Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #1 Del Skrevet 11. mars 2002 Uff, jeg skal gifte meg med værdens beste mann, men han gir meg ikke velsignelse for at min drøm skal gå i oppfyllelse. Jeg vil nemlig gå på teaterskole, men han mener at det er fullstendig bortkastet. Dette er noe jeg har drømt om siden jeg var liten, og muligheten byr seg, for jeg får dekket skolepengene osv... Hva skal jeg gjøre? Er dette egoistisk av meg? Hilsen depprimerte meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turnips Skrevet 11. mars 2002 #2 Del Skrevet 11. mars 2002 Hvorfor synes han det er bortkastet??? Det er jo din drøm å han vil vel at du skal være lykkelig!?! Snakk med ham det finnes sikkert en løsning. Et liv sammen bør jo bestå¨av kompromisser så at begge to har det bra. Føler med deg! Håper det ordner seg.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #3 Del Skrevet 11. mars 2002 Takk for svar Turnips... Jeg har forsøkt å pratet med han, men han har sin mening og er ikke til å vri på. Han mener at teater er noe tull og satse på siden det ikke er penger i det. Og de to årene jeg bruker på skolen kunne jeg brukt på å tjene penger. Og vi må vist respektere hværandres meninger i alt. Av og til skulle jeg faktisk ønske jeg var singel, men jeg vet at jeg har funnet mannen jeg vil dele resten av livet mitt med. Jeg kommer ikke til å gi opp. Men det er så frustrerende at han ikke skjønner meg på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turnips Skrevet 11. mars 2002 #4 Del Skrevet 11. mars 2002 Kansje det går an å studere og tjene penger samtidgt? Går det an å studere over litt lenger tid å ha en jobb ved siden av? Vet ikke om dette er en løsning men prøver bare hjelpe... Du må bare vurdere vad som er viktigst for deg, mener inget vondt men han låter ganske egoistisk. Penger er vel heller ikke alt her i verden men man må jo ha litt. Skjønner ikke han at det er viktig for deres fremtid sammen at dere begge er lykkelige og kan gjøre det dere trives med? Hvis ikke dere har råd nå så kan du kansje utsette det noen år, hvis ikke det er nå eller aldrig selvfølgelig. Dere finner sikkert en løsning på dette, men gi aldrig slipp på drømmen din!!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #5 Del Skrevet 11. mars 2002 Takk igjen for svar. Jeg skal ikke på teater skolen før om 1 1/2 år. Jeg går på attføring, og vis jeg jobber får jeg ingen støtte. Problemet er vel at vi er ganske egoistiske begge to tror jeg. Men vis jeg får gå på teater skole skal han få gjøre ting jeg ikke liker at han vil, men han vil ikke ting jeg ikke vil, for det har med respekt mener han... Oi, dette var kanskje litt uforstålig? Det som er ennå mer irriterende er at vi ikke kan gifte oss før jeg er ferdi med attføringa. For da mister jeg mine måntlige inntekter. Vi skulle egentlig gifte oss til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lineah Skrevet 11. mars 2002 #6 Del Skrevet 11. mars 2002 Heisann! Dette hørtes ikke bra ut. Sorry å måtte si meg enig i Turnips at han hørtes egoistisk ut. Det er jo du som vet best hva du vil her i livet. Han vil vel at du skal være lykkelig vel? Ikke gi opp er mitt råd Det med attføring er helt på trynet. Jeg går selv på attføring, men må nok fint nøtt til å vente med å gifte oss til neste sommer. Det vet jeg flere som må. Jeg er så rasende på det opplegget selv. Lykke til 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 12. mars 2002 #7 Del Skrevet 12. mars 2002 Ingen, absolutt ingen skal ta fra deg en drøm. Så lenge dere har råd til det, selvfølgelig. En ting er å si at man mener det ikke ødvendigvis er det smarteste, men det han bør si er at siden det betyr så mye for deg så må du gjøre det. Ville ikke ha en mann som knuste drømmene mine nei, eller som ikke forsto at det var viktig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 12. mars 2002 #8 Del Skrevet 12. mars 2002 Høres mer ut som en far en som en kjæreste. Idet dere må FÅ LOV til å gjøre ting, selv om det er noe den andre ikke liker, så tror jeg faktisk dere er litt på feil spor. Hvis du adlyder han i å droppe skolen, så har HAN bestemt over deg og din fremtid. Dette lukter ikke godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2002 #9 Del Skrevet 12. mars 2002 Ikke noe godt tegn dette. Hvorfor gifter dere dere egentlig? Tydelig at forholdet ikke er perfekt og som det burde, da burde dere heller ikke gifte dere! Egoistisk av han å ikke være oppglødd i det du liker! Selv støtter jeg min kjære i alle hans valg uansett, slik skal ekte kjærlighet være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 