AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Jeg testet positivt i går. 12 åringen i dag. Jeg tenkte å ta en spyttest på han. Men har ingen som kan kjøre han. Kan jeg kjøre han det? Jeg må da også hente test i skranken og levere den etterpå. Ei venninne mener at jeg bryter reglene da Anonymkode: a1703...6a6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 «Du skal ikke gå ut av hjemmet, men kan oppholde deg i egen hage eller på egen balkong forutsatt avstand til andre.» https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/til-deg-som-ma-i-isolasjon/ Du kan ikke ut å kjøre bil, du må få noen andre til å fikse tester til deg. Evt må 12-åringen gå/sykle/ta buss. Anonymkode: aafe5...39a 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Hvis du har testsenter i nærheten som tester gjennom bilvindu vil jeg tro du kan kjøre dit. Ha på munnbind på deg selv før du åpner vinduet. Men «hente i skranken»? Det er vel å bryte isolasjonsplikt. Ikke beveg deg rundt blant folk, spesielt ikke inne i bygninger. Kjøre i egen bil for å pcr-teste smittet barn synes jeg er innafor. Da får han coronapass også. Anonymkode: d0436...b00 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Du kan selvfølgelig kjøre barnet ditt til testing. Hvordan tror folk ellers at de med positiv hjemmetest før tatt bekreftende PCR? Men, du jeg skjønner ikke hvilken skranke du snakker om, mener du utdelingen av hjemmetest? Dit kan du ikke gå. Men det kan vel 12-åringen? Anonymkode: 631db...56d 11
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du har testsenter i nærheten som tester gjennom bilvindu vil jeg tro du kan kjøre dit. Ha på munnbind på deg selv før du åpner vinduet. Men «hente i skranken»? Det er vel å bryte isolasjonsplikt. Ikke beveg deg rundt blant folk, spesielt ikke inne i bygninger. Kjøre i egen bil for å pcr-teste smittet barn synes jeg er innafor. Da får han coronapass også. Anonymkode: d0436...b00 Har ikke sånn her at man tar test i bil. Men da trenger vi ikke å teste. Skal ikke reise så trenger ikke koronapass Anonymkode: a1703...6a6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Vi kunne kjøre! Stod blant annet at ingen andre enn familien kunne kjøre husstand SS medlemmet. Den som skulle testes kunne heller ikke ta buss eller offentlig transport. Bortsett fra dette, forlot vi ikke tomten! Anonymkode: d95dd...8b5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan selvfølgelig kjøre barnet ditt til testing. Hvordan tror folk ellers at de med positiv hjemmetest før tatt bekreftende PCR? Men, du jeg skjønner ikke hvilken skranke du snakker om, mener du utdelingen av hjemmetest? Dit kan du ikke gå. Men det kan vel 12-åringen? Anonymkode: 631db...56d 12 åringen testet også positivt på hurtigtest i dag. Men 14 åringen har symptomer Men negativ test. Da kan jeg kjøre og han blir med å henter testen og leverer Anonymkode: a1703...6a6 3
solmåneogstjerner Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 Du kan kjøre 12åringen. Så sitter du i bilen mens han henter tester.
Hedda-78 Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 solmåneogstjerner skrev (1 time siden): Du kan kjøre 12åringen. Så sitter du i bilen mens han henter tester. Dette. 2
minister-mio Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 solmåneogstjerner skrev (1 time siden): Du kan kjøre 12åringen. Så sitter du i bilen mens han henter tester. Hedda-78 skrev (2 minutter siden): Dette. Da bryter 12-åringen isolasjon 1
Gjest Warrior Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 (endret) Du kan ikke gå ut blant folk mens du er i isolasjon. Kan vel sitte i bil for å ta test, men ikke gå blant folk og ikke hente noe i skranken som blir brukt av andre folk også. Du er tross alt smittsom. solmåneogstjerner skrev (1 time siden): Du kan kjøre 12åringen. Så sitter du i bilen mens han henter tester. Ingen skal gå ut blant folk når de er smittet og er i isolasjon. Endret 9. februar 2022 av Warrior
minister-mio Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 Jeg syntes ts får dårligere råd her. Ingen bør bryte isolasjon, men at flere mener man bør sende ungen sin ut å gjøre det er så tullete. Foruten å ta pcr bør man ikke ut blant folk. Oda.no leverer hjemmetester. 1
solmåneogstjerner Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 (endret) Warrior skrev (29 minutter siden): Du kan ikke gå ut blant folk mens du er i isolasjon. Kan vel sitte i bil for å ta test, men ikke gå blant folk og ikke hente noe i skranken som blir brukt av andre folk også. Du er tross alt smittsom. Ingen skal gå ut blant folk når de er smittet og er i isolasjon. minister-mio skrev (17 minutter siden): Jeg syntes ts får dårligere råd her. Ingen bør bryte isolasjon, men at flere mener man bør sende ungen sin ut å gjøre det er så tullete. Foruten å ta pcr bør man ikke ut blant folk. Oda.no leverer hjemmetester. Jeg leste feil! Beklager. Forsto det slik at kun ts var positiv men at hun ville ta test på barnet. Nå skjønte jeg at begge hadde testet positivt. Da er det jo ikke noen grunn til å hente flere tester. Bare holde seg hjemme, evt ta pcr om de trenger det for coronasertifikat. (Denne 14åringen kan hente tester selv) Endret 9. februar 2022 av solmåneogstjerner
minister-mio Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden): Jeg leste feil! Beklager. Forsto det slik at kun ts var positiv men at hun ville ta test på barnet. Nå skjønte jeg at begge hadde testet positivt. Da er det jo ikke noen grunn til å hente flere tester. Bare holde seg hjemme, evt ta pcr om de trenger det for coronasertifikat. (Denne 14åringen kan hente tester selv) Resten av familien vil sikkert trenge daglige tester. Men de bør de hente selv
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 minister-mio skrev (20 minutter siden): Jeg syntes ts får dårligere råd her. Ingen bør bryte isolasjon, men at flere mener man bør sende ungen sin ut å gjøre det er så tullete. Foruten å ta pcr bør man ikke ut blant folk. Oda.no leverer hjemmetester. Oda.no leverer ikke alle steder... Anonymkode: e6a13...7f8 1
minister-mio Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oda.no leverer ikke alle steder... Anonymkode: e6a13...7f8 Greit, men det gjør det ikke riktig å la 12-åringen hente tester!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 Hva gjør man hvis man ikke har noen som kan hente test for seg? Anonymkode: a1703...6a6
minister-mio Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hva gjør man hvis man ikke har noen som kan hente test for seg? Anonymkode: a1703...6a6 Isolasjon
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): «Du skal ikke gå ut av hjemmet, men kan oppholde deg i egen hage eller på egen balkong forutsatt avstand til andre.» https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/til-deg-som-ma-i-isolasjon/ Du kan ikke ut å kjøre bil, du må få noen andre til å fikse tester til deg. Evt må 12-åringen gå/sykle/ta buss. Anonymkode: aafe5...39a Hvem smitter man når man kjører i bil? Anonymkode: 33f8c...e99 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 Warrior skrev (4 timer siden): Du kan ikke gå ut blant folk mens du er i isolasjon. Kan vel sitte i bil for å ta test, men ikke gå blant folk og ikke hente noe i skranken som blir brukt av andre folk også. Du er tross alt smittsom. Ingen skal gå ut blant folk når de er smittet og er i isolasjon. Man er jo ikke ute blant folk, hvis man sitter i bilen, og et usmittet barn går inn og henter tester??? Anonymkode: 33f8c...e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå