Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har omsider gitt opp fullamming og gir baby morsmelk+mme. Mengden mme har økt etter at jeg sluttet å prøve å begrense det for å amme mest mulug, og prøver nå bare å lese baby sitt behov. Gir ca 360-420 ml mme i døgnet. Ammer alltid før flaske. Men jeg har jo ikke peil på hvor mye baby får av morsmelk. Ser han legger godt på seg noe selvfølgelig er bra, men vil ikke gi for mye heller. Vet ikke om de drikker det de får på flaske, eller vil de regulere seg selv og stanse om de har fått nok. Erfaringer? Råd?

Anonymkode: aee72...07a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge baby er tilfreds, så vil jeg tro at han/hun får nok mat. Du kan jo se om baby er mer sutrete, trøtt, hyper enn vanlig. Det kan være en indikasjon på at baby får for lite. Om baby får for mye gulper de opp «overskuddet@ som regel. Dette gjelder ikke alle babyer selvfølgelig. Men du kjenner jo ditt barn best, så du får se litt ann på forandring i humør og atferd i tilfelle. 

Anonymkode: 0c9c7...1c9

Skrevet

De fleste er flinke til å regulere det selv. På samme måte som med puppen, der slipper de også når de ikke vil ha mer, selv om det er mer melk igjen. 

Ville ikke bekymret meg for å gi for mye. Du ser jo på vekstkontroll på helsestasjonen hvordan han ligger i forhold til kurvene. 

Jeg måtte også delamme første, og jeg ga bare så mye han ville ha. 

Anonymkode: 8abc0...390

• Liker 1
Skrevet

Så lewnger du kjører langsom flaskemating tenker jeg barnet regulerer selv

Anonymkode: 6cc70...ac3

Skrevet
Heln skrev (11 minutter siden):

De stopper når de er mette.

Ikke alle. Vår gjør ikke det. 

Anonymkode: 0c9c7...1c9

Skrevet

Takk for svar, da føler jeg meg trygg på å fortsette som jeg gjør. Han gulper ikke og virker tilfreds. Raper og fiser  gjør han, men det er vel normalt😄

Anonymkode: aee72...07a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...