser/gjennomgått covid-19 og negativ PCR-test (gyldig 48 timer). Mangel på slik dokumentasjon krever forhåndsregistrering og karantene. Bot må påregnes ved innreise uten nødvendig dokumentasjon.

I hele landet gjelder krav om å fremvise et korona-sertifikat som bekrefter at man enten er fullvaksinert eller har hatt covid-19 de siste seks månedene for å få tilgang til spisesteder, arrangementer, butikker og lignende. Merk også at det stilles krav til type masker i Østerrike, type FFP2.

Anonymkode: 2196f...704

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke jeg som skal reise men min søster og familien.

De er så redde for å bli smittet med Corona på nytt før de reiser, at de holder barna hjemme fra fritidsaktiviteter.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Min søster og familie skal på skiferie til Østerrike i vinterferien, de har alle sammen hatt Corona men er livredde for å bli smittet igjen, og særlig min søster som har en autoimmun sykdom. 

Hvordan er det å reise på skiferie i Alpene nå på denne tiden med tanke på smitte?

Hvis de er redde for å bli smittet så er helt åpenbart ikke store, internasjonale møteplasser så innmari smart å oppsøke 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

• Liker 5
Skrevet

Om man er livredd for å reise, hvorfor skal man da på død og liv fly til Østerrike for å kjøre ski? Finnes det ikke muligheter for å kjøre ski et sted hvor man slipper å være livredd??

Enkelte mennesker klarer jeg bare ikke å forstå meg på. Blir bare tom for ord.

Anonymkode: 408d0...a9c

• Liker 7
Skrevet

Ikke noe å bekymre seg for. For ganske nøyaktig 2 år siden kom corona til Norge. 
Fra skiturister som hadde vært i Ischgl i Østerrike. Den første bølgen. Over 600 coronasmittede nordmenn kunne spores tilbake til dette skistedet.  2 døde og et større antall i respiratorer og påfølgende langtidsvirkninger. Så..ikke noe å bekymre seg for. 

Anonymkode: f7f95...00f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De er så redde for å bli smittet med Corona på nytt før de reiser, at de holder barna hjemme fra fritidsaktiviteter.

Ts

Redd for å bli smittet før de reiser, ja. Ikke så rart, siden det antageligvis vil ødelegge ferien. Det er ikke det samme som å være redd for smitte generelt.

Anonymkode: 5f8a2...3cc

• Liker 3
Skrevet

Om de er livredde, hvorfor i allverden skal dere reise?! :klo:

Anonymkode: 8b3a6...279

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så hvorfor reise da?

Anonymkode: fb980...c83

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet

Det er jo ein risiko å reise. Vet ikke hvor mye smitte det er i Østerrike, men det er jo mye her i Norge også, men er du redd så bør du jo ikke reise. Fly er jo det verste nå synes jeg. Lett å bli smittet på fly. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei korona blir aldri en vanlig forkjølelse selv om vi får tilbake den normale hverdagen. Forkjølelse er forkjølelse. Korona er korona. Et kraftigere virus. 

Skrevet
Warrior skrev (14 timer siden):

Nei korona blir aldri en vanlig forkjølelse selv om vi får tilbake den normale hverdagen.

Er jo massevis av forkjølelser som er koronavirus... bare ikke covid 19. Ennå. Og spanskesyken, som drepte haugevis av folk, er nå en vanlig forkjølelse. 

Anonymkode: 535a2...75d

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er ikke jeg som skal reise men min søster og familien.

Ts

Man blir jo ikke smittet på ski, det var på afterski alle fikk korona. 

Anonymkode: 1ae23...3ca

Skrevet

Jeg hadde vært mer redd for å fått omgangssyke eller vært uheldig å blitt matforgiftet på en ferietur nå enn å vært redd for korona…

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 7.26):

Er jo massevis av forkjølelser som er koronavirus... bare ikke covid 19. Ennå. Og spanskesyken, som drepte haugevis av folk, er nå en vanlig forkjølelse. 

Anonymkode: 535a2...75d

Spanskesyken var ikke en forkjølelse, men en influensa.

Anonymkode: 84e86...392

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...