Gå til innhold

Hva tenkte dere når dere leste journalen deres? Angrer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste min i går og angrer.

Anonymkode: e7b81...173

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor?

Anonymkode: e0001...beb

Skrevet

Hvilken journal? Medisinsk? Barnevern? 

Anonymkode: 83fec...e1f

Skrevet

Jeg er innlagt og har vært innlagt før ved rusavdeling. Den første gangen jeg leste journalen følte jeg det som å se en togulykke i sakte fart. Jeg ønsket ikke å se men det var umulig å ikke gjøre det. Nå leser jeg den hver dag og spesielt de gangene de har behandlermøte på avdelingen eller etter psykolog timer og jeg synes overhode ikke det er skummelt lengre.

Det går det an å ta opp ting en er usikker på ang journalen, flere av kg's medlemer burde dette tror jeg fremfor å syte over journalen eller de som har skrevet journal notatet på kvinneguiden. Ta opp med behandleren eller den som har skrevet om ting du er usikker på, uenig med eller hvorfor nettopp det ble skrevet. Det tror jeg kan være gull verdt. Jeg går alltid igjennom epikrisen med behandleren og setter en rød strek under det uriktige eller det jeg føler meg misforstått med og slik har vi en god dialog om journalen. Noen ting blir rettet opp i, mens andre ting blir nærmere forklart og det er utrolig nyttig både for meg og for behandlingen og behandler. Våg å vær ærlig på at det du leste følte du var sårt, enten det er den ene eller andre type journal.

Anonymkode: bb277...fa2

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

.💫

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet

Veldig glad for at jeg leste det de fant av journal innenfor min barndom i barnevernet. Veldig tungt, men jeg sitter igjen med et større helhetsperspektiv. 

Anonymkode: d4bda...747

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg leser ikke journalene mine. Psykologen min er råflink og jeg har 100% tillit.

Anonymkode: 400f4...8cf

Skrevet

Angrer?
Mtp min egen så kan jeg ikke akuratt angre på at jeg har brukket et bein på isen, sjekket blodprøver for vitaminer, tatt cellerprøver, fått resepter osv.

Skrevet

Hilken journal?

Anonymkode: dd98e...886

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...