Gå til innhold

Jeg har så sterk kjærlighetssorg. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg gjorde det slutt for noen dager siden. Jeg og han hadde ikke et sunt forhold. Mye krangling, vold var det også i forholdet. Han løy til meg ofte og drakk mye alkohol. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Jeg har det så vondt. Jeg har aldri følt på en så intens smerte som det her. Jeg har selvmordstanker, føler meg verdiløs, håper alltid på å få en melding fra han. Men det får jeg ikke. Han er helt iskald. Ikke noe melding, ingenting. Det gjør så sinnsykt vondt. Føles ut som livet mitt bare faller i grus. Jeg droppa ut av skolen, mista mye venner pga han. Hva er det jeg skal gjøre for å få det bedre? Jeg er så fortapt. Jeg elsker han så høyt. Føles ut som livet ikke har noe mening uten han. Jeg er redd for at jeg kommer til å gjøre noe dumt mot meg selv fordi jeg har så vondt. Kommer meg så vidt igjennom dagen.
Trenger virkelig råd om hva jeg skal gjøre. Jeg er bare 18 år. Jeg vil få det fint med meg selv igjen..

Anonymkode: e88cb...413

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fu opplever er traumebånd, du er avhengig av hans bekreftelse og tilstedeværelse, les og hør om det på YouTube traumabond. Har selv vært der, de abstinenser er faen meg forjævlige. 

Anonymkode: 6f33d...082

• Liker 4
Skrevet

Har du noen du kan ta kontakt med?  Du trenger støtte i denne fasen, det er tungt å bære på alene 💚

Anonymkode: 90d88...e21

• Liker 1
Skrevet

Jeg har støtte, og jeg har lest meg opp på traumebånd og jeg vet hva det er. Jeg kjenner meg veldig igjen i det. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å bryte det båndet med han. Klarer ikke å fungere mer. Har alltid en urolig følelse i kroppen, klarer ikke å sove, klarer ikke å spise. 

Skrevet

Det er en mager trøst, men kjærlighetssorg går over. Og det er bare å glede deg til den dagen. :) Da vil du også se det som var negativt i et mye tydeligere lys. Å leve i et forhold med vold bør nemlig være 100% uaktuelt. Det er ikke noe å lure på en gang. Du ser det kanskje ikke nå, men etter hvert skjønner du det. Hvis han i tillegg var årsaken til at du droppet ut av skolen og mistet venner så vet du hva som er best for deg.

Det er vondt nå, men kom deg videre. Begynn på skolen igjen og vær sterk. Stå opp for deg selv og skap din egen fremtid og lykke. Verden ligger der ute og venter på deg! Ingen mann skal kunne si du skal gjøre noe annet!

Lykke til! :)

Anonymkode: 9efdd...cf9

• Liker 1
Skrevet

Prøv å holde deg selv opptatt, ta opp igjen kontakten med vennene dine, tren, hva som helst egentlig. Det verste man kan gjøre er å sitte alene og bare tenke på det, snakker av erfaring. Og sakte men sikkert så blir det lettere.

Anonymkode: 63066...5fc

• Liker 1
Skrevet

Du skal være så glad og takknemlig for at det faktisk er slutt. Det er ikke et sunt forhold å være i, og jo lenger du hadde blitt, jo vanskeligere hadde det føltes når det ble slutt. Fortsett å finne informasjon på nettet om situasjonen du er i akkurat nå, det er mange andre som har vært der selv og som deler konkrete tips til å hvordan komme seg gjennom den verste tiden. For det er der du er nå, i den verste tiden, og når du kommer deg gjennom den blir alt så mye bedre. Ta en dag om gangen og vit at det kommer en dag der du føler deg bedre! Du er sterk! 

