Gå til innhold

Spm til vaskedamene :) Kan også være spm til flere (husarbeid hjemme).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det dere liker ved jobben deres, vaskedamer? Synes du det er gøy/ koselig å vaske? Hva er det som gjør at du liker det? Og hva tenker dere på når dere vasker? 

Jeg spør fordi når jeg gjør husarbeid  synes jeg ofte det blir kjedelig, lurer da på hva dere som ikke kjeder dere tenker på når dere vasker? Eller setter dere bare på musikk og vasker som en robot? 😅 Jeg trenger tips til å like husarbeid. Takk på forhånd :) 

Anonymkode: 6530c...a88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤔

Skrevet

For det første, takk for at du beskriver hva tråden handler om i tittelen, det setter jeg virkelig pris på. 

Jeg er som deg, syns det er jævlig kjedelig. Men jeg er singel så jeg må gjøre det. Utsetter det ofte lenge, spesielt bretting av klær. Når jeg først begynner å rydde har jeg på høy musikk, tar meg gjerne en øl mens jeg holder på, så er det gjort på null komma svisj. 

Anonymkode: c7b1a...d44

• Hjerte 1
Skrevet

Å gjøre husarbeid i eget hjem og å gjøre proffesjonelt renhold kan IKKE sammenlignes, så jeg forstår ikke helt spørsmålet. 

I proffesjonelt renhold har du andre midler, du har ikke rydding og du har andre hjelpemidler. I tillegg må du forholde det til brukere av huset og ledelse av renhold og forholde deg til arbeidstider. I hjemmet er du din egen sjef. 

Anonymkode: c6256...e31

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan like enkelte typer husarbeid, der jeg tydelig ser at aaahh, nå blir det rent. Som vakse vinduer (merkelig nok HATER jeg vaske dusjveggene, som jo egentlig er nett det samme som et vindu...). 

Hør på musikk eller podcast om du kjeder deg, med gode støykansellerende egenskaper. 

Helt enig i at det er noe helt annet å vaske som jobb, og å vaske hjemme. Det verste med å vaske hjemme, er rydding, og det slipper man når man er profesjonell vasker. 

Jeg kunne nok godt likt å jobbe som vaskehjelp om det innebar kun gulvvasking, for det synes jeg litt meditativt. MEN, det er kun om det ikke innebærer å sparke unna leker og votter og sko, og å måtte løfte stoler og puffer og leketepper og drit unna først.. 

Anonymkode: 6847b...fea

Skrevet

Jeg jobba som vaskehjelp en gang, det er det verste jeg har jobbet med. Synes det faktisk er morsommere å vaske hjemme, da blir det jo rent og pent der jeg oppholder meg. Vaskehjelp på et kontor eller på en butikk er ikke like tilfredsstillende. 

Anonymkode: 4acdd...73d

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det dere liker ved jobben deres, vaskedamer? Synes du det er gøy/ koselig å vaske? Hva er det som gjør at du liker det? Og hva tenker dere på når dere vasker? 

Jeg spør fordi når jeg gjør husarbeid  synes jeg ofte det blir kjedelig, lurer da på hva dere som ikke kjeder dere tenker på når dere vasker? Eller setter dere bare på musikk og vasker som en robot? 😅 Jeg trenger tips til å like husarbeid. Takk på forhånd :) 

Da jeg jobbet med dette tenkte jeg del på at det heter renholder, ikke vaskedame eller vaskehjelp. Har man fagbrev heter det renholdsoperatør. Ord betyr noe, spesielt i et yrke mange ser ned på (men som like fullt er en av de aller viktigste jobbene i samfunnet). Jeg pleide å høre på radio mens jeg jobbet.

Når det gjelder husarbeid synes jeg det er tilfredsstillende å se at det blir rent og fint.

Anonymkode: 13b87...bbd

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har jobb som innebærer mye renhold. Jeg synes det er helt greit rydde og vaske på jobb, hører på musikk/lydbok og ser resultatet raskt.
Hjemme derimot hater jeg det.

De jeg kjenner som jobber innen renhold sier det samme, de hører på musikk, og synes det er koselig vaske der de jobber. Og de er alle enige om at noe av det verste med jobben er å bli kalt vaskedame.  Det er like nedlatende som å kalle en pedagog for barnehagetante...

Anonymkode: 665ff...35f

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...