AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Jeg er gravid og mannen jobber offshore(på båt) med en 4-4 rotasjon. Vi fant det ut nå nettopp og har ikke helt klart å ta innover oss hva som skjer, men nå begynte jeg å tenke. Termin er faktisk midt i hans borte-periode. Hva gjør man da? Erfaringer med lignende? Anonymkode: 9adb3...b39
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Man får vel permisjon, reiser bare ikke ut den turen rundt termin. Mannen min jobber 2/4, termin var midt i en tur så han dro ikke ut da. Gikk over termin da men det vet man jo ikke. Anonymkode: 05c8f...8f6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 De jeg kjenner til har flyttet ferien sin til rundt fødselen Anonymkode: 5b80c...0f6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Jeg føder alene, søster passer hunden. Ser for meg at det ville kunne bli mer utfordring om vi hadde barn fra før. Fordi turnusen er slik den er, og termin treffer midt i arbeidsperioden er jeg innstilt på at det blir slik og lever helt fin med det.. Anonymkode: 32d96...cda 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har et familiemedlem som jobber borte. Han får reise rett hjem om fødselen starter. Anonymkode: b9aa7...2a5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Samboer hadde også oppdrag ute rundt termin, sjefen fikk gitt han fri 4 uker før og til 4 uker etter fødsel. Her dro han ut igjen 2 uker etter, ville ikke anbefalt det om dere har mulighet til å ha mannen hjemme litt lenger. Er stress med nyfødt alene. Tror de har krav på tilrettelegging pga fødsel, men ikke sikker. Anonymkode: e94ee...5e4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 Samboeren min tok ferie første gang, og jobbet inn skiftet på forhånd andre gang, så han hadde fri den perioden han skulle jobbet rundt termin. Anonymkode: f0851...a4e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Samboeren min byttet skift med en kollega så han var hjemme rundt termin. Anonymkode: fea95...4d9
prettylittlemisfit Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 Har termin midt i mannens skift, han får fri det skiftet. Men tror det er veldig individuelt fra plass til plass, han jobber på plattform da.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 En kollega var i samme situasjon. Dei enda med at han fekk bytta litt på den turnusen ved termin, så han kom heim 2 veker før termin, og fekk forlenga til at han var heime 4 veker etter. Kjem vel litt an på arbeidsgiver om det er mulig, men det er mulig å spørre om litt tilrettelegging. Anonymkode: e76e0...ba7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå