Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og lurer på hvor mye det er vanlig å bruke på lunsj på jobben, etter en diskusjon med mannen. :) Mannen bruker tydeligvis mellom 60-90 kr. per dag på lunsj, og jeg syntes det er mye?? 🤷‍♀️ Han påstår han spiser brød med pålegg. 

Anonymkode: 2f86e...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

60-90 daglig på lunsj er ikke vanlig, nei, og ihvertfall ikke om det er brød og pålegg. Og hva slags idiot betaler så mye for brød og pålegg, liksom, det kan han ta med hjemmefra til en brøkdel av prisen..

I min kantine er nå prisen for brød og et begrenset utvalg pålegg 18 kr. Salatbar med brød (uten pålegg) er 28 kr. Varmmat tror jeg koster 35 kr. 

Jeg synes ikke maten er god nok til den prisen, så jeg tar med meg matpakke. 

Anonymkode: 7a9f0...31d

• Liker 3
Skrevet

Baker brød selv som jeg tar med. Kjøper pålegg som jeg har på jobb. Kanskje en 50-lapp i uka?

Anonymkode: 2f7dd...a42

• Liker 1
Skrevet

Jeg betaler for å spise på jobb. Det koster meg 16 kroner dagen 😁 da får jeg brødmat og pålegg + middag to dager i uken. 

Anonymkode: f311a...62b

• Liker 2
Skrevet

Ou glemte at vi også får frukt en gang til dagen og grønnsaker til hver måltid. 

Kommunen altså, gotta love it. 

Anonymkode: f311a...62b

• Liker 1
Skrevet

Her var det mange svar fra folk som har subsidiert kantine. Det er altså ikke saken her. :) 

Vil forresten takke vedkommende som kalte mannen min en «idiot», og dermed utraderte enhver sjanse for at jeg kan vise mannen denne tråden for å få han til å begrense forbruket. 🙄🤦‍♀️

• Liker 5
Skrevet

Har pålegg i kjøleskapet og knekkebrød i skapet på jobb, så kanskje en hundrelapp i uka maksimalt.

Anonymkode: ab749...dd6

Skrevet

Har som regel hjemmebakt rundstykke med pålegg, men også yoghurt og noe godt å drikke. Kan fint bruke ca 40kr på lunsj hver dag.

Anonymkode: 2149f...9b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her var det mange svar fra folk som har subsidiert kantine. Det er altså ikke saken her. :) 

Vil forresten takke vedkommende som kalte mannen min en «idiot», og dermed utraderte enhver sjanse for at jeg kan vise mannen denne tråden for å få han til å begrense forbruket. 🙄🤦‍♀️

Jeg har jobbet uten subsidiert kantine også, og da tar man rett og slett med matpakke heller enn å bruke en formue på mat.

Det er helt normalt med matpakke fremfor å bruke så mye penger daglig på mat - og ihvertfall om det er snakk om å bruke så mye penger på noe som man kan ha med hjemmefra til en mye mindre penge. 

Anonymkode: 7a9f0...31d

• Liker 1
Skrevet

Under 2-5kr dagen.

Enten en pakke nudler til 3kr.

Eller så kjøper jeg en frist price kneip til 7kr og en frist price skinkepakke til 30kr på mandag. Den varer hele uka. 

Anonymkode: e7cb4...95d

Skrevet

Jeg jobber på hotell hvor vi kan kjøpe oss lunsj fra frokostbuffeten eller middag på kveldstid til kr.40,- 
Tar stort sett med egen lunsj da det er mye billigere. Gjør ikke meg noe om jeg spiser en brødskive fra hjemme eller om jeg spiser en brødskive fra jobb 😅

Men - syns 60-90,- var vanvittig mye. Det er jo mye billigere å kjøpe tilsvarende brød og pålegg for å heller lage det hjemme? Tenk - på 10 arbeidsdager har han plutselig brukt 600-900 på lunsj!!!!

Anonymkode: 06fe5...a38

• Liker 4
Skrevet

Kjøper mat i kantine 1-2 ganger i måneden, så 30-60kr pr måned.

Anonymkode: 3931b...fbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber på hotell hvor vi kan kjøpe oss lunsj fra frokostbuffeten eller middag på kveldstid til kr.40,- 
Tar stort sett med egen lunsj da det er mye billigere. Gjør ikke meg noe om jeg spiser en brødskive fra hjemme eller om jeg spiser en brødskive fra jobb 😅

Men - syns 60-90,- var vanvittig mye. Det er jo mye billigere å kjøpe tilsvarende brød og pålegg for å heller lage det hjemme? Tenk - på 10 arbeidsdager har han plutselig brukt 600-900 på lunsj!!!!

Anonymkode: 06fe5...a38

Ja, jeg stusser også over at brød og pålegg kan koste så mye, men mistenker at det går en del i lunsjkaker, kyllingklubber og skillingsboller 🙈

Skrevet

Hvis dere har råd til st han bruker 100kr på lunsj hver dag tenker jeg dette er noe han må få «lov» til. Mat er viktig, og hvis han syns svett matpakke hjemmenifra er ekkelt, må han få lov å syns det. 

Anonymkode: 4b257...f9d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis dere har råd til st han bruker 100kr på lunsj hver dag tenker jeg dette er noe han må få «lov» til. Mat er viktig, og hvis han syns svett matpakke hjemmenifra er ekkelt, må han få lov å syns det. 

Anonymkode: 4b257...f9d

Enig med deg. Min kollega kjøper fancy baguetter og salater på kafé, og bruker kanskje 150 kroner daglig, men han jobber både på dagtid og kveldstid, altså hele tiden, så hvorfor ikke? Han fortjener det. 

Anonymkode: 56c53...472

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar som oftest brødskiver og pålegg hjemmefra men titt og ofte kjøper jeg rett og slett en rekebaguett eller noe annet som koster en del. Men ikke har meg og mannen barn, ikke har vi noe store økonomiske jafs. Vi liker å bruke penger på god mat og jeg er langt mer glad i lunsj enn andre måltider og således har jeg overhode ingen dårlig samvittighet for at jeg kan bruke en del penger på godt pålegg eller på kylling klubber, chilli karbonader eller en god salat som blir tilberedt på en langt dyrere sjappe enn rema 1000.. Så jeg bruker nok ca 200-300 på lunsj i uken.

Mat er viktig og det skal smake meg!!! Men selvsagt det går jo på både prioriteringer og økonomi. Min gode lunsj en dag eller fem går ikke ut over noe eller noen.

• Liker 2
Skrevet

150kr ca

Anonymkode: 347fc...1db

Skrevet

Betaler 550 i måneden for lunsj hver dag på jobb. Da har man valget mellom varmrett, baguett eller salat.

Anonymkode: d6039...913

Skrevet

200-400kr

Anonymkode: 1ddd2...38d

Skrevet

Kantina vår er ikke subsidiert, så hvis jeg handler der kan det fort gå 60-90 kroner til en salat eller varmmat. Jeg holder meg stort sett til knekkebrød med litt pålegg og grønt som jeg tar med hjemmefra, så jeg bruker sjelden de store summene på lunsj.

Mannen har også stort sett matpakke, det hadde fort blitt så mye pr måned at det ikke hadde vært verdt det hvis vi begge skulle hatt ekstra god lunsj hver dag, da måtte vi kuttet ned på andre ting som vi liker bedre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...