12. mars 2002 #10 Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg hadde gjort det jeg ville jeg! Kjærlighet handler om forståelse og kompromisser og jeg kan ikke se at han prøver på noen av delene. Hvis du har kommet inn på teaterhøyskolen i Oslo (?) er dette en mulighet du kun får denne gangen. Jeg vet ikke hvordan det er med andre teaterskoler... Men jeg er litt enig her, han høres nesten ut som en far og ikke en kjæreste. Hvis man elsker et menneske skal man støtte det gjennom hva hun/han vil, ikke drepe drømmene deres... Nei vet du hva! Dette hadde ikke jeg funnet meg i!! Gå for drømmene dine du! Hva skal han gjøre med det? Hvis han velger å forlate deg pga det er han søren ikke mye å samle på! Vet dette ble veldig hardt men kanskje du trenger det... Det er lett å bli boende på en blå sky når man er forelsket. Hvis du ikke tar denne sjansen nå tror jeg du kommer til å angre! Lykke til! (vil gjerne høre hvordan det går!)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solgløtt Skrevet 12. mars 2002 #11 Del Skrevet 12. mars 2002 On 2002-03-11 21:40, anonym wrote: Av og til skulle jeg faktisk ønske jeg var singel, Dette tyder jo egentlig på at dere ikke er modne for å gifte dere enda! En gammel onkel av meg spurte meg i et bryllup for mange år siden, om ikke jeg og min daværende samboer skulle gifte oss snart. Da jeg svarte "jeg vet ikke jeg", sa min onkel at da skal du heller ikke gifte deg. Er du i den minste tvil, så ikke gjør det. Jeg giftet meg ikke med daværende samboer. Vi gikk fra hverandre etter noen år, og i mai gifter jeg meg med kjæresten min gjennom 12 år! Og, jeg er ikke et øyeblikk i tvil..... Lykke til hva du enn gjør, men la ikke samboeren din bestemme over deg på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sørlandsbrud Skrevet 12. mars 2002 #12 Del Skrevet 12. mars 2002 "Og vi må vist respektere hverandres meninger i alt." Dersom du skal akseptere hans meninger, så er vel det minste du kan forlange litt respekt for dine drømmer. Om han på en saklig måte kan argumentere for at dere ikke har råd til dette, og du ikke kan "bevise" at han tar feil, da synes jeg du bør høre på han. Hvis ikke synes jeg at du skal gjennomføre det du har drømt om, og ikke la han holde deg igjen. Han ser da at du kan overkjøres og manipuleres til å gjøre som han vil, og du kommer til å bruke dette mot han i krangler de neste 50 åra. Hadde jeg møtt dere ville jeg vel sagt dette på en annen måte, men her velger jeg å kalle en spade for en spade: Dersom han ikke respekterer dine drømmer og ønsker i dag, kommer han heller ikke til å gjøre det seinere i livet. Ikke gift deg med en som du ikke vet at vil støtte deg i valgene du tar. Selv om han ikke er enig i dine valg, har han ingen som helst rett til å tråkke på drømmene dine. Dette er ikke noe som "går over" etterhvert, trust me, det blir bare verre! PS: sorry dommedagsprofetiene, vet at dette ikke er så lett å høre, men jeg kjenner typen. Har vært sammen med en slik en selv, og gjør det aldri igjen! _________________ Sørlandsbrud 1212[ Dette Innlegg er endret av: Sørlandsbrud den 2002-03-12 12:40 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 12. mars 2002 #13 Del Skrevet 12. mars 2002 Respekten må gå begge veier! Så når han ikke respekterer dine drømmer, hvorfor skal du respektere hans meninger? Så lenge du kke mener at han skal forsørge deg så burde han ikke nekte deg å følge dine drømmer! men han tenker kanskje på ting dere nå må ofre/utsette, feks. egen bolig, ferieturer, barn m.m. Har du tenkt på det? Du får ta en ny prat med han, dere finner nok en løsning.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 12. mars 2002 #14 Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg synes (desverre) at han er egoistisk. I mitt verdisystem er drømmer viktigere enn penger, men det er vel også kanskje lett for meg å si, siden jeg hittil har hatt nok penger til å klare meg. Jeg synes du fortjener bedre enn en som ikke tar deg på alvor. (faktisk så vet jeg hva jeg snakker om, for jeg har også en drøm -om å reise til Australia i 1,5 år, dette koster oss masse penger og innsats og vi kaster vår trygge materielle tilværelse over bord(må selge vår flotte leilighet mm), men likevel er min kjære villig til å gjøre dette for meg. Vi mener at vi alltid vil komme til å klare oss(det viktigste for oss er at vi har hverandre), og at alt annet her i livet bare er døde ting.) Ta vare på det livet du har fått, gjør det du drømmer om! (så får din kjære ta konskekvensen og støtte deg dersom han elsker deg!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå