Gå til innhold

Oppbevare sjokoladekakebunn i romtemperatur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en kake, men skal ikke pynte den før i morgen. Kan jeg ha bunnen(e) i plastpose eller noe å la de ligge på kjøkkenbenken eller bør de ligge i kjøleskapet? 🤔 

Anonymkode: 27562...837

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det bare dreier seg om en natt, så tror jeg det går fint på kjøkkenbenken. 

Skrevet

Ja, det er ikke noe stort problem, så lenge fu har store nok poser til at det blir ganske lufttett.

Bare husk at handleposer er skittent, og ikke egnet for oppbevaring av mat. Jeg bruker clingfilm.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville hatt den i kjøleskapet, pakket i plast. Det er gjerne egg og meieriprodukter i kaken, og da bør det oppbevares kjølig.

Anonymkode: 2f64c...6d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville hatt den i kjøleskapet, pakket i plast. Det er gjerne egg og meieriprodukter i kaken, og da bør det oppbevares kjølig.

Ikke når den er stekt, det går helt fint å oppbevare den godt innpakket på kjøkkenbenken. :ler:

Skrevet
Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Ikke når den er stekt, det går helt fint å oppbevare den godt innpakket på kjøkkenbenken. :ler:

Litt unødvendig med flirefjes på slutten der, synes jeg. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har jobbet på både bakeri og konditori, og begge steder oppbevarte sjokoladebunn i plast, i kjøleskap. Holdbarheten blir lengre da.

Anonymkode: 4020f...20d

• Liker 1
Skrevet

Ser det er delte meninger 😅 da tar jeg de i kjøleskapet bare for sikkerhets skyld. Takk dere! 

Anonymkode: 27562...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...