Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med ekstrem kvalme, er sengeliggende, kan jeg få lege og jordmor hjem til meg for svangerskapskonsultasjoner og medisiner etc?

Anonymkode: 916ed...818

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er jo at du kontakter legen om dette. 

Anonymkode: a6445...d1f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det beste er jo at du kontakter legen om dette. 

Anonymkode: a6445...d1f

Jeg lurer på om noen har erfaringer med dette, ikke hvorvidt jeg bør kontakte legen eller ikke. 

Skrevet

Aldri hørt om

Anonymkode: 28449...aa6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg lurer på om noen har erfaringer med dette, ikke hvorvidt jeg bør kontakte legen eller ikke. 

Du spør ikke om erfaringer, du spør om du kan kontakte lege eller jordmor noe bruker svarer at du må snakke med legen din om problemstillingen. Det er ikke sånn at alle leger eller jordmor tilbyr denne servicen, så du må forhøre deg med dine egne om dette er en løsning de er med på. 

Anonymkode: b2bc5...465

Skrevet

Nei. Du klarer å komme deg til legen. 

Anonymkode: 9ea05...754

• Liker 2
Skrevet

Kan jeg absolutt ikke tro du får..

ingen medfølelse her selv om jeg hadde hyperemesis og var dødsdårlig

Anonymkode: 27560...a5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sliter med ekstrem kvalme, er sengeliggende, kan jeg få lege og jordmor hjem til meg for svangerskapskonsultasjoner og medisiner etc?

Aldri hørt om… selv har jeg hyperemesis, men klarte likevel å komme meg til legen selvom det var et helvete. Fikk aldri noe tilbud om å ha kontroller hjemme. Få noen til å kjøre deg og kjøp spyposer på apoteket😊

Anonymkode: cf4d8...f78

Skrevet

Du kan betale for denne tjenesten privat ja - men då må du selv ut med penger.  Ikke tenk at samfunnet skal betale for dette.  Å være sengeliggende er ikke et krav fordi du er kvalm - få noen å kjøre deg til legen. 

Anonymkode: 05ce1...48e

Skrevet

God bedring ts, uff får helt vondt av alle de kjipe kommentarene her! Jordmødrene her drar på hjemmebesøk etter fødsel, men det er jo for baby, men du kan absolutt ta kontakt og høre om det kan være mulig! 

Vil tro du også kan ha kontroll pr telefon og evt få noen til å levere inn urinprøven for sjekk. Da er det kun blodtrykket du ikke får lagt inn, men usikker på hvor viktig det er tidlig i svangerskapet. Det finnes jo også på apotek egne blodtrykksmålere. Du må nok til legen en gang rundt uke 12 for blodprøver uansett, og du kan nok ta blodtrykk/urin da i hvert fall. 

Anonymkode: e7a1a...c5f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Utrolig stygge kommentarer du får. All sympati til deg, håper det ordner seg ❤️ 

Anonymkode: 70a6c...ed3

• Hjerte 1
Skrevet

Det burde vært det, men fikk dessverre ikke. Måtte stoppe mange ganger, ha med mannen, bilvinduet helt åpent, spyposer i bilen. 

Anonymkode: 0c7f1...1f7

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har hyperemesis og er skikkelig dårlig. Kommuniserer med fastlegen gjennom helsenorge og har fått resept på forskjellige kvalmestillende.

Anonymkode: 1a215...bb8

• Hjerte 1
Skrevet

Da må du nok ta kontakt med en privat jordmor. Jeg gikk til en i byen jeg bor i når jeg var gravid, det kostet 700-900 pr gang avhenging av hva som ble gjort. Jordmødrene i kommunen har nok ikke kapasitet til å bruke tid på dette mtp på reisevei osv. Men kan tenke meg at du kan avtale med en privat, men da må du nok betale mer.

Anonymkode: 86572...2a2

• Liker 1
Skrevet

Hvor langt er du på vei? For de fleste gir jo kvalmen seg ut i 2. trimester, og det er jo bare 1 kontroll før OUL, den i uke 7-12. Denne kan du nok ikke gjøre hjemmefra siden det innebærer blodprøver, tviler på at de kan komme hjem til deg og ta blodprøver (med mindre du betaler for en privat tjeneste). 

Deretter er det OUL i uke 18-20 som du må til sykehuset for å gjøre, så er ikke neste kontroll før uke 24. 

Anonymkode: 2a089...bb8

Skrevet

Medisiner kan du forresten få ved e-konsultasjon så kan noen hente dem på apoteket for deg med fullmakt eller du kan bestille hjem fra ett av nettapotekene. Så å få tak i medisiner burde gå fint uten fysisk å dra hjemmefra. 

Anonymkode: 2a089...bb8

Skrevet

Jeg betalte privat for å få det gjort. 900 kr, men verdt det for meg. Det offentlige dekket det ikke her jeg bor. 

Anonymkode: 09d4b...e00

Skrevet

Jeg ville ha ringt og undersøkt med helsestasjonen. Mulig de kan gjøre et unntak basert på situasjonen din. De kommer jo på hjemmebesøk etter fødsel:)

Skrevet

Det er ikke veldig vanlig.

Jeg måtte møte hos både lege og jordmor, med hyperemesis fra start til slutt. Bortsett fra perioden jeg var innlagt pga det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...