Anonymkode: 00b10...8e1

Skrevet

Jeg er mye eldre enn deg , men vet akkurat hvordan du føler deg.  Møtte en mann for fem år siden, ble dritforelsket og trodde han var mannen i mitt liv. I de årene vi har vært sammen har det vært mye sorg og skuffelser. Vi bor ikke sammen og han kan plustelig ut av det blå bli  kjempe sur og da stenger han meg ute , bruker silent treatment og er iskald.  Det har vært slutt mange ganger mellom oss, og jeg har det såå vondt når han er sånn. Har såå lyst og håper å få en melding eller en lyd fra han, men det får jeg ikke. Jeg får ikke sove, tenker på han hele døgnet,  har vondt i magen , er trist , føler han ikke bryr seg. Jeg vil kun ha han, men  tror han snakker med andre damer. Hvorfor betyr jeg så lite for han?   Jeg elsker han og har bare lyst at han skal ville ha meg og elske meg.   Det er så tragisk.  Eneste råd til deg er å finne noe positivt ii hverdagen, gjøre noe med familie eller venner, snakke med noen om hvordan du har det.  Og ta en dag av gangen.  Jeg vet det ikke er lett!  

Anonymkode: 36b50...402

Gjest Warrior
Skrevet

Når det har vært vold med i bildet så skal du være glad dere ikke er sammen mer for et forhold der kjæresten er voldelig er ikke bra, men ja jeg vet det er vondt. Kjærlighetssorg er alltid vondt. Prøv å trøst deg med at de aller fleste opplever kjærlighetssorg i løpet av livet. Veldig mange opplever det flere ganger. Snakk med noen om det, bruk tiden på folk du er glad i, familie, venner, se en god film eller serie, tren, gå tur ute i naturen. Finn på noe du blir opptatt med.

Du kommer til å møte en ny som virkelig er god mot deg og respekter deg. Det fortjener du❤️ Klem til deg❤️

Skrevet
Dusa skrev (3 timer siden):

Jeg har støtte, og jeg har lest meg opp på traumebånd og jeg vet hva det er. Jeg kjenner meg veldig igjen i det. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å bryte det båndet med han. Klarer ikke å fungere mer. Har alltid en urolig følelse i kroppen, klarer ikke å sove, klarer ikke å spise. 

Forestill deg at du har ansvaret for et lite barn, du kan ikke la være å spise for da får ikke barnet mat, du må ut en liten tur fordi barnet kan ikke sperres inne osv. Jeg vet det høres sprøtt ut, men dette var et tips jeg fikk fra en traume psykolog, dette barnet er altså deg, og du skal ta deg av deg. Små skritt kjære deg, det du opplever er å gi opp en avhengighet, det vil være tøft, men jeg lover at det også vil bli bedre. Vær god mot deg selv.

Anonymkode: 6f33d...082

• Liker 2
Skrevet

Det er helt ubeskrivelig vondt med kjærlighetssorg. Det er så overveldende og på et tidspunkt tror man at ingenting noensinne vil bli bra igjen. Men den gode nyheten er at det gjør det! Men når, det må tiden vise. For noen kan det gå lang tid. I mellomtiden er det viktig å ikke grave seg ned i egen sorg uansett om det er det du egentlig har lyst til. Prøv å finne noe som gir deg avveksling fra alle tankene.

Du har i tillegg vært i et usunt forhold og preges og styres sterkt av det. Selvmordstanker er ikke unormalt, men det KAN være at det ikke er selve sorgen som gir deg disse tankene, men at du også plages med andre ting i kjølevannet? Jeg vet ikke altså, men uansett er det ikke bra å ha det sånn. Om du føler mye på disse tankene er det veldig lurt om du oppsøker legen din eller noen proffe du kan snakke med for å prøve å få hjelp til å snu disse tankene. 

Glem ikke at det BLIR bedre! Tenk på alle som har opplevd det samme og nå har det bra! De trodde heller ikke det da de var langt nede. Jeg tror at du på sikt vil få det mye bedre med deg selv og se at du ikke trenger han i livet ditt for å ha det bra.

Anonymkode: 7efb3...296

Skrevet

God klem ❤️

Det går over selv om det ikke føles sånn. 

Ring VO-linjen: 116 006

Anonymkode: 1be18...c39

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...