AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Altså, jeg kokte kaffe i går kveld, og sovnet, kan jeg da drikke den samme kaffien nå på morningen? Anonymkode: 299ad...884
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Hvis du syns den er god så bare gjør det. Hvorfor trur du det skulle skje noe negativt? Greit å tenke litt selv. Anonymkode: 26b7f...179 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Selvsagt kan du drikke den nå. Med mindre du har hatt melk i den og latt den stå i romtemp, er det ikke noe som kan være farlig med det. Godt er det derimot mest sannsynlig ikke. Kaffe begynner å smake beskt ganske fort. Anonymkode: 6ea3f...5db 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du syns den er god så bare gjør det. Hvorfor trur du det skulle skje noe negativt? Greit å tenke litt selv. Anonymkode: 26b7f...179 Jeg tenker den kan drikkes så lenge den ikke er kald, men jeg vil se hva slags svar jeg for. Tenker på om jeg blir dårlig om jeg drikker kaffe som er fra i går 😅 Anonymkode: 299ad...884
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt kan du drikke den nå. Med mindre du har hatt melk i den og latt den stå i romtemp, er det ikke noe som kan være farlig med det. Godt er det derimot mest sannsynlig ikke. Kaffe begynner å smake beskt ganske fort. Anonymkode: 6ea3f...5db 👍 Anonymkode: 299ad...884
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Hender jeg varmer opp kaffe fra i går, ingenting galt som skjer. Anonymkode: b9e48...1ba
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tenker den kan drikkes så lenge den ikke er kald, men jeg vil se hva slags svar jeg for. Tenker på om jeg blir dårlig om jeg drikker kaffe som er fra i går 😅 Anonymkode: 299ad...884 Du blir ikke dårlig nei, men kaffen kan smake beskt. Det er bare å varme den i mikroen om den er blitt kald. Anonymkode: 6ea3f...5db
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis du syns den er god så bare gjør det. Hvorfor trur du det skulle skje noe negativt? Greit å tenke litt selv. Anonymkode: 26b7f...179 😂😂😂 Greit å slippe av og til 😘 Anonymkode: a480b...262 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 😂😂😂 Greit å slippe av og til 😘 Anonymkode: a480b...262 Det høres ut som du behøver litt ekstra sterk kaffe 😄 Anonymkode: 92ea4...e2d
Hoppetaujenta Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 (endret) De som er veldig opptatt av hvordan riktig kaffe skal tilberedes, hadde sluttet å vokse et øyeblikk dersom de leste om gjenoppvarming i kanne og MIKRO-oppvarming her inne..... ...men jada, det kan oppvarmes igjen. Det var det de gjorde da det kun fantes god, gammel kaffekanne som man hadde på de gamle jernplateovnene. Når kaffe`n hadde blitt kald, fylte man på litt mere vann og ei toppet skje til med kokekaffe og kokte det opp/lot den trekke litt...og drakk som om ingenting hadde hendt og det hadde det jo heller ikke, for det var helt som det skulle være i gamle dager. Oppvarmet i mikro; det blir litt beskere, men med en klunk melk/fløte i, så blir alt helt fint. I nøden går alt. Endret 9. februar 2022 av Hoppetaujenta 1
Frøkenfryden Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 Det er neppe farlig. Ville aldri gjort det selv men det er fordi dagens 1.kopp er ett av mine topp 5 høydepunkter i løpet av dagen.😂
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 Hoppetaujenta skrev (4 timer siden): De som er veldig opptatt av hvordan riktig kaffe skal tilberedes, hadde sluttet å vokse et øyeblikk dersom de leste om gjenoppvarming i kanne og MIKRO-oppvarming her inne..... ...men jada, det kan oppvarmes igjen. Det var det de gjorde da det kun fantes god, gammel kaffekanne som man hadde på de gamle jernplateovnene. Når kaffe`n hadde blitt kald, fylte man på litt mere vann og ei toppet skje til med kokekaffe og kokte det opp/lot den trekke litt...og drakk som om ingenting hadde hendt og det hadde det jo heller ikke, for det var helt som det skulle være i gamle dager. Oppvarmet i mikro; det blir litt beskere, men med en klunk melk/fløte i, så blir alt helt fint. I nøden går alt. Dette. Jeg har slekt i Nord-Norge, og husker fra 70-taller at det sto en diger kaffekanne på vedovnen på kjøkkenet. Kaffen ble laget rundt kl. 06.30 hver morgen. Og der sto den hele dagen. Naboer kom innom i løpet av dagen og ettermiddagen. Alle fikk kaffe. Samme kaffen ble drukket til "ettermiddagskaffe", servert med litt brød med sirup på. Og samme kaffen ble drukket om kvelden, for de som ville ha. Forundrer meg faktisk ikke om det var den samme kaffen som ble satt i gang igjen morgenen etter, med påfyll av litt mer vann og noen skjeer med kokekaffe... Anonymkode: b6aa8...ce7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #13 Skrevet 28. mai 2023 Taper koffeinet seg? Drikker kaffe laget for to dager siden nå.. Fortsatt lunk på kanna. Anonymkode: 072d5...61b